Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempe bra at noen tar initiativ til å legge opp en gruppe.

 

Jeg har fått oppgaven om retorikk.. Er det noen andre som har fått samme oppgave?

 

Oppgaven går ut på å analysere to taler fra Kong Haakon, finne frem til virkemidler, gjentakelser osv.

 

Denne tråden handler om norsk skriftlig eksamen som ble avholdt i slutten av Mai måned. Spørsmålet ditt er muligens om muntlig eksamen? Isåfall vil jeg anbefale deg å lage en tråd selv for å få flere visninger og mulige svar :)

Lenke til kommentar

Fikk tilbake karakterene i dag. Var veldig misfornøyd med hovedmål.

 

Hovedmål: 4

Sidemål: 6

 

Men jeg gidder ikke klage, for jeg har karakterene jeg trenger for å komme inn uansett.

Nå er det endelig sommerferie! Ha en god sommer alle sammen, og lykke til på videregående skole!

Lenke til kommentar

Er det noen som kan legge ut oppgavene til hovedmåleksamenen? Det er visst ikke lov å legge dem ut (eller?), så eventuelt sende dem til meg på mail?

 

Jeg fikk tilbake karakterene idag og er SVÆRT misfornøyd og synes jeg fortjener noe helt annet. Jeg begynner å bli redd for at jeg kan ha skrevet feil oppgavenummer. Norsklæreren min sa også at jeg hadde vel ikke stort å tape.

 

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å legge ut oppgavene noen plass. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem når jeg klager, ettersom jeg ikke vet hva som har trukket meg ned... Og så vil jeg ikke dumme meg ut HVIS jeg har skrevet feil oppgavenummer. Så kan jeg jo argumentere med det også.

Lenke til kommentar

Fikk karakterene i går vi også, men turte ikke se på før i dag, siden jeg hørte at så mange fikk 2,3 og 4! Fikk HELDIGVIS 6 på hovedmål og 5 på sidemål :-) superfornøyd! Fikk i tillegg 6 på muntlig eksamen, så nå kan jeg ta ferie med goood samvittighet!

Lenke til kommentar

Fikk karakterene i går vi også, men turte ikke se på før i dag, siden jeg hørte at så mange fikk 2,3 og 4! Fikk HELDIGVIS 6 på hovedmål og 5 på sidemål :-) superfornøyd! Fikk i tillegg 6 på muntlig eksamen, så nå kan jeg ta ferie med goood samvittighet!

 

Hei ;) Jeg så at du fikk 5 og 6 på de skriftlige eksamenene, og 6 på muntlig. Jeg fikk 6 i standpunkt i begge fagene, men kun 4 og 5 på eksamenene :'(. Fikk 6 på muntlig matte. Kan du sende meg hovedmål-teksten din? Vær så snill???

Lenke til kommentar

Fikk karakterene i går vi også, men turte ikke se på før i dag, siden jeg hørte at så mange fikk 2,3 og 4! Fikk HELDIGVIS 6 på hovedmål og 5 på sidemål :-) superfornøyd! Fikk i tillegg 6 på muntlig eksamen, så nå kan jeg ta ferie med goood samvittighet!

 

Hei ;) Jeg så at du fikk 5 og 6 på de skriftlige eksamenene, og 6 på muntlig. Jeg fikk 6 i standpunkt i begge fagene, men kun 4 og 5 på eksamenene :'(. Fikk 6 på muntlig matte. Kan du sende meg hovedmål-teksten din? Vær så snill???

 

Hei!:) har ikke fått igjen tekstene vi skrev, siden vi leverte de via internett! Så har den ikke, desverre! Synes egentlig ikke artikkelen var sånn superbra, men det holdt til seksern!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hallo!

Tar sikkert opp et emne i en alt for gammel tråd, men vi får se.

Vi skal ha tentamen i hovedmål nå etter påske, og det er stor sannsynlighet for at lærerne velger de gamle eksamensoppgavene fra 2012.

 

Jeg lurer derfor på om noen har noen tips til oppgave 1? Siden man skal se på media sin fremstilling av ulike saker er det kanskje lurt å ha med konkrete eksempler. Er det noen som har slike eksempler, eller kan sende meg sin eksamen på mail?

 

Her er oppgavene jeg referer til, om noen lurte:

http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Grunnskolen/2012/Sensorveiledninger_GS/23_Mai/NOR0214_Norsk_hovedmal_Sensorveiledning.pdf

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...