Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Står merket for Kontakter i sync-innstillingene til Google. Og det står at det syncet sist i formiddag. Men jeg finner ikke mine nye kontakter under Contacts på gmail likevel. Hæ?

 

Jeg vil ikke ha alle gmail-kontaktene mine i kontakt-lista på telefonen..bare at den backer opp kontaktene mine på google så jeg kan laste dem ned igjen hvis det trengs.

 

Man setter opp gmail kontoen som exchange/activesync mail for å få dette.

Ingenting som hindrer deg i ha å flere enn en google account.

Dette har jeg gjort slik siden android versjon 2.x for contacts sync på de mobiler som ikke har hatt jobb exchange. Har da brukt googe/play(market) accounten til dette.

Man dobbelsjekker i gmail via http/web og telefon at contacts sendes begge veier.

 

I utgangspunktet er det bare å følge denne

http://www.woknsee.com/2011/10/configure-microsoft-exchange-activesync.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står merket for Kontakter i sync-innstillingene til Google. Og det står at det syncet sist i formiddag. Men jeg finner ikke mine nye mobilkontakter under Contacts på gmail likevel. Hæ?

 

Jeg vil ikke ha alle gmail-kontaktene mine i kontakt-lista på telefonen..bare at den backer opp kontaktene mine på google så jeg kan laste dem ned igjen hvis det trengs.

 

Leter du på riktig plass? Trykker du på Gmail ikonet oppe i venstre hjøret, under Google-logoen? Der kan du velge contacts. Mine er ihvertfall synket dit uten noen problemer, men tok en stund før jeg fant de :)

Lenke til kommentar

Min S3 sin power button sluttet plutselig å virke. Jeg turte ikke slå den av eller på da jeg kunne risikere å ikke få slått den på. Jeg gikk inn og tømte RAM-minnet og da begynte den å virke igjen. Noen som har en god forklaring på hva som skjedde?

 

Btw, har JB offisielt kommet ut til S3 enda? Jeg har ikke fulgt med i det siste.

Lenke til kommentar

Har noen opplevd at tastaturet er litt ut av "fokus" etter JB? Trykker fast bestemt på backspace, men den tror det er "Æ" jeg trykker på, har satt på "Vis Berøring" under UtviklerAlternativer, og den markerer riktig altså midt på Backspace men virker som at "Æ" knappen sitt området overlapper "Backspace"

 

Vet det er en vag forklaring men det beste jeg klarte. Flipper jeg mobilen til "landscape" så funker det fint.

 

Bumper denne opp igjen.

 

Prøvd å bytte til eit anna tastatur? :)

 

Jada, det funker, men ikke noe "god" løsning ettersom jeg har blitt vant til standard tastaturet og det funker konge med de nye oppdateringene (utenom den buggen)

Lenke til kommentar

Ta ut batteriet og vent noen sekunder før du setter det inn igjen, hvis ikke det hjelper så må du levere den inn der du kjøpte den.

 

Prøvd det, ifølge XDA så er det dødt hovedkort :/

Bor du i Oslo området så kan du dra til quick support. Kan kanskje spare deg for mye tid.

 

Bor i Oslo ja, er et fotovideo i møllergata som er riktig sted?

Lenke til kommentar

Har noen opplevd at tastaturet er litt ut av "fokus" etter JB? Trykker fast bestemt på backspace, men den tror det er "Æ" jeg trykker på, har satt på "Vis Berøring" under UtviklerAlternativer, og den markerer riktig altså midt på Backspace men virker som at "Æ" knappen sitt området overlapper "Backspace"

 

Vet det er en vag forklaring men det beste jeg klarte. Flipper jeg mobilen til "landscape" så funker det fint.

 

Bumper denne opp igjen.

 

Prøvd å bytte til eit anna tastatur? :)

 

Jada, det funker, men ikke noe "god" løsning ettersom jeg har blitt vant til standard tastaturet og det funker konge med de nye oppdateringene (utenom den buggen)

 

Du kan prøve å resette tastaturet då.

Settings>Applications>All>Samsung Keyboard

Trykk force close, og clear data etterpå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen opplevd at tastaturet er litt ut av "fokus" etter JB? Trykker fast bestemt på backspace, men den tror det er "Æ" jeg trykker på, har satt på "Vis Berøring" under UtviklerAlternativer, og den markerer riktig altså midt på Backspace men virker som at "Æ" knappen sitt området overlapper "Backspace"

 

Vet det er en vag forklaring men det beste jeg klarte. Flipper jeg mobilen til "landscape" så funker det fint.

 

Bumper denne opp igjen.

 

Prøvd å bytte til eit anna tastatur? :)

 

Jada, det funker, men ikke noe "god" løsning ettersom jeg har blitt vant til standard tastaturet og det funker konge med de nye oppdateringene (utenom den buggen)

 

Du kan prøve å resette tastaturet då.

Settings>Applications>All>Samsung Keyboard

Trykk force close, og clear data etterpå :)

 

Funket dette, Takker :p

Lenke til kommentar

Stemmer nok det. Ta med kjøpsbevis :)

http://www.camera.no...support-center/

 

Må jeg betale da? eller må jeg levere på reklamansjon der ejg kjøpte den? veit ikke om jeg takler få de dritt lånetelefonene som elkjøp har og by på. Nokia 100 er ikke lik Galaxy S3 ffs

 

http://www.dinside.n...r-faar-du-denne

 

Man er i 2012 blitt så avhengig av telefonen at det begynner å bli fristende å ha to. Like. Og kjøre regelmessig backup mellom dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man er i 2012 blitt så avhengig av telefonen at det begynner å bli fristende å ha to. Like.

Jeg er hvertfall så keen at jeg har bestilt meg en Xiaomi Mi-2 som 'reserve' til SGS3.

Den koster ikke skjorta og har omtrent like gode specs.

 

Fant forøvrig ut at SGS3 har solgt 30 millioner eksemplarer nå. Tror ikke jeg er unik lengre :p

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som merk etter Jelly Bean fw at s3 tar mye mer strøm enn ICS gjorde?

og et annet spørsmål,hvordan tar jeg screenshot homescreen osv.

av en eller annen grunn klarer jeg å ta screenshot når jeg holder telefon i hånda når jeg løper på treninga eller når jeg tar den opp av lomma

 

Hos meg bruker ikke JB noe mer strøm enn ICS gjorde. I alle fall føles det ganske så likt etter en ukes bruk eller så.

 

Du tar screenshot ved å føre hånden over skjermen fra venstre til høyre, eller motsatt. Men det er vel standard på S3 uansett om du har ICS eller JB. Så langt jeg vet i alle fall.

Lenke til kommentar
Etter noen dager som fersk android/smartphone-bruker er det ett problem jeg ikke får løst. Problemet er at telefonen har lastet ned alle kontaktene jeg har på facebook til mobilen, vel og bra det, men jeg får ikke lov å endre/legge til feks. telefonnumre i Kontakter. Har fått det til på 2-3 stk. men når jeg prøver nå får jeg bare mld nede på skjermen "Kan ikke redigere fra dette programmet.". Noen som vet hvordan man fikser dette? Må jeg fjerne F-book kontaktene og legge inn alle kontaktene manuelt kanskje?

 

Fordi facebook kontakter er ikke dine/telefonen sin kontakter, og du kan bare editere dine egne. (du kan jo ikke editere andre sine kontakter i Facebook heller)

Opprett en egen kontakt i feks google, og merge så denne med facebook kontakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg S3 og meget fornøyd. Noen ting som plager meg tho

1. Finnes det en app som lar meg styre lyder/vibrasjoner/notifications for alle ting som facebook/mail/sms/annet ? Slik det er nå piper den jo for ca alt dette, men jeg kunne tenkt meg å kontrolert det litt.

2. Er det korrekt at jeg ikke kan flytte apps fra internminnet til SD kort eller laste inn apps direkte på eksternt SD kort ? For eks, spotifyen min er ganske stor, 2gb med all nedlastet musikk på offline playlist. Kunne vært kjekt å ha dette på eksterne sd kortet for eks.

1) Dette styrer du i de respektive applikasjonene. Facebook har f.eks. egne innstillinger som lar deg bestemme hvor ofte den skal synkronisere, og også hvordan notifications skal vises.

 

2) Ja, det interne minnet er definert som standard eksternt minne på Galaxy S3, det finnes guider for å flytte spilldata til minnekort, men det innebærer at man må ha rottilgang. For laste ned alle offline spillelister i Spotify til minnekortet kan man bruke et triks som innebærer å installere en gammel versjon som lar deg definere hvor offline data skal lagres før man erstatter spotifyklienten med den nye som ligger på market, link til guide: http://community.spotify.com/t5/Mobile-Android/New-Android-app-preview-save-to-external-SD-card/m-p/80747#M4330

Lenke til kommentar

Min S3 sin power button sluttet plutselig å virke. Jeg turte ikke slå den av eller på da jeg kunne risikere å ikke få slått den på. Jeg gikk inn og tømte RAM-minnet og da begynte den å virke igjen. Noen som har en god forklaring på hva som skjedde?

 

Btw, har JB offisielt kommet ut til S3 enda? Jeg har ikke fulgt med i det siste.

 

Virker litt sånn ja. Hvis jeg ikke bruker mobilen i det hele tatt (feks på natta), pleide "cellestandby" alltid å toppe listen over strømforbruk, nå er "android system" ett godt hakk forran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...