Gå til innhold

Nintendo sin E3 pressekonferanse 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting om Animal Crossing? Det og fraværet av et Retro Studios-spill til Wii U er overraskende.

 

Ellers merker jeg meg lite spill fra de store japanske utviklerne. Jeg tipper på en japansk pressekonferanse i august/september hvor kanskje Capcom vil vise ett spill og der også pris og lanseringsdato blir annonsert.

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt tyder på at det ikke er snakk om hverken Metroid, Zelda eller Eternal Darkness, men en ny/nesten-ny serie hvor retro har fått ganske stor kreativ frihet til å forme en egen opplevelse for det vestlige markedet. Reggie sa dessverre til IGN denne uken at vi ikke vil få se spillet på en stund :(

Lenke til kommentar

Nintendo kan ikke lage nytt Eternal Darkness uten Scilicon knights. Dessuten solgte det ikke på langt nær bra nok heller. Og Sillicon Knights trenger penger, de er i stor gjeld til Epic. (Alle hørte saken om dommeren som sa til dem at selv om de vinner så skulle han sørge for at de ikke fikk mer enn $1?)

 

Zelda er heller ikke Retro-territoriet, i og med at det forrige spillet er fra 2012 (11?). Nazo no Murasame Jou tror jeg ikke de ville gitt til Retro, siden det er en såpass Japansk setting. Siste FZero utom det Sega lagde var FZero X på 64, så det er godt mulig. Star Fox har fått en 3DS remake som promoterer det typiske Star Fox gameplayet, mens både Rare og Konami spillene tok litt friheter. Så begge disse er sannsynlige.

 

Personlig håper jeg virkelig ikke det er FZero, siden jeg tviler på at de klarer å lage noe som tilfredsstiller. Eller i det hele tatt skjønne hvorfor folk liker FZero. De hadde vel lagt til online, latt det kjøre i 30 i bytte mot fancy grafikk og cappet til 8 spillere. Dagen det skjer tror jeg at jeg kommer til å gråte. Om de lager Star Fox håper jeg ikke de endrer på designene for mye. Metroid Prime var bra spill, men jeg foretrekker art-directionen fra de andre spillene. Og hvorfor har ikke Samus grønt hår lengre? >=(

(For den slags skyld, hvorfor har ikke Link rosa hår i de nyere spillene? =P Ikke engang i et Smash kostyme!)

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Nintendos E3 2012 opptreden har dessverre vært begredelig. Jeg så på dette som året der Nintendo ikke kunne feile, selv om de prøvde, eller hadde jeg bare alt for store forventninger til E3 i år?

 

Jeg mener det skal være lov til å ha forventninger til den japanske spillgiganten, spesielt når de lanserer en ny konsoll samme året.

 

Jeg forventet i det minste NOE nytt fra årets pressekonferanse men vi fikk ikke så mye som en teaser. Retro? Nei. Monolith? Nei. EAD Tokyo? Nope! Sinne var ikke til og holde igjen etter pressekonferansen, sinne gikk dog fort over til depresjon, noe som ikke hjalp spesielt mye. Ingenting godt kom ut av roundtable eventen senere på kvelden heller, trist... Rett og slett... Jeg håper Nintendo kommer seg til neste års E3(helst før den tid med ny Nintendo Direct), skjerpings!

 

Jeg har omsider klart å legge årets E3 bak meg og går dermed med hevet hode inn mot et nytt E3 neste år.

 

 

 

yBFG5o.gif

Drop dem bombs Iwata!

Lenke til kommentar

Det ville jeg ikke sakt. Vi fikk noen nyheter. For eksempel WiiU-ens Souls-type beskjeder på tvers av alle spill. Bekreftelse på nye spill i litt mindre serier, og det nye Platinum spillet. Hoved platformen til Watch_dogs virker som det er WiiU, og det spillet ser jo kjempe tøft ut.

Miiverse ble vel først tatt opp på Nintendo Direct i forkant av E3? Jeg snakket hovedsaklig om 1st party studioene i min forrige post så jeg står på mitt.
Lenke til kommentar

Det ville jeg ikke sakt. Vi fikk noen nyheter. For eksempel WiiU-ens Souls-type beskjeder på tvers av alle spill. Bekreftelse på nye spill i litt mindre serier, og det nye Platinum spillet. Hoved platformen til Watch_dogs virker som det er WiiU, og det spillet ser jo kjempe tøft ut.

Det kan jeg garantere deg at det ikke er angående Watch Dogs. Hovedplattformen er PC, og ser man nøye på grafikken ser man at PS360 ikke er i nærheten av det som trengs for å drive spillet i sin nåværende tilstand. Jeg vet faktisk ikke om spillet engang er bekreftet for Wii U, men mest sannsynlig er dette et spill for PS4 og Xbox 8 og eventuelt en nedstrippet WiiU-port, selv om Ubisoft sier det kommer til PS360.

Lenke til kommentar

Nintendo Hasn't Shown Many Wii U Titles Because They Don't Want Other Companies Copying Them

 

Nintendo's President Satoru Iwata told investors this week that the company didn't show off very many first-party games at E3 because, essentially, they don't want other developers ripping them off.

 

 

“First, what we’ve shown at the E3 show are both the launch titles that will be released with Wii U hardware this holiday season and the launch window titles that will be released early next year or not long after the hardware launch," he said.

 

“We do have ideas of what kind of software we will be releasing after those two periods, and Mr. Miyamoto as well as I are both directly involved in the development process. Those include both our traditional franchises and of course new propositions as well.

 

 

“However, because we are now in the era when similar proposals can be made by the others just one year after we introduced a brand-new hardware system proposal, please understand that we really can’t say much about what else we are planning.”

 

http://www.complex.com/video-games/2012/06/nintendo-hasnt-shown-many-wii-u-titles-because-they-dont-want-other-companies-copying-them

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...