Gå til innhold

Diablo 3: Trading av virtuelle varer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter nytt våpen. Enhånds til monk, med følgende stats:

>800 DPS

>100 Dex

>7% attackspeed increase

>600 LoH

 

Gjerne en dæsj vitality også....

Har vell ca 4 mill å rutte med. Er det å tro på julenissen?

Hvorfor vil du ha +atk speed på våpenet? Ellers syns jeg ikke det virker vanskelig å få 100dex+socket med 800 dps for de pengene.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ha +atk speed på våpenet? Ellers syns jeg ikke det virker vanskelig å få 100dex+socket med 800 dps for de pengene.

LoH ---> flere hits---> mer healing

 

Det var i hvertfall tanken x) Men mulig jer er helt n00b her da og har misset no. Er i hvertfall munk, og kjører med dualwield. Dette blir da våpen nr2.

Lenke til kommentar

Men IAS på gear påvirker begge våpnene mine, ikke bare det ene av dem, så da må altså det våpnet jeg finner være raskere enn det med IAS + det som det andre våpnet taper i APS, noe som er omlag 0.08 APS.

 

Med dagens gear må da det nye våpenet ha lik DPS som det gammle, og minst 1,38 APS for å ranke likt på min overall DPS og da er det bare daggers og fists som er option, og dem er dyre

 

Etter litt regning ser jeg at 9% IAS på offhand gir ca 80 DPS økning på min mainhand. NO som igjen gir en 1600DMG øking i skade etter dex... Og da må det nye våpnet mitt ha enten 80 mer DPS enn det jeg ser på nå, eller 200 mer i dex.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

IAS på våpen påvirker bare våpenet selv Zepticon, altså ias på offhand gjør bare at offhanden får den base speeden som er oppgitt, ikke noe annet :)

 

dette er vranglære :p hvor dere får denne info'n fra må gudene vite lol IaS går på alt. har du DW så påvirker det begge, en fint måte du billig kan teste det på selv er med en DH, kjøp 2 1h bows. 1 med høy IaS og 1 uten noe som helst. du vil da skyte like raskt, ikke 1 rask 1 litt tregere 1 rask 1 litt tregere.

 

Det ville også da stått at du får individuell AS uavhenging av MH eller OH i stats, men det går overall.

 

om din OH er tregere fra starten av så er den tros alt det fra starten.

 

men om din MH har 1s + 9% AS så blir det 1.09. vis din OH har 1S UTEN ias på våpenet, får dette også 1.09.

 

Hvor mye er det realistisk å få for denne her?

 

 

bilde kom ikke med, men hjelmer med stats og all ress + socket er sjeldne, du kan få en god del for den, ikke søkrik mye, men en del

Lenke til kommentar

dette er vranglære :p hvor dere får denne info'n fra må gudene vite lol IaS går på alt. har du DW så påvirker det begge, en fint måte du billig kan teste det på selv er med en DH, kjøp 2 1h bows. 1 med høy IaS og 1 uten noe som helst. du vil da skyte like raskt, ikke 1 rask 1 litt tregere 1 rask 1 litt tregere.

 

Det ville også da stått at du får individuell AS uavhenging av MH eller OH i stats, men det går overall.

 

om din OH er tregere fra starten av så er den tros alt det fra starten.

 

men om din MH har 1s + 9% AS så blir det 1.09. vis din OH har 1S UTEN ias på våpenet, får dette også 1.09.

Nei?

Når du dualwielder så får begge våpens attack speed en individuell boost på 15%.

 

A: 1.20 ApS spear får 1.38 ApS.

B: 1.40 fist får 1.61 ApS.

C: 1.40 (base) sword med 9% ias får 1.40 * 1.09 * 1.15 = 1.76 ApS

 

Den Attack speed som vises i character details vil i utgangspunktet settes lik MH sin attack speed, da det er denne du vil slå med først.

 

A + B vil vise 1.38.

A + C vil vise 1.38.

B + C vil vise 1.61.

C + B vil vise 1.76.

Endret av fredes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IAS på våpen påvirker bare våpenet selv Zepticon, altså ias på offhand gjør bare at offhanden får den base speeden som er oppgitt, ikke noe annet :)

 

dette er vranglære :p hvor dere får denne info'n fra må gudene vite lol IaS går på alt. har du DW så påvirker det begge, en fint måte du billig kan teste det på selv er med en DH, kjøp 2 1h bows. 1 med høy IaS og 1 uten noe som helst. du vil da skyte like raskt, ikke 1 rask 1 litt tregere 1 rask 1 litt tregere.

 

Det ville også da stått at du får individuell AS uavhenging av MH eller OH i stats, men det går overall.

 

om din OH er tregere fra starten av så er den tros alt det fra starten.

 

men om din MH har 1s + 9% AS så blir det 1.09. vis din OH har 1S UTEN ias på våpenet, får dette også 1.09.

Har du testet dette selv? Gjorde som du sa for moro skyld, spre det glade budskap.

 

post-26121-0-70287700-1342175704_thumb.jpg

post-26121-0-86650200-1342175716_thumb.jpg

Lenke til kommentar

IAS på våpen påvirker bare våpenet selv Zepticon, altså ias på offhand gjør bare at offhanden får den base speeden som er oppgitt, ikke noe annet :)

 

dette er vranglære :p hvor dere får denne info'n fra må gudene vite lol IaS går på alt. har du DW så påvirker det begge, en fint måte du billig kan teste det på selv er med en DH, kjøp 2 1h bows. 1 med høy IaS og 1 uten noe som helst. du vil da skyte like raskt, ikke 1 rask 1 litt tregere 1 rask 1 litt tregere.

 

Det ville også da stått at du får individuell AS uavhenging av MH eller OH i stats, men det går overall.

 

om din OH er tregere fra starten av så er den tros alt det fra starten.

 

men om din MH har 1s + 9% AS så blir det 1.09. vis din OH har 1S UTEN ias på våpenet, får dette også 1.09.

Har du testet dette selv? Gjorde som du sa for moro skyld, spre det glade budskap.

Men de våpnene har ikke lik base APS?

Lenke til kommentar

Så hvordan fungerer da IAS?

 

Om jeg har IAS på en neck, så får jeg ikke en dritt fordi det bare virker på våpen? Og når jeg har det på våpen, så virker det bare på det ene våpenet??

 

Makes no sense...

Hjelpe meg. dette er jo fantastisk enkelt og fullstendig innlysende om du har brukt 2 minuttert på å studere dine egne stats.

 

IAS på VÅPEN er allerede medregnet i den APS som står i hvitt øverst. Det samme gjelder DAMAGE BONUS på VÅPEN som allerede er medregnet i våpenets DPS.

 

IAS på ALT annet gear fungerer nøyaktig sånn som man skulle tro. En ring med 5% ias gir deg 5% økt attack speed.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Vell, da hadde jeg og testet:

- Treg MH og fast OH, byttet gir høyere APS, altså beregnes det ut fra MH sin opplyste APS

- Å legge til en OH med IAS ga ingen effekt om eneste forksjellen på dem var IAS.

- Å legge til en annen item med IAS hadde effekt.

 

Altså, konklusjonen er at IAS som stat på OH våpen er verdiløst :p

 

Så hvordan fungerer da IAS?

 

Om jeg har IAS på en neck, så får jeg ikke en dritt fordi det bare virker på våpen? Og når jeg har det på våpen, så virker det bare på det ene våpenet??

 

Makes no sense...

Hjelpe meg. dette er jo fantastisk enkelt og fullstendig innlysende om du har brukt 2 minuttert på å studere dine egne stats.

 

IAS på VÅPEN er allerede medregnet i den APS som står i hvitt øverst. Det samme gjelder DAMAGE BONUS på VÅPEN som allerede er medregnet i våpenets DPS.

 

IAS på ALT annet gear fungerer nøyaktig sånn som man skulle tro. En ring med 5% ias gir deg 5% økt attack speed.

 

Problemet er om IAS på en offhand item, for en dualwield klasse fungerer på samme måte som IAS fra en hvilken som hellst annen item gjør, og det gjør den _ikke_ etter som jeg testet nå.

 

For å utdype problemet:

- Jeg har en MH item med 1.40 APS

- Jeg har ikke penger til en MH med høyere APS

- Jeg tenker å kjøpe en ny OH

- Dersom OH IAS virker på samme måte som annen IAS, så vil OH IAS øke MH APS, og jeg vil derfor all over få høyere APS.

 

- Testen viste derimot at det _ikke_ var tilfelle.

- OH IAS teller _kun_ på OH.

- 5% IAS på neck ga økning i APS, 5% IAS på OH ga ingen økning i APS.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Problemet er om IAS på en offhand item, for en dualwield klasse fungerer på samme måte som IAS fra en hvilken som hellst annen item gjør, og det gjør den _ikke_ etter som jeg testet nå.

Joda, det skal det gjøre. Off-hand er altså ikke det samme som å dualwielde. Du får ikke 15% på toppen av den økningen OH gir.

 

Et våpen med 1.40 attacks per second paret med en OH med 9% IAS skal gi 1.61 aps.

Du vil altså ikke se denne endringen på selve våpenet, men på character details vil det stå 1.61, gitt at du ikke har andre IAS items som gir ytterligere økning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...