Gå til innhold

Vil bygge en ekte utgave av USS Enterprise


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, eg trur nokon har rekna feil på prisantydninga, prisen for dette prosjektet er mistenkelig lavt.

Vekten er også lav, 86.000 ton er veldig lite for et killometer langt og masivt skip. kansje mesteparten er oppblåsbart.

Anyway will kreve over 2.000 utskytinger for å få alt opp men gjetter at Spacex eller andre vil gi en god kvantums rabat om du forhåndsbetaler.

 

Ja det er fint mulig å lage noe mye mer praktisk for å farte runt i solsytemet som vil være mye billigere og trolig en god idee.

 

Lenke til kommentar

Ååh, imponerende, praktisk, ambisiøst! Altså blir det sikkert ikke noe av. Fuck this world...

 

Haha, Dr. Mobius. Hadde vært nice, men det hadde blitt en vanskelig silingsprosess. Dessuten er ikke religion den eneste roten til jævelskap og idioti. Makt og penger er også en fin unnskyldning for og holde helvete, og DET er nok ikke lett å eliminere, dessverre ;)

Lenke til kommentar

WHAT!!! $1 billion dollar er jo ca 6 milliarder NOK, ikke 6 billioner.... Noe som ja er latterlig lavt.... $1 billion = $1 000 million = 1 mrd. 1 billion (på norsk) er 1000 milliarder!

 

På hjemmesiden hans anslår han at kostnaden vil ligge på rundt 1 trillion USD.

1 trillion USD betyr 1 billion USD, på norsk.

1 trillion USD = 6 billioner NOK.

 

Det virker som om han har gjort noen seriøse beregninger for å komme frem til dette beløpet. Hvordan han har kommet frem til det ligger også på hjemmesiden hans.

Virker som det er mye trafikk for tiden på buildtheenterprise.org. Jeg får ikke lastet den. Men det ligger mye interessant lesing der :-)

 

Prosjektet er veldig ambisiøst, og kanskje litt urealistisk (uheldigvis). Men kanskje dette kan være det første steget på veien.

Han har også lagt ut en 100-års plan, der han anslår at det bygges ett nytt skip pr. generasjon (ca. 30 år), og Gen5 Enterprise vil være det første "stjerneskipet", og vil være i stand til å reise til andre solsystemer enn vårt eget.

Lenke til kommentar
Vekten er også lav, 86.000 ton er veldig lite for et killometer langt og masivt skip. kansje mesteparten er oppblåsbart.
Husk at man trenger minimalt med bærende konstruksjoner da det ikke er tyngdekraft.Man sparer nok veldig mye vekt på det...

Ja det er lett å bygge store ting i verdensrommet, men det tankskipet veier like mye og det er mest tomme tanker.

 

Formen er heller ikke laget for å gjøre det lett, raketmotor bakerst, så drivstoff rett forran, det er tungt og der virker det også som sjold mot radioaktivitet.

Så annet utstyr som landing skip osv. la gravitasjons hjulet gå utover, da kan du rotere hele skipet for å få kunstig tyngdekraft.

 

Lenke til kommentar

Jeg drømmer om at noen lager et gigantisk arkskip for ateister og intelligente mennesker. Så kan vi oppegående mennesker dra vår vei på søken etter en begynnelse uten religion og tullete krangler, og la de religiøse gærningene ødelegge jorda med kriging og drit.

 

Du må ikke tro at fordi man er ateist så er man smart...

 

Lenke til kommentar

Jeg drømmer om at noen lager et gigantisk arkskip for ateister og intelligente mennesker. Så kan vi oppegående mennesker dra vår vei på søken etter en begynnelse uten religion og tullete krangler, og la de religiøse gærningene ødelegge jorda med kriging og drit.

 

Du må ikke tro at fordi man er ateist så er man smart...

 

Nå skal ikke jeg spore av og starte en diskusjon, men jeg vil påstå at man i alle fall er flinkere til å "legge sammen 2 og 2" for å si det slik. Som ateist er man oftere kritisk og lærer å stille spørsmål ved det som blir presentert, for deretter å trekke logiske konklusjoner, i stedet for å komme med dårlig motangrep og bortforklaringer.

 

Siden jeg ikke skulle starte en diskusjon, får du ikke lov til å svare... :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...