Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Skal man ha kilder til en skjønnlitterær tekst? :blink:

 

Man oppgir ikke kilder ved en skjønnliterær tekst, da det er en tekst som DU har skrevet. Ikke en fakta-basert tekst hvor du har vært nødt til å hente informasjon for å skrive.

 

Lykke til alle dere som kom opp i norsk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev, på bokmål, om hvordan mennesker både idag og før i tiden får/fikk livet sitt styr av media. Så skrev jeg halvannen side om en dame som het Mildred (sann historie) som har skrevet frøken detektiv bøkene, men aldri fikk lov til å si at det var hun som var den virkelige Carolyn keene. Istede måtte hun stå å se på at en annen dame ene og alene tok æren. Til slutt skrev jeg det som stod om løgn i forberedelsehefte, om at sannhet ikke er det motsatte av løgn, men at det er ærlighet og oppriktighet.

 

Mitt spørsmål er om dere tror dette går innenfor oppgave nr1???

Tror den er veldig bra om jeg bare kommer innenfor

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Har noen en liste med nynorske faser/avanserte ord som kanskje ville imponert sensor litt?

 

Det fordrer at du greier å anvende ordene i en riktig sammenheng, og det er ikke så lett som du tror.

Lenke til kommentar

Har noen en liste med nynorske faser/avanserte ord som kanskje ville imponert sensor litt?

 

Det fordrer at du greier å anvende ordene i en riktig sammenheng, og det er ikke så lett som du tror.

 

Har aldri sagt det er lett. Spurte derimot etter en liste med avanserte ord/uttrykk som vil gi sensor inntrykk av et bredere ordforråd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Har aldri sagt det er lett. Spurte derimot etter en liste med avanserte ord/uttrykk som vil gi sensor inntrykk av et bredere ordforråd.

 

Bra det. :)

 

Det var egentlig bare for å gjøre deg obs på å ikke overøse stilen din med masse fremmedord som gjør teksten uklar og oppkonstruert. Har dessverre ikke noe liste, men masse lykke til!

Lenke til kommentar

Har aldri sagt det er lett. Spurte derimot etter en liste med avanserte ord/uttrykk som vil gi sensor inntrykk av et bredere ordforråd.

 

Bra det. :)

 

Det var egentlig bare for å gjøre deg obs på å ikke overøse stilen din med masse fremmedord som gjør teksten uklar og oppkonstruert. Har dessverre ikke noe liste, men masse lykke til!

 

Takk det samme! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...