Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234897

Satt ca 2 timer uten å skrive, kom i gang til slutt. Skrev en 2 siders novelle, oppgave 5 (?). Er utrolig misfornøyd med egen innsats (perfeksjonist) og irritert over at fantasien skal sette grenser for hvordan jeg får vist frem mine kunnskaper ifaget...

 

Må også nevne at jeg blir sur og på randen til å gråte når folk spør hvordan det gikk. Vil ikke snakke om det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Satt ca 2 timer uten å skrive, kom i gang til slutt. Skrev en 2 siders novelle, oppgave 5 (?). Er utrolig misfornøyd med egen innsats (perfeksjonist) og irritert over at fantasien skal sette grenser for hvordan jeg får vist frem mine kunnskaper ifaget...

 

Må også nevne at jeg blir sur og på randen til å gråte når folk spør hvordan det gikk. Vil ikke snakke om det...

 

Du gjorde ditt beste, og du skrev i hvert fall noe! Nå er du ferdig og det er ingenting du får gjort. Vær fornøyd med deg selv. :)

Lenke til kommentar

jeg valgte oppgave 5, skrev novelle, og skrev 2 sider. Kom hjem nå, hehe. Er sånn passe fornøyd, men det jeg er mest glad over er at vi er ferdige med skriftlig eksamen! Wohoo. Yes, nå håper jeg alle koser seg i sola (om det er sol i deres område), og slapper av, for det fortjener vi. Lykke til med muntlig eksamen folkens, og kos dere i sommer! Vil også takke alle som har bidratt i denne tråden.

 

Takk for meg, og takk for all hjelp! :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Satt ca 2 timer uten å skrive, kom i gang til slutt. Skrev en 2 siders novelle, oppgave 5 (?). Er utrolig misfornøyd med egen innsats (perfeksjonist) og irritert over at fantasien skal sette grenser for hvordan jeg får vist frem mine kunnskaper ifaget...

 

Må også nevne at jeg blir sur og på randen til å gråte når folk spør hvordan det gikk. Vil ikke snakke om det...

 

Skulle tro du beskriver min dag (unntatt at jeg valgte oppgave 6), hadde det akkurat likt som deg... Vi får trøste oss med at vi endelig er ferdig, og at det kommer som en egen karakter på karakterkortet :)

 

Håper alle er fornøyde, og nyter at vi endelig er ferdige :):)

Tusen takk til alle som har bidratt i tråden, og hjulpet meg sååååå mye med forbredelsene!!

Håper alle får en fin sommer, og lykke til neste år!!

 

Takk for meg! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Valgte selv oppgave 1 i dag, den som gikk ut på hvordan kvinnen sitt perspektiv i "Fantomteikninga" var. Skrev dagbok, endte opp med 3 sider. Er vel så fornøyd med det. Ville ta noe nytt istedenfor den vanlige oppg. 3-typen, som sikkert 40% av alle 10. klassinger skrev. Satser på å få någe mellom 4-6 i karakter på begge eksamener. Takk for all info og hjelp som har blitt lagt ut, og ha en fin sommer. :)

 

Edit: Ser ut som mange tok oppgave 6, hva den gikk ut på? Glemte det.

Endret av uten_brukernavn
Lenke til kommentar

Deilig å være ferdig. Satt til 14.48, skrev 3,5 sider på oppgave tre. En novelle som det kan maks være tre feil i. Rettet alle ordene.

 

Takk for all hjelp i tråden. Mye gode tips her som har hjulpet meg begge dagene. Håper alle får den karakteren de ønsker, og den karakteren de ser for seg. Ha en fin sommer og lykke til på videregående skole.

Lenke til kommentar

Satt ca 2 timer uten å skrive, kom i gang til slutt. Skrev en 2 siders novelle, oppgave 5 (?). Er utrolig misfornøyd med egen innsats (perfeksjonist) og irritert over at fantasien skal sette grenser for hvordan jeg får vist frem mine kunnskaper ifaget...

 

Må også nevne at jeg blir sur og på randen til å gråte når folk spør hvordan det gikk. Vil ikke snakke om det...

 

Samme her på en måte, jeg begynte på nytt med en ny oppgave klokken 11..

Lenke til kommentar

valgte oppgåve 5 (trur det var den. Var ivertfall oppgåva med det vendepunktet). Skreiv 10 sider med rundt 3600 ord og sjanger forteljing. Synes det gjekk bra og fekk bokmålen skikkelig til. Fantasien var også med meg i dag, så ingenting å klage på der.

Takk til alle som gav forslag på tekstar ein kunne skrive. Det hjalp meg UTRULEG MYKJE! God sommar og takk for fire flotte dagar med sammarbeid for å koma seg gjennom denne eksamensperioden! :)

Lenke til kommentar

Skrev oppgave 3 på 5 sider :-) Begynte først på 6'ern, men etter å ha skrevet en side skjønte jeg at det ikke kom til å funke... Begynte derfor på oppg 3! Starta å skrive rundt halv 11, og dro litt halv ett! Håper på 5 på begge, men får nå se :) Herliiig å være ferdig!

 

Skrev oppgave 3 på 5 sider - fortelling :-) Begynte først på 6'ern, men etter å ha skrevet en side skjønte jeg at det ikke kom til å funke... Begynte derfor på oppg 3! Starta å skrive rundt halv 11, og dro litt halv ett! Håper på 5 på begge, men får nå se :) Herliiig å være ferdig!

 

Hva i h*lvete skjedde nå? ahah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...