heihadet Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Hei jeg kjøpte nylig en ny skjerm til min stasjonære PC.. hensikten er å kunne spille Diablo lll... Min stasjonære har kun en DVI-I connector inngang mens skjermen min har en VGA og DVI-D connector.. Jeg kjøpte en DVI istad, og det er en DVI-D kabel.. så den passer kun til skjermen, men ikke til stasjonære.. BILDER: http://www.playtool.com/pages/dvicompat/sldldvi.jpg Prøvde likevel å koble til, uten at det lykkes.. Jeg ser for meg at jeg må muligens kjøpe en DVI adapter eller lignende.. men etter å ha søkt på nett her og der, så har jeg ikke funnet noen som passer.. Lurer på om noen her kan komme med en løsning? Er takknemlig for all hjelp som er mulig å få
Hårek Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 En DVI-D kabel må da passe til en DVD-I kontakt. Det er omvendt som ikke går.
Kakeshoma Skrevet 21. mai 2012 Skrevet 21. mai 2012 Som Hårek sier skal det passe fint... Det ser man også på bildet. Sjekk at ingen pinner osv er bøyd, eller at kanten rundt pinnene har bulk.
heihadet Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Skrevet 21. mai 2012 så det skal altså funke fint fra DVI-D til DVI I?
heihadet Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Skrevet 21. mai 2012 testa for 40. gang.. uten suksess.. det kommer opp sånn: Analog også 3 sekunder etterpå: DVI.. også skrur skjermen av..
Sopps Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 skal du kjøre med digital signal så må du ha dvi I. da blir det skifting av skjermen. dvi d mangler de 4 pinnene som gir digitalt signal.
Hårek Skrevet 25. mai 2012 Skrevet 25. mai 2012 Nå tuller du fælt. DVI er digitalt. DVI-D er bare digitalt, DVI-I har i tillegg analog signal, på de 4 ekstra pinnene. http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå