Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste år blir det en Tesla coil? :D

Kanskje det? Hakket mer avansert da, og er ikke veldig fan av å jobbe med høyspenning :p Dessuten er det mange deler som må lages for hånd, og det har jeg ikke verktøy til. Neste sommer er jeg forhåpentligvis på sommerjobb i utlandet også :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jævlig fett. Denne skal følges med på. Fulgte nøye med på det forrige prosjektet ditt. Lov oss masse bilder og film

Klart! Det forrige prosjektet strandet litt, siden jeg ikke fikk den til å fungere noe særlig. På dette prosjektet har jeg planlagt i mange måneder og brukt rikelig med penger på deler, så burde nok fungere. Bilder og videoer i massevis!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker scopet ditt, hvor har du fått tak i det? Dyrt?

 

Lurer også på om du er fornøyd med scopet, hvordan er det i bruk?

 

Jeg har ikke brukt det så mye, så kan ikke gi et fullt svar. Jeg tror at tidsoppløsningen er litt dårlig (1sampling/2µs), og skjermen har ganske dårlig innsynsvinkel. Men den gjør jobben, og er ganske billig. Se linken til Tomm. Interfacet er også litt kronglete, siden man må gå gjennom en lang liste for å komme til den instillingen man vil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Dårlige nyheter:

Det ble en kortslutning under avfyringen, og igbt-modulen ble herpa. Jeg har bestemt meg for å legge prosjektet på is siden sommerferien snart er ferdig, og at en ny modul vil koste 2-3 tusen kroner.

Beklager dette for alle som har fulgt med!

Endret av pululf
Lenke til kommentar

:(

Hadde gledet meg til å se den fungere.

 

Vil du fikse den om en tid, eller dropper du den fullstendig?

Har du funnet feilen, så dette ikke skjer igjen?

Vel, siden jeg kun kan jobbe på den i sommerferien, så er det nok en stund til jeg kommer til å fortsette på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...