Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

snip.

 

Du burde ikke ha gjort. Denne Eksamen kommer til å bli brukt som en tentamen neste år og da vil mange elever søke etter spørsmlene på nettet, noe som er JUKS.

Jeg anbefaler deg å endre innlegget.

 

Du vet at Udir legger det ut selv? Beskyttet med passord vi får oppgitt på skolen...

 

De legge til og med ut Matte eksamen med svar.

Du mener at i skolene deres får dere spørsmålene allerede før tentamene?

Jeg skjønner ikke. Tentamen skal liksom være en foreberedelse for Eksamen og i eksamen får du ikke spørsmålene.

I alle fall i min skole får vi IKKE spørsmålene.

 

Fjernet uansett! ;)

Ja, hvis de vil jukse så la dem jukse fra et annet sted.

;)

Lenke til kommentar

Du mener at i skolene deres får dere spørsmålene allerede før tentamene?

Jeg skjønner ikke. Tentamen skal liksom være en foreberedelse for Eksamen og i eksamen får du ikke spørsmålene.

I alle fall i min skole får vi IKKE spørsmålene.

 

Nei, men det er like enkelt å komme til Udir sine sider som har dette stoffet som det er å komme til den infoen som var på forrige side.

 

Brukernavn og passord vi får til øve greier virker også for å komme inn til siden der tidligere eksamener ligger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei jeg fikk aldri hverken bokmål/nynorsk tilbake. Kun karakter og tilbud om å klage. Det er ikke vits i å klage dersom du er misfornøyd, for det tar 2-3 mnd å behandle en slik klage.

Hvis klagen blir godkjent (altså, at du får en karakter bedre), blir den endelige karakteren endret uansett. Og det tar ikke 2-3 mnd. Det tar rundt 2 uker.

Lenke til kommentar

Nei jeg fikk aldri hverken bokmål/nynorsk tilbake. Kun karakter og tilbud om å klage. Det er ikke vits i å klage dersom du er misfornøyd, for det tar 2-3 mnd å behandle en slik klage.

Hvis klagen blir godkjent (altså, at du får en karakter bedre), blir den endelige karakteren endret uansett. Og det tar ikke 2-3 mnd. Det tar rundt 2 uker.

 

Jo det gjør det. Hvor har du fått 2 uker fra? Jeg kjenner to stk som sendte klager. Karakteren ble endret i oktober.

Lenke til kommentar

Fikk det fra faglærerne mine i norsk.

 

Da henger faglærerne dine litt etter. Klagen skal først godkjennes og så skal oppgaven vurderes på nytt av ny sensor og deretter skal fylkesmannen godkjenne eller nogot slikt.

 

Husker ikke helt rekkefølgen, men det tar garantert over 1 mnd. Man må regne med 2 mnd hvertfall.

Lenke til kommentar

Fikk det fra faglærerne mine i norsk.

 

Da henger faglærerne dine litt etter. Klagen skal først godkjennes og så skal oppgaven vurderes på nytt av ny sensor og deretter skal fylkesmannen godkjenne eller nogot slikt.

 

Husker ikke helt rekkefølgen, men det tar garantert over 1 mnd. Man må regne med 2 mnd hvertfall.

Wow... Det er jo nesten ikke verdt å klage, dersom det har noe å si på hva du kommer inn på, på vgs... Óg du får ny karakter etter at man har kommet inn ...
Lenke til kommentar

Fikk det fra faglærerne mine i norsk.

 

Da henger faglærerne dine litt etter. Klagen skal først godkjennes og så skal oppgaven vurderes på nytt av ny sensor og deretter skal fylkesmannen godkjenne eller nogot slikt.

 

Husker ikke helt rekkefølgen, men det tar garantert over 1 mnd. Man må regne med 2 mnd hvertfall.

Wow... Det er jo nesten ikke verdt å klage, dersom det har noe å si på hva du kommer inn på, på vgs... Óg du får ny karakter etter at man har kommet inn ...

 

Det stemmer, det er utrolig kjipt. Jeg var i grenseland på den skolen jeg ville inn på. Fikk dårlig eksamenskarakterer og endte på 3. valg. Fikk byttet etter 2 uker da, på 3.-inntak. Er fornøyd nå, men alikevel.

Lenke til kommentar

Fikk det fra faglærerne mine i norsk.

 

Da henger faglærerne dine litt etter. Klagen skal først godkjennes og så skal oppgaven vurderes på nytt av ny sensor og deretter skal fylkesmannen godkjenne eller nogot slikt.

 

Husker ikke helt rekkefølgen, men det tar garantert over 1 mnd. Man må regne med 2 mnd hvertfall.

Wow... Det er jo nesten ikke verdt å klage, dersom det har noe å si på hva du kommer inn på, på vgs... Óg du får ny karakter etter at man har kommet inn ...

 

Det stemmer, det er utrolig kjipt. Jeg var i grenseland på den skolen jeg ville inn på. Fikk dårlig eksamenskarakterer og endte på 3. valg. Fikk byttet etter 2 uker da, på 3.-inntak. Er fornøyd nå, men alikevel.

Ser den ass er nå ett skritt nærmere grenseland etter en mislykket norsk muntlig eksamen...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...