Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og de kommer vel med Kies. Men man trenger ikke å ha startet kies eller ha det i bakgrunnen. Er nok bare driveren som lager den "koblingen". I GT-I9300 har man hele mappstrukturen til telefonen og kan kopiere og flytte ting som man vil. Men det er ikke en "drive" som det var før.

Lenke til kommentar

Og de kommer vel med Kies. Men man trenger ikke å ha startet kies eller ha det i bakgrunnen. Er nok bare driveren som lager den "koblingen". I GT-I9300 har man hele mappstrukturen til telefonen og kan kopiere og flytte ting som man vil. Men det er ikke en "drive" som det var før.

Oky, kjipt... Hadde vært kjekt og slippe å installere drivere på enhver maskin man måtte ønske å overføre filer til/fra

Lenke til kommentar

Og de kommer vel med Kies. Men man trenger ikke å ha startet kies eller ha det i bakgrunnen. Er nok bare driveren som lager den "koblingen". I GT-I9300 har man hele mappstrukturen til telefonen og kan kopiere og flytte ting som man vil. Men det er ikke en "drive" som det var før.

Oky, kjipt... Hadde vært kjekt og slippe å installere drivere på enhver maskin man måtte ønske å overføre filer til/fra

 

Er med deg på den, synes det var en merkelig ting å ta bort, siden jeg var så vant med å få telefonen opp som en "usb drive" fant jeg heller ikke ut hvordan jeg kopierte MP3 til telefonen med en gang.

Men jeg fant GT-i9300 i Windows Explorer og der var jo alt på telefonen, så.

Lenke til kommentar

Hei, må un-roote telefonen min og flasha med I9300XXBLFB_I9300NEEBLF1_NEE

Og våres CSC er vel NEE hvis jeg ikke tar feil?

 

Og når jeg skal installere CSC får jeg ikke opp noen!

 

fjAfO.png

 

Når jeg bruker *#1234# får jeg også CSC: Unknown, hvordan fikser jeg den til NEE CSC?

Du prøver å installere stock rom? Er i samme situasjon, men fikk vite at versjonen jeg skal laste ned er I9300XXBLFB_I9300TENBLF1_TEN

Fant det på denne siden. Correct me if I'm wrong! Trenger sårt stock rom

 

På S2 var framgangsmåten for å endre CSC:

NB Endring av CSC resetter telefonen..

1. Finn Imei nummeret på telefonen og noter dette.

2. tast så *#272*IMEI-nummer#

3. Endre så Imei til NEE

PS, jeg har ikke testet på S3 enda, men muligheten for at det er likt er stor :-)

 

Annen mulighet klippet fra xda developers:

Instructions For Changing CSC:•Download Samsung Galaxy S / S2 CSC app from the Play Store

•Open Samsung Galaxy S / S2 CSC app

•Tap "Change CSC" button

•Select the CSC for you Country

•Tap "Install" button (Keep in mind changing CSC wipes your device)

 

Man får ikke endret CSC i telefonen dersom man ikke har en "multi CSC" installert. Jeg har TEN CSC, og ønsker å bytte til NEE (TEN blir alltid senere oppdatert), og jeg har spurt på XDA Dev forum, men får ikke noe svar som hjelper meg... Jeg har også spurt om det hjelper å flashe kun NEE CSC og ikke hele PDA fila, men det virker ikke som de forstår hva jeg mener, eller hvorfor jeg ønsker det.. Har egentlig slått meg til ro med å oppdatere FW via Odin. Egentlig enklere enn Kies, men det tar ofte litt tid å laste ned FW. Kjører siste versjon NEE FW, men kies ser fremdeles at det ligger TEN CSC på telefonen...

Lenke til kommentar
Hjalp ikke det.. Merkelig, kan det ha noe med nameserver til CD?
Merkelig. Har samme problem. Har også CD. Kommer du inn på speedtest?
Du kan jo prøve å legge inn DNS manuelt i routeren. F.eks 195.159.0.100 (Powertech sin åpne DNS).

 

Nå har jeg prøvd CD sine egne, Google sine(8.8.8.8, 8.8.4.4) og powertech, samme dårlige layout. Kan virke som den ikke får kontakt med http://cdn.www.xda-developers.com. Ser at mange av bildene på siden ikke vises og kopierer jeg adressen til disse bildene så er det: http://cdn.www.xda-developers.com som alle ligger under, feks http://cdn.www.xda-developers.com/wp-content/themes/XDA2/images/logo.png?139d23 men fjerner jeg cdn så funker bildene. Skjønner ikke noe. Beklager OT, men XDA er jo ei viktig side for android :)

Lenke til kommentar

Slapp av, det kommer i Windows utforsker som i-9300. Der kan du kopiere hva som helst. Den mounter ikke som USB drive lengre

Hmm, virker ikke. Må man ha kies installert?

 

Siden det er en del missvisende info ang dette så vil jeg klare litt opp her:

- Du trenger ikke installere noe som helst (ihvertfall ikke på Win7)

- Koble til S3 til PCen og velg koble til som kamera, ja du leser riktig; kamera

- Du får da opp FULL tilgang til mobilen på PCen

 

Noen har i tester feks skrevet man ikke lenger kan koble til S3 som en USB disk, dette stemmer ikke. Dette var for meg negativt, og er glad dette IKKE stemte. Gjør du som jeg skriver over så kommer S3 opp som før, som en 'usb-disk', der du har full tilgang til alt på mobilen.

 

jarle

Lenke til kommentar

 

Hvordan får man innstillingene fra en backup tilbake i telefonen?

 

Kan man automatisk få reinnstallert alle appene man hadde før reset?

Du kan ta backup og restore med Kies.

Etter reset fikk jeg mulighet til å installere app'er igjen. Men den installerte alt som jeg noensinne har installert fra google play. Så det var egentlig like mye jobb å gå inn og avinstallere ting igjen etterpå. Og selv på de appene som jeg beholdt så måtte de konfigureres på nytt.

Så å få telefonen tilbake til sånn den var før reset er en tidkrevende prosess.

 

Akkurat dette er en av Android sine svakheter i forhold til iPhone, svært få er villige eller ser med blide øyne på å gjøre denne tidkrevende jobbe på ny. Jeg håper google/ Samsung får påplass skikkelige og brukervennlige backupløsninger snarest.

Lenke til kommentar

Slapp av, det kommer i Windows utforsker som i-9300. Der kan du kopiere hva som helst. Den mounter ikke som USB drive lengre

Hmm, virker ikke. Må man ha kies installert?

 

Siden det er en del missvisende info ang dette så vil jeg klare litt opp her:

- Du trenger ikke installere noe som helst (ihvertfall ikke på Win7)

- Koble til S3 til PCen og velg koble til som kamera, ja du leser riktig; kamera

- Du får da opp FULL tilgang til mobilen på PCen

 

Noen har i tester feks skrevet man ikke lenger kan koble til S3 som en USB disk, dette stemmer ikke. Dette var for meg negativt, og er glad dette IKKE stemte. Gjør du som jeg skriver over så kommer S3 opp som før, som en 'usb-disk', der du har full tilgang til alt på mobilen.

 

jarle

Dette har jeg testet og det fungerer ikke. Dvs, ja du får opp alle mapper så du kan se på de, men man kan ikke overføre filer som hvis det hadde vært en usb-disk. Dette gjelder en XP maskin.

 

EDIT: Testet på Vista og der ser det ut til å funke :)

 

En Win7 jeg har, fungerer det uansett på siden jeg har kies på den...

Lenke til kommentar

Hvor stort er egentlig steget fra ICS til JB? Ser ikke ut som det er rare greiene etter videoen å dømme....

 

Nyheter i Jelly Bean:

http://www.android.com/whatsnew/

 

For å "bare" være en oppgradering fra 4.0x til 4.1x vil jeg si at det er en ganske stor oppgradiering.. kjører JB på min S3 nå og må si at alt flyter noe vannvittig mye bedre :) Google Now virker i Norge og er ganske så kult (må fortsatt snakke engelsk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...