Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har folk gjort oppgave 5d på eksamen høsten 2009? Handler om diff-likninger. Så på fasit, skjønte det sånn halvveis, men da ble separabel måte brukt istedenfor å gange alt med e^(et eller annet). Jeg brukte sisstnevnte, og får det ikke til. Noen som har en forklaring?

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har gjort den. Du bruker diff. likningen fra 5a), bare at du beholder den generelle løsningen (for du vet jo ikke hva v(0) er). Denne integrerer du på nytt, slik som du gjorde i 5b). Nå får du s(t) med to ukjente. Denne kan du løse, fordi du vet at s(0)=0 og s(2)=30.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har gjort den. Du bruker diff. likningen fra 5a), bare at du beholder den generelle løsningen (for du vet jo ikke hva v(0) er). Denne integrerer du på nytt, slik som du gjorde i 5b). Nå får du s(t) med to ukjente. Denne kan du løse, fordi du vet at s(0)=0 og s(2)=30.

Snakker vi ikke-lineære likningsett da?

Lenke til kommentar

Great, ser ut som jeg mister R2 over en femtiøring ...

hvor holder du til? hvordan vet du dette?

Bergen. Ut i fra signaler jeg har fått fra skolen stenger de mandag på grunn av manglende renhold. Vet dog ikke endelig før mandag, så jeg øver som om jeg skal ha eksamen.

 

Jepp, jeg har gjort den. Du bruker diff. likningen fra 5a), bare at du beholder den generelle løsningen (for du vet jo ikke hva v(0) er). Denne integrerer du på nytt, slik som du gjorde i 5b). Nå får du s(t) med to ukjente. Denne kan du løse, fordi du vet at s(0)=0 og s(2)=30.

Snakker vi ikke-lineære likningsett da?

 

Nei, de er linenære. Du setter t=0 og t=2 slik at du ikke får polynom og eksponentialfunksjon i samme likning, men en helt vanlig lineær likning.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Great, ser ut som jeg mister R2 over en femtiøring ...

hvor holder du til? hvordan vet du dette?

Bergen. Ut i fra signaler jeg har fått fra skolen stenger de mandag på grunn av manglende renhold. Vet dog ikke endelig før mandag, så jeg øver som om jeg skal ha eksamen.

 

Jepp, jeg har gjort den. Du bruker diff. likningen fra 5a), bare at du beholder den generelle løsningen (for du vet jo ikke hva v(0) er). Denne integrerer du på nytt, slik som du gjorde i 5b). Nå får du s(t) med to ukjente. Denne kan du løse, fordi du vet at s(0)=0 og s(2)=30.

Snakker vi ikke-lineære likningsett da?

 

Nei, de er linenære. Du setter t=0 og t=2 slik at du ikke får polynom og eksponentialfunksjon i samme likning, men en helt vanlig lineær likning.

Forferdelig situasjon. Var i akkurat den samme før FY2 eksamen og R2 eksamen nå. På tirsdag ettermiddag fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha fysikkeksamen dagen etter, mens jeg sent fredag kveld fikk beskjed om at eksamen på mandag ble gjennomført. (Vi hadde fått sterke signaler tidligere i uken om at skolen ville bli stengt). Regner nesten med skolen er stengt tirsdag...

Lenke til kommentar

Kjipt å leve i uvitenheten om jeg skal ha eksamen eller ei. Skolen burde gitt beskjed i dag om det ble noe av eksamen eller ikke om streiken ikke ble avblåst. Er ikke akkurat som skolen blir mer skitten i løpet av helgen ...

 

Henrik B: Ja.

 

mentalitet: Ville nesten tro Fana stenger snart. I følge Hordaland fylkeskommune har de sendt permitteringsvarsel til alle lærerene.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Kjipt å leve i uvitenheten om jeg skal ha eksamen eller ei. Skolen burde gitt beskjed i dag om det ble noe av eksamen eller ikke om streiken ikke ble avblåst. Er ikke akkurat som skolen blir mer skitten i løpet av helgen ...

 

Henrik B: Ja.

 

mentalitet: Ville nesten tro Fana stenger snart. I følge Hordaland fylkeskommune har de sendt permitteringsvarsel til alle lærerene.

Ser den. Er egentlig ganske ubehagelig samme hvilken beskjed man tilslutt får..å leve i uvissheten er grusom. Spesielt når det er 'noen' lærere som sier det er 100% sikkert at skolen blir stengt.

 

---

 

Fana burde helt klart stenges snart, ja. Er rimelig sikker på at det skjer tirsdag/onsdag, er jo en ganske svær og gammel skole med kun to renholdere som ikke streiker. Typisk at muntlig ryker.... (skulle skolen bli stengt trenger den vel også et par dager på å "mobilisere", og offentliggjøringen av trekket er på torsdag. Ser ikke lyst ut)

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar

Fana burde helt klart stenges snart, ja. Er rimelig sikker på at det skjer tirsdag/onsdag, er jo en ganske svær og gammel skole med kun to renholdere som ikke streiker. Typisk at muntlig ryker.... (skulle skolen bli stengt trenger den vel også et par dager på å "mobilisere", og offentliggjøringen av trekket er på torsdag. Ser ikke lyst ut)

 

I følge administrasjon på min skole trenger lærer og sensor én uke til to uker på å forberede seg til muntlig eksamen. Så dersom streiken varer til og med mandag ryker i alle fall vårt første parti. Rimelig latterlig, i grunnen. Typisk at de letteste eksamene ryker.

Lenke til kommentar

Fana burde helt klart stenges snart, ja. Er rimelig sikker på at det skjer tirsdag/onsdag, er jo en ganske svær og gammel skole med kun to renholdere som ikke streiker. Typisk at muntlig ryker.... (skulle skolen bli stengt trenger den vel også et par dager på å "mobilisere", og offentliggjøringen av trekket er på torsdag. Ser ikke lyst ut)

 

I følge administrasjon på min skole trenger lærer og sensor én uke til to uker på å forberede seg til muntlig eksamen. Så dersom streiken varer til og med mandag ryker i alle fall vårt første parti. Rimelig latterlig, i grunnen. Typisk at de letteste eksamene ryker.

Hm, okay. Alle mine lærere i fag jeg faktisk kan komme opp i til muntlig streiker. Ganskje kjipt igrunn, pleier å være betydelig lettere å oppnå god karakter muntlig versus skriftlig. Det positive er jo sommerferie fra mandag, men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...