Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser ut fra forskjellige tester at man selv kan endre fargen på front leden hvordan den skal lyse å i hvilken farge, men finner ingen plass hvor man kan endre dette. Finner en meny som heter LED indikator men her kan jeg kun slå av at den skal lyse. Noen som har ide??

 

Har funnet to.

På Google Play

LED Flow

og

Light Manager - LED Settings by MC Koo (testet denne selv = OK , Note! har ads )

Takk skal prøve dette. Har S3. Trodde dette var noe som lå inne som standard siden det er nevnt i flerne tester. men takk for tipset...

 

Om du er ute etter en app bare for å sette på lyset så har jeg en som heter LED color tester. Bare husk at skjermen må bli svart for at lyset skal lyse.

Lenke til kommentar

Mange av dere er vel kjent med cellestandby problemene til SGS3 og løsningen til dette.

 

Men, jeg hadde i hvertfall store problemer med batteritiden, og flashet om til Siyah kernelen for bedre batteritid, noe som skapte noe kluss i framework apken angående batteriet (power_profiles). Telefonen varte maks i 10-12 timer selv med lite/moderat bruk. I tillegg var cellestandby den største batterislukeren som tok mellom 40-60% av batteritiden.

 

For et par dager siden fant jeg derimot en løsning på dette, riktignok en måned siden den kom ut. Jeg måtte roote telefonen og bytte ut framework apken med en ny. Det som derimot forundrer meg er at dette ikke skulle forbedre batteritiden, noe som flere på XDA forumet sa gjentate ganger. For min del har jeg en helt annen erfaring, og sitter igjen med en mye forbedret telefon!

 

Har i dag for eksempel streamet musikk fra Spotify i ca. 5 timer, skjermen har vært på i ca. 2 timer, den har vart i 16 timer(!) og jeg har fremdeles 37% igjen!

Endret av Bartin
Lenke til kommentar
@ray001 Det som ikke stemte er terminologien. GLONASS tar ikke i mot GPS-signaler og motsatt. Det går derfor ikke å si at en sivil GPS-mottaker støtter to typer GPS-signaler. Dersom man ikke regner med landmålingsutstyr som bruker både sivile og militære GPS-frekvenser, sistnevnte riktignok uten kode. Skal man omtale ulike typer satellittbaserte navigasjonssystemer sammen er samlebetegnelsen GNSS.
Ja, var ikke det jeg mente. Når mobilen støtter GLONASS og GPS så kan en vel motta 2 signaler(1 til GLONASS og 1 til GPS)??? Eller tar jeg feil igjen?
Det stemmer. Men du skrev to typer GPS-signaler. Noe som betyr både sivil og militær GPS. Militær GPS har egen frekvens og eget kodesett. Kodesettet er ikke tilgjengelig for privat bruk. Skal man bruke de militære frekvensene må man benytte seg av faseutjevning av signalet for å slippe koden. Etter min kjennskap er det kun landmålingutstyr som støtter faseutjevning. Når man benytter seg av GNSS er det fire ukjente, [nord, øst, høyde, tid]. Desto flere satellitter man mottar signaler fra, desto lavere standardavvik vil man få. Så det hjelper selvsagt å ta inn GPS og GLONASS samtidig. Det skal sies at GLONASS har noe bedre nøyaktighet i nord og nær Russland enn det GPS har. Så her i Norge nyter vi godt av denne støtten.

 

Enkelt forklart er det vel at GLONASS sender/mottar 2 forskjellige typer GPS signaler = bedre & kanskje raskere dekning.

 

Bare et lite innspill. GLONASS er marginalt dårligere enn GPS, verden sett i ett, mens den er bedre som nevnt over i nordlige områder. Men GLONASS er ikke det som gjør at ting går raskere, det er GNSS (Global Navigation Satellite System) som bruker både GPS og GLONASS sammen. Dette tilsier en konstellasjon av satelliter på himmelen som er overlegen enn GPS og GLONASS for seg. Her er kvantitet = kvalitet.

Lenke til kommentar

Mange av dere er vel kjent med cellestandby problemene til SGS3 og løsningen til dette.

 

Men, jeg hadde i hvertfall store problemer med batteritiden, og flashet om til Siyah kernelen for bedre batteritid, noe som skapte noe kluss i framework apken angående batteriet (power_profiles). Telefonen varte maks i 10-12 timer selv med lite/moderat bruk. I tillegg var cellestandby den største batterislukeren som tok mellom 40-60% av batteritiden.

 

For et par dager siden fant jeg derimot en løsning på dette, riktignok en måned siden den kom ut. Jeg måtte roote telefonen og bytte ut framework apken med en ny. Det som derimot forundrer meg er at dette ikke skulle forbedre batteritiden, noe som flere på XDA forumet sa gjentate ganger. For min del har jeg en helt annen erfaring, og sitter igjen med en mye forbedret telefon!

 

Har i dag for eksempel streamet musikk fra Spotify i ca. 5 timer, skjermen har vært på i ca. 2 timer, den har vart i 16 timer(!) og jeg har fremdeles 37% igjen!

 

Kva ROM bruker du?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle få tatt backup av sms fra min gamle mobil...DÅRLIG IDE!!!

Selvom minnekortet er det samme som sto i det før og fikk ikke opp noe feilmeldinger sitter jeg nå igjen med ett minnekort som ingen av telefonene vil gjenkjenne...fiklet litt rundt med det og nå vil Dos ha det til å være RAW formatert, windows insisterer på at jeg må formatere det men filene er der...kjører recovery programmer nå for å se om jeg ikke i det minste får reddet ut bildene mine.

 

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å få noen tips om recovery programmer som kunne vært mer hjelpsomme,til å få ut ting, så hvis noen har noen bra programmer,helst gratis,så kom gjerne med de. Tenker jeg skal kjøre gjennom med ett par av de i tilfelle de plukker opp forskjellig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...