Gå til innhold

Anmeldelse: Diablo III (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

De eneste spille jeg piratkopierer er spill jeg vil teste ut før evnt kjøp, og det er rett og slett pga. manglende demo, eller manglende muligheter til å teste, f.eks multiplayer, som jeg spiller mest av.

 

Men nå snakker ikke jeg om de som piratkopierer alt fordi de kan, jeg snakker om de som piratkopierer spillene de har lyst på fordi det er gratis, tross alt. Hadde ikke piratkopiering av de spillene vært mulig, så hadde jo flere kjøpt dem.

 

Du sier prosenter, men i business, er ikke ALT prosenter? Avkastning, omsetning, alt er prosenter, og ikke alltid så mye heller. Så om 5% flere kjøper spillet, så er jo det penger det også, og økt omsetning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De eneste spille jeg piratkopierer er spill jeg vil teste ut før evnt kjøp, og det er rett og slett pga. manglende demo, eller manglende muligheter til å teste, f.eks multiplayer, som jeg spiller mest av.

 

Men nå snakker ikke jeg om de som piratkopierer alt fordi de kan, jeg snakker om de som piratkopierer spillene de har lyst på fordi det er gratis, tross alt. Hadde ikke piratkopiering av de spillene vært mulig, så hadde jo flere kjøpt dem.

 

Du sier prosenter, men i business, er ikke ALT prosenter? Avkastning, omsetning, alt er prosenter, og ikke alltid så mye heller. Så om 5% flere kjøper spillet, så er jo det penger det også, og økt omsetning.

 

Så med andre ord, 5% mer inntekt til utgiveren gjør at slik horribel og ødeleggende DRM (FOR KJØPERNE) er verdt det? Virkelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er også veldig skuffet over kvaliteten på drops i forhold til D2. Har levlet 2 chars til 50 uten å finne ett eneste set item eller legendary. Også får jeg attpåtil høre at noe av det beste gearet på inferno er det du lager selv? Hvis dette skulle stemme, så er det bare tragisk.

 

De burde holdt seg til loot modellen i D2 synes jeg, den fungerte utmerket.

Det er en eneste grunn til dette.

Bli$$ard gjør item sjelden sån at når real money AH kommer ut så skal folk fristes til og bruke 400 kr på en sjelden øks.

 

Bli$$ard får litt av de 400 kr som 1 idiot kjøper for,

de skal nemlig ha lite kutt for og ha oppe Real money AH.

 

Blizzard har nemlig ødelagt goldsellers og disse forferderlige sidene som SELGER ting i spill,

med og selv bli en forferdelig side som selger ting.

 

Og det er ikke lenge til de legger ut excslusive ting som man kun kan kan kjøpe i Real money AH,

 

Og så må vi tenke.... Dette er et single player spill 0,O

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sålenge folk bruker deres programvare ulovlig, ja. Men er det virkelig så tungt å måtte ha internett for å spille? Jeg klarer ikke å se at det er et problem, internett er tross alt en menneskerettighet nå om dagene, o følge FN.

 

Vel. Random lagspikes, plutselig lagger man tilbake der man var for 5s siden. Random disconnects og server nedetid. Men er helt klart pro/cons med å ha DRM. Så lenge de fikser shitten sin å holder serverne oppe og stabile får det gå.

Lenke til kommentar

Sålenge folk bruker deres programvare ulovlig, ja. Men er det virkelig så tungt å måtte ha internett for å spille? Jeg klarer ikke å se at det er et problem, internett er tross alt en menneskerettighet nå om dagene, o følge FN.

 

Jeg har et velfungerende nettlinje, rask også. Det samme gjelder vel alle jeg kjenner personlig, men her er tingen, servere er ikke til å stole på. Det vil forekomme lag spikes, høy Latency, eller i værste fall, DIsconnect.

 

Hvis piratvirksomhet var virkelig den store grunnen, hadde de gått Starcraft 2 løsningen, man kan spille campaign offline (dog du må aktivere online først), men da er achievements slått av, som ikke fungerer 100% på D3 heller.

 

Du er nødt å akseptere at den største grunnen til denne form for drm, er nok auction house opplegget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sålenge folk bruker deres programvare ulovlig, ja. Men er det virkelig så tungt å måtte ha internett for å spille? Jeg klarer ikke å se at det er et problem, internett er tross alt en menneskerettighet nå om dagene, o følge FN.

 

1. Nettet ditt kan ramle ut når som helst, og være ute i flere dager. Er det ikke da litt surt (og ikke minst latterlig) at du da ikke skal få spille et singleplayer-spill?

 

2. Ved stor pågang på serverne, eller med en dårlig/ustabil linje kan du faktisk få LAGG når du spiller singleplayer, alene. LAGG!

 

3. De offisielle serverne kan når som helst gå ned i mange timer. Nok en gang er det du som får straffen for dette. Nettverket ditt kan fungere perfekt, men du får ikke spilt spillet i det hele tatt likevel. Og dette er ikke bare hypotetisk. Både Blizzard og Ubisoft har bevist gang på gang at deres egne servere ikke holder mål, og ramler ut rett som det er.

 

Når de først skal straffe alle de lovlige kjøperne (men ikke piratene) på dette viset, med online-DRM, ja da får de for faen klare å holde styr på sakene sine også! Det er bare patetisk at folk ikke får spilt på grunn av problemer fra BLIZZARD sin side. Det er faktisk enda mer patetisk at så mange mennesker forsvarer Blizzard her også.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Sålenge folk bruker deres programvare ulovlig, ja. Men er det virkelig så tungt å måtte ha internett for å spille? Jeg klarer ikke å se at det er et problem, internett er tross alt en menneskerettighet nå om dagene, o følge FN.

 

Da bør du kanskje prøve å utvikle fantasien din litt om du ikek klarer å skjønne at det kan være ett problem, eller bare følge litt med på hva som har skjedd med D3 etter lanseringen.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sålenge folk bruker deres programvare ulovlig, ja. Men er det virkelig så tungt å måtte ha internett for å spille? Jeg klarer ikke å se at det er et problem, internett er tross alt en menneskerettighet nå om dagene, o følge FN.

Det er mulig det er en menneskerett, men å stille dette kravet til å spille singleplayer er fortsatt latterlig. Selv om jeg har internett som stort sett er stabilt, er det så mange faktorer som spiller inn. For å kunne spille Diablo 3 er jeg avhengig av:

  1. Server må være oppe og stabil. Hittil har det vært mye rom for forbedring.
  2. Latency må være akseptabel. Jeg har kun spilt litt på starter edition, men erfarer allerede at dette tidvis er et problem. Om jeg får lagspikes på normal, hvordan vil det bli på hell/inferno/nightmare?
  3. Spillet er også avhengig av mitt nettverk. Stort sett ikke et problem, med mindre jeg tar med laptop på soverommet, der er et sjansespill. Så jeg må altså forbedre mitt WLAN for å spille singleplayer?
  4. Har ikke nett på hytta jeg.
  5. Eller på båten.
  6. Ikke alltid på ferietur heller.

Siste tre betyr nada for meg, da jeg ikke har med pc til noen av stedene, men for mange er det faktisk et issue. Første 3 er faktiske problemer. Nå er ikke noe av dette noen overraskelse med D3, da de har fortalt om dette i lang tid før release. Det er bare synd at de velger å gjøre det sånn. Bare for å tjene litt ekstra på AH.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Skal man dømme etter forumtråden, er det ingen som spiller dette lenger. Savner at merspillsverdi avspeiles i spillkarakteren, siden Diablo III ble gammelt i løpet av en ukes tid. Tror få er enige i karakteren 9/10 nå. Selv om det ikke er noe demokrati angående spillkarakterer, så bør vel karakterene til en viss grad avspeile hva spillerne mener?

Lenke til kommentar

Tja, en karakter er jo subjektiv uansett. Men for min egen del trengte jeg ikke mange timene med Diablo 3 før jeg kom til konklusjonen om merspillverdien var ekstremt lav for min del.

 

Nå har jeg kjøpt meg Torchlight 2 til 1/4 av prisen jeg ga for Diablo 3. Og i motsetning til D3 synes jeg faktisk det er gøy å spille!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...