Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

kjører for tiden en 9590 i maskina, og har slått av turbo mode, volta den til 1.5 og "klokka" den til 5ghz 24/7.

 

problemet som oppstår er at etter en stund (slår ikke av maskina) så reduserer den MP til 20 (4ghz) av seg selv, og siden jeg ikke liker oc guru (og generell overklokking i windows) så betyr det at jeg må restarte maskina. er i bios å kikker hver gang dette skjer, uten at jeg finner noe spes, og etter boot så er den oppe på 5 ghz igjen for en stund.

 

noen som vet hvorfor den hopper ned til 4ghz av seg selv? er det en setting i bios jeg har oversett som må endres?

 

kjører gigabyte 990fx ud3 rev 1.2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører for tiden en 9590 i maskina, og har slått av turbo mode, volta den til 1.5 og "klokka" den til 5ghz 24/7.

 

problemet som oppstår er at etter en stund (slår ikke av maskina) så reduserer den MP til 20 (4ghz) av seg selv, og siden jeg ikke liker oc guru (og generell overklokking i windows) så betyr det at jeg må restarte maskina. er i bios å kikker hver gang dette skjer, uten at jeg finner noe spes, og etter boot så er den oppe på 5 ghz igjen for en stund.

 

noen som vet hvorfor den hopper ned til 4ghz av seg selv? er det en setting i bios jeg har oversett som må endres?

 

kjører gigabyte 990fx ud3 rev 1.2

Enten når du en temperaturgrense, eller så slår OCP inn.

Lenke til kommentar

OCP? vil ikke ha svære militær roboter som qlitcher og skyter meg på besøk altså.....

 

maskina bare slo seg av i stad, helt uten grunn eller feilmelding, så jeg valgte å klokke cpuen ned til 4ghz med stock volt, bare for å se om det er årsaken.

 

blir vel til at jeg shopper et nytt hk til uka som har offisiell støtte for cpuen.

Lenke til kommentar

OCP? vil ikke ha svære militær roboter som qlitcher og skyter meg på besøk altså.....

 

maskina bare slo seg av i stad, helt uten grunn eller feilmelding, så jeg valgte å klokke cpuen ned til 4ghz med stock volt, bare for å se om det er årsaken.

 

blir vel til at jeg shopper et nytt hk til uka som har offisiell støtte for cpuen.

OCP = Over Current Protection, i de fleste tilfeller vil hovedkort throttle ytelsen framfor å bryte strømmen når denne slår ut.

Bulldozer-prosessorene har en "current limit" som du må øke når du overklokker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann :) Eg ser det ligger mye bak dette med overklokking og viser all respekt for de som kan dette og har satt av mye tid. Desverre har eg ikkje mulighet til og sette meg inn i alt akoratt nå grunnen en annen studieretning.

 

Kan noen hjelpe meg? Eg har en bærbar maskin som skulle vere rask ihht specs (trodde eg). Dette er maskinen http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP15E073SO/hp-pavilion-15-15-6-barbar-pc-gra#tab-specs

 

Ønsket er og kunne utnytte den bedre, noen tips?

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar

Du stiller i grunn svært svakt når det kommer til forbedringspotensiale. Bærebare maskiner er ikke laget eller ment å overklokkes, og har ikke noe stort potensiale på grunn av den lille plassen de tar opp, strømbegrensninger i alle bauger og kanter, og den lille plassen dedikert til kjøleribber.

Sist gang jeg overklokket en laptop må være omtrent 11-12 år siden, og vet ærlig talt ikke om noen programvare som tillater slikt på bærbare slik i dag, uten ekstremt med stress. Ja, verdt å merke seg at jeg bare fikk presset ut noe ala 10-15 %, og da måtte jeg i tillegg lage et eget bord den kunne stå på, med hull i midten og bordvifte for å kjøle den ned...

Sånn bort sett fra å oppdatere drivere, og en ren og pen OS-partisjon, så måtte det vel kanskje være å oppgradere til SSD, som vil gi størst forandring, og vil da påvirke ytelsen generelt. Ikke i spillytelse vel og merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maskinen din har dedikert skjermkort, så det skal være mulig å overklokke. Last ned MSI Afterburner eller ASUS GPU Tweak, og prøv deg sakte men sikkert fram. Hold dog utkikk på temperaturen under belastning. Prosessoren er det nok litt vanskeligere å gjøre noe med.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Du stiller i grunn svært svakt når det kommer til forbedringspotensiale. Bærebare maskiner er ikke laget eller ment å overklokkes, og har ikke noe stort potensiale på grunn av den lille plassen de tar opp, strømbegrensninger i alle bauger og kanter, og den lille plassen dedikert til kjøleribber.

 

Sist gang jeg overklokket en laptop må være omtrent 11-12 år siden, og vet ærlig talt ikke om noen programvare som tillater slikt på bærbare slik i dag, uten ekstremt med stress. Ja, verdt å merke seg at jeg bare fikk presset ut noe ala 10-15 %, og da måtte jeg i tillegg lage et eget bord den kunne stå på, med hull i midten og bordvifte for å kjøle den ned...

 

Sånn bort sett fra å oppdatere drivere, og en ren og pen OS-partisjon, så måtte det vel kanskje være å oppgradere til SSD, som vil gi størst forandring, og vil da påvirke ytelsen generelt. Ikke i spillytelse vel og merke.

Alle Alienware laptopper kan overklokkes. Til og med deres minste modell Alienware 14. To glimrende program for det er xtu (intel Extreme utility) og Trottlestop. Følger du med litt så er det forum som har dette som tema. Alienware bærbare maskiner som A18 og A17 kan man, hvis en er heldig med chipen komme opp i 4.9-5.0 Ghz på alle 4 kjerner. Kjølinga er alfa omega. Vi som er engasjert i overklokking bruker Liquid ultra som er det beste du kan bruke pr i dag. Påføres med forsiktighet så går det bra. På min Alienware 17 tester jeg bla cinebench 11.5 med max temp på 86-89 grader celsius med resultat på 9.22 og wprime 1024=171 sec. Cpu bruker 87-90w under testene.Det er med en mod overclock på 4x42 på min i7-4930mx. (Du kan gjerne teste din pc med disse test programmene). Di mest Extreme overklokkerene kan ta ut så mye som (tdp)140-150w med sine processorer og håndterer varmen godt. Tenk bare på att desktop i7-3770K har en tdp på 77w. Ang overklokking av grafikkort, så bruker man mod vbios og for eksempel msi afterburner og evga precion ,som åpner di viktigste parametre som volt-klokkehastighet og minnehastighet. :dremel:

Lenke til kommentar

kjører for tiden en 9590 i maskina, og har slått av turbo mode, volta den til 1.5 og "klokka" den til 5ghz 24/7.

 

problemet som oppstår er at etter en stund (slår ikke av maskina) så reduserer den MP til 20 (4ghz) av seg selv, og siden jeg ikke liker oc guru (og generell overklokking i windows) så betyr det at jeg må restarte maskina. er i bios å kikker hver gang dette skjer, uten at jeg finner noe spes, og etter boot så er den oppe på 5 ghz igjen for en stund.

 

noen som vet hvorfor den hopper ned til 4ghz av seg selv? er det en setting i bios jeg har oversett som må endres?

 

kjører gigabyte 990fx ud3 rev 1.2

Får processoren din nåkk watt og amper ?

Hær er en liten guide http://www.overclock.net/t/1411077/haswell-overclocking-guide-with-statistics

Lenke til kommentar

 

Du stiller i grunn svært svakt når det kommer til forbedringspotensiale. Bærebare maskiner er ikke laget eller ment å overklokkes, og har ikke noe stort potensiale på grunn av den lille plassen de tar opp, strømbegrensninger i alle bauger og kanter, og den lille plassen dedikert til kjøleribber.

 

Sist gang jeg overklokket en laptop må være omtrent 11-12 år siden, og vet ærlig talt ikke om noen programvare som tillater slikt på bærbare slik i dag, uten ekstremt med stress. Ja, verdt å merke seg at jeg bare fikk presset ut noe ala 10-15 %, og da måtte jeg i tillegg lage et eget bord den kunne stå på, med hull i midten og bordvifte for å kjøle den ned...

 

Sånn bort sett fra å oppdatere drivere, og en ren og pen OS-partisjon, så måtte det vel kanskje være å oppgradere til SSD, som vil gi størst forandring, og vil da påvirke ytelsen generelt. Ikke i spillytelse vel og merke.

Alle Alienware laptopper kan overklokkes. Til og med deres minste modell Alienware 14. To glimrende program for det er xtu (intel Extreme utility) og Trottlestop. Følger du med litt så er det forum som har dette som tema. Alienware bærbare maskiner som A18 og A17 kan man, hvis en er heldig med chipen komme opp i 4.9-5.0 Ghz på alle 4 kjerner. Kjølinga er alfa omega. Vi som er engasjert i overklokking bruker Liquid ultra som er det beste du kan bruke pr i dag. Påføres med forsiktighet så går det bra. På min Alienware 17 tester jeg bla cinebench 11.5 med max temp på 86-89 grader celsius med resultat på 9.22 og wprime 1024=171 sec. Cpu bruker 87-90w under testene.Det er med en mod overclock på 4x42 på min i7-4930mx. (Du kan gjerne teste din pc med disse test programmene). Di mest Extreme overklokkerene kan ta ut så mye som (tdp)140-150w med sine processorer og håndterer varmen godt. Tenk bare på att desktop i7-3770K har en tdp på 77w. Ang overklokking av grafikkort, så bruker man mod vbios og for eksempel msi afterburner og evga precion ,som åpner di viktigste parametre som volt-klokkehastighet og minnehastighet. :dremel:

 

Ahh skjønner. Ante Ikke at det var noe miljø for OC av OEM-maskinvare som Alienware.

 

Nå kan dog ikke Alienware, som er laget for slik i tankene, sammenlignes med en normal bærbar da. ^^ Hvor vanlig BIOS er skrapet ned til et så minimum at det ikke er brukanes til noe. Sist gang jeg OC laptop (som jeg kom på nå også var i litt nyere tid) Og da med fasekjøler på laptopen :p Men da var hovedproblemet å få tak på noe software som kunne gjenkjenne Chipset/CPU, og selv etter en endeløs rekke med å tweaking og undersøkelse så var det vanskelig.

 

At noen spesielle grupper bærbare har et eget miljø er jo greit nok, da Dell kan gjøre ting veldig mye lettere med litt ekstra dimensjonering av kjøleløsning og kraftige strømforsyninger. Samt at miljøet kan lage spesiell programvare til disse maskinene.

 

Ps: Nå finnes det en håndfull "flytende metaller" der ute, og skal du ha av toppen så er det gjerne indium-legeringer som jeg foretrekker. Gjerne da Indium-sølv legeringer som har den høyeste termiske ledeevnen kombinert med lavt smeltepunkt som jeg har vært borti. Vi snakker dog fortsatt om 90-120 grader smeltepunkt, så det er ikke bare bare. Liquid Ultra har jeg ikke prøvd selv, men er noe delte meninger om det, og har vurdert det en gang i tiden ^^.

 

Uansett, på en bærbar så er nok ikke dette så viktig, og vanlig god termisk pasta bør holde i massevis. Bærbare bruker gjerne en eller to små heatpipes og det som er relativt liten kjøleribbe. Tilnærmet all den termiske motstanden vil sitte her, og da vil termisk pasta stå for en forsvinnende liten del. Men for all del, kjører selv overkill oppsett, så kan jo se den.

 

Du får kjøre 3Dmark Firestrike Extreme og se hva du får når du har klokket hele maskinen. ;) Det vil nok få selv den sterkeste bærabre til å puste tungt. :wee:

 

Her i gården går det i en sekskjerne 4930K på 5GHz med ca 320-350W TDP og hjemmelaget fasekjøler/waterchiller som kjøler den ned til -15 grader, inkludert alle tre skjermkortene på 1,5 GHz. Men i disse dager prøver jeg å lage meg en peltier-løsning i tillegg som kjøler ned til noe rundt -40 grader på CPU. Se om jeg ikke kan få presset ut en 100-150 MHz ekstra ut av CPUen. :dribble:

 

Har ikke testet Wprime, men Cinebench går på en 14.28 mener jeg det var.

 

Sekskjerne 3930K'en klarte ca 5,25 GHz, men hadde for dårlig minnekontroller, slik at jeg ikke kunne bruke noe sprekt minne. 4930K derimot tillater i det minste ca 3 GHz+ på minnet.

 

Har også tryglet huseier om å få en ekstra kurs på datarommet, da en 16A-kurs på deling med mye annet ikke funker når dette beistet starter opp. :ph34r: Så nå ser det ut som det blir en ekstra 16A kurs på rommet. :w00t:

 

Termisk metall: http://www.matweb.com/search/datasheet.aspx?matguid=a8d11bdcc82c4410af96f5d43579d420

(73.0 W/m-K,!) Som bare er ca 5 ganger lavere enn rent kobber.

 

Tenker så på fire slike: (535W x 4) http://www.customthermoelectric.com/tecs/pdf/26311-5M31-17CW_spec_sht.pdf

 

Samt noen kobberplater og fire slike for kjøling av dem: EK Supremacy Clean CSQ

Samt tre mindre strømforsyninger for å foyrsyne dem. Den ekstra varmen vil heve vanntemp litt, men ikke mer enn maks 5 grader.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du stiller i grunn svært svakt når det kommer til forbedringspotensiale. Bærebare maskiner er ikke laget eller ment å overklokkes, og har ikke noe stort potensiale på grunn av den lille plassen de tar opp, strømbegrensninger i alle bauger og kanter, og den lille plassen dedikert til kjøleribber.

 

Sist gang jeg overklokket en laptop må være omtrent 11-12 år siden, og vet ærlig talt ikke om noen programvare som tillater slikt på bærbare slik i dag, uten ekstremt med stress. Ja, verdt å merke seg at jeg bare fikk presset ut noe ala 10-15 %, og da måtte jeg i tillegg lage et eget bord den kunne stå på, med hull i midten og bordvifte for å kjøle den ned...

 

Sånn bort sett fra å oppdatere drivere, og en ren og pen OS-partisjon, så måtte det vel kanskje være å oppgradere til SSD, som vil gi størst forandring, og vil da påvirke ytelsen generelt. Ikke i spillytelse vel og merke.

Takk for svar :) Eg har tenkt på og bytte til en SSD, og mer ram :)

Lenke til kommentar

Tviler på at mer RAM kommer til å gjøre noen særlig forskjell. Ville testet med SSD først og så eventuelt tatt en ny vurdering på det. 8 GB holder i plenty, og så lenge man har nok, så vil ikke mer gi noe høyere yte

Okei, forslag til en god SSD ? kor eg kan kjøpe den ? en nettbutikk kansje ? :)

 

Ka er det ramme gjør da? trodde eg bare hadde 4 GB

 

Takk for svar :)

 

Tviler på at mer RAM kommer til å gjøre noen særlig forskjell. Ville testet med SSD først og så eventuelt tatt en ny vurdering på det. 8 GB holder i plenty, og så lenge man har nok, så vil ikke mer gi noe høyere yte

Okei, forslag til en god SSD ? kor eg kan kjøpe den ? en nettbutikk kansje ? :)

 

Ka er det ramme gjør da? trodde eg bare hadde 4 GB

 

Takk for svar :)

 

Edit : Sjekke systeminfo der er 8 GB og 7,19 som kan brukes !

Lenke til kommentar

 

Tviler på at mer RAM kommer til å gjøre noen særlig forskjell. Ville testet med SSD først og så eventuelt tatt en ny vurdering på det. 8 GB holder i plenty, og så lenge man har nok, så vil ikke mer gi noe høyere yte

Okei, forslag til en god SSD ? kor eg kan kjøpe den ? en nettbutikk kansje ? :)

 

Ka er det ramme gjør da? trodde eg bare hadde 4 GB

 

Takk for svar :)

 

Tviler på at mer RAM kommer til å gjøre noen særlig forskjell. Ville testet med SSD først og så eventuelt tatt en ny vurdering på det. 8 GB holder i plenty, og så lenge man har nok, så vil ikke mer gi noe høyere yte

Okei, forslag til en god SSD ? kor eg kan kjøpe den ? en nettbutikk kansje ? :)

 

Ka er det ramme gjør da? trodde eg bare hadde 4 GB

 

Takk for svar :)

 

Edit : Sjekke systeminfo der er 8 GB og 7,19 som kan brukes !

 

Da trenger du IKKE mer minne i alle fall. ;)

 

Hovedproblemet ditt er uten tvil CPUen (Central Processing Unit), som altså er hovedprosessoren, og som navnet hinter til, kanskje den viktigste komponenten i maskinen. Så når den er treg, ja så blir det meste annet tregt også. Den i maskinen din er dessverre rimelig svak.

 

Uavhengig av det, så kan jeg anbefale en SSD, da du i det minste slipper å vente på den i tillegg til å vente på CPUen. Spesielt i mindre CPU-intensive oppgaver (lett navigering, surfing, nedlastning/kopiering etc..) så vil det være en del å hente.

 

Samsung 840Pro

Helt konge.

Synes det blir litt i heftigste laget for en slik maskin. Da ville jeg heller gått for Samsung 840 EVO.

Den får du kjøpt i nettbutikk, eller på Elkjøp her: http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/SA840EVO250GB/samsung-evo-840-series-ssd-250-gb

(prisen er tilnærmet den samme på nettbutikker, så uproblematisk å ta den på elkjøp)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tviler på at mer RAM kommer til å gjøre noen særlig forskjell. Ville testet med SSD først og så eventuelt tatt en ny vurdering på det. 8 GB holder i plenty, og så lenge man har nok, så vil ikke mer gi noe høyere yte

Okei, forslag til en god SSD ? kor eg kan kjøpe den ? en nettbutikk kansje ? :)

 

Ka er det ramme gjør da? trodde eg bare hadde 4 GB

 

Takk for svar :)

 

Tviler på at mer RAM kommer til å gjøre noen særlig forskjell. Ville testet med SSD først og så eventuelt tatt en ny vurdering på det. 8 GB holder i plenty, og så lenge man har nok, så vil ikke mer gi noe høyere yte

Okei, forslag til en god SSD ? kor eg kan kjøpe den ? en nettbutikk kansje ? :)

 

Ka er det ramme gjør da? trodde eg bare hadde 4 GB

 

Takk for svar :)

 

Edit : Sjekke systeminfo der er 8 GB og 7,19 som kan brukes !

 

Da trenger IKKE mer minne i alle fall. ;)

 

Hovedproblemet ditt er uten tvil CPUen (Central Processing Unit), som altså er hovedprosessoren, og som navnet hinter til, kanskje den viktigste komponenten i maskinen. Så når den er treg, ja så blir det meste annet tregt også. I den maskinen som er linket til, så er den svært svak, selv til laptop å være.

 

Uansett så kan jeg anbefale en SSD, da du i det minste slipper å vente på den i tillegg til å vente på CPUen. Spesielt i mindre CPU-intensive oppgaver (lett navigering, surfing, nedlastning/kopiering etc..) så vil det være en del å hente.

 

 

 

Samsung 840Pro

Helt konge.

Synes det blir litt i heftigste laget for en slik maskin. Da ville jeg heller gått for Samsung 840 EVO.

Den får du kjøpt i nettbutikk, eller på Elkjøp her: http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/SA840EVO250GB/samsung-evo-840-series-ssd-250-gb

(prisen er tilnærmet den samme på nettbutikker, så uproblematisk å ta den på elkjøp)

 

Takker til alle for svar :)

 

Men kordan kan dere konkludere med at prosessoren er svak? Ka ser doke etter når doke ser på en maskin

Lenke til kommentar

Takker til alle for svar :)

 

Men kordan kan dere konkludere med at prosessoren er svak? Ka ser doke etter når doke ser på en maskin

Tja. Første som trigger min alarm er AMD-CPU. De fokuserer på middelklassen og nedover, men er kan ikke matche Intel på effektivitet, noe som er forholdsvis viktig på laptop. Greit nok, de har dog gode prisen, men greit å være på vakt da det er mye svakt der ute (Alarmen går også når jeg ser Intel Atom og Intel Celeron prosessorer) Så sjekker jeg opp modellkoden opp mot google, eller som regel opp mot Notebookcheck. Da får jeg dette: http://www.notebookcheck.net/AMD-A-Series-A6-5350M-Notebook-Processor.89642.0.html

 

AMD sikter heller på flere, men svakere kjerner, og antallet som oppgis er bare å regne som logiske kjerner, hvor antallet fysiske kjerner egentlig er halvparten av oppgitte. Så når maskinen bare oppgis til to kjerner så forventer jeg ikke mye.

 

Og når jeg har forhåndsdømt prosessoren så kan jeg for sikkerhetsskyld sjekke ytelsen som står litt lengre nede på linken. Kjenner jeg ikke til modellen så kan jeg f.eks sammenligne mot andre modeller som jeg har mer praktisk erfaring til. Ja, personlig har jeg mest erfaring med stasjonære klassen, men har selvsagt litt praktisk erfaring fra noen laptoper.

 

Ser jeg f.eks på 3Dmark 06 og Cinebench, som jeg selv har brukt mye, så blir jeg ikke spesielt imponert. 1800poeng i 3Dmark CPU-test, mens 0.8 SingelThread og 1.13 Multitrådytelse på Cinebench er gaaanske langt nede på lista, og den havner totalt på 349-plass. Og havner hos meg i budsjettklassen, sammen med de svakeste til normal-størrelse laptoper. Den er kanskje litt høyere opp av bunnslammet, men fortsatt ikke noe å hope i taket for.

 

Greit nok, det finnes også ting som er vesentlig tregere, men det er jo fordi det finnes så mye piss og mini-maskiner som ikke ment å gjøre stort annet enn å lese en e-mail pr dag.

 

Den eldste CPUen jeg har nå, som jeg har noe å sammenligne mot er vel og merke stasjonær, men er til gjengjeld 7 år gammel, og trekker 95W (q6600). Men når den er dobbelt så kraftig og dermed er nesten like effektiv per watt, da er det litt surt.

 

Edit: Når jeg kjøper laptop så er det ALLER viktigste for meg prosessoren. I hvert fall inntil en grense, hvor jeg anser det meste som godt nok. Deretter kommer eventuelt skjermkort (om jeg trenger det), skjerm og byggemateriale inn. Ser til slutt på minne og om det er SSD. Begge ting er dog lett å oppgradere, så det er ikke like kritisk, men selvsagt viktig å se i forhold til pris.

 

For all del, jeg har forståelse for at noen ikke trenger mer, men når man er kresen nok til at man synes det går treigt, da sniker prosessor-synderen seg raskt frem. Prosessorer er heller ikke noe folk flest skjønner seg på, er vanskelig å beskrive med noen få ord. ¨

Derfor så fokuserer de gjerne på å putte på andre ting som HØRES bra ut. F.eks mye minne, mye harddiskplass, høy oppløsning osv...

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter å fikler litt med overklokking og lurte på en ting.

 

Jeg har en de-lid 4670K med vannkjøling (totalt tilsvarende 5*120mm radiatorer på loopen), så temperaturmessig har jeg ingen problemer. Jeg har (iallfall forløpig) bestemt meg for å ikke gå høyere enn 1.3V på CPU Core Voltage og ved 1,29 har jeg stabil overklokk ved "Sync All Cores" og Core Ratio til 47 (4,7ghz). Testet dette vba Realbench (2.x) og Prime 95. Etter ca 1 time i Prime så er faktisk samtlige kjernetemperaturer rett rundt 60 grader (avlest i AIDA 64), og dette kan jeg nok takke de-lid'n for.

 

Ved Core Ratio til 48 er det ikke lenger stabilt, og jeg begynte da med "Per Core" klokk.

Ved 50-50-48-47 fikk jeg det relativt stabilt (har ikke testet lenge - men Realbench kjørte nå greit iallfall). Jeg har lest at dette er relativt vanlig, altså at man kan få det stabilt på denne måten, og samtidig får man bedre ytelse i applikasjoner som benytter single eller dobbelkjerne.

 

Det jeg stusset på var:

CPU-Z rapporterer samtlige kjernene mine til 4,7ghz (altså den laveste) selv om BIOS er satt opp med 50-50-48-47 (Per Core). Er det noen som har noe svar på dette? Er det bare CPU-Z som ikke klarer rapportere, eller er det noe feil med min OC?

 

Syntes det var litt snålt ... Forløpig har jeg bare gått ned på Sync All Cores og 47, da dette ser ut til å være helt stabilt.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...