Gå til innhold

En skikkelig fotokonkurranse på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Går det bra at jeg poster bildet først i konkurransen og etterpå i mnd tråden (sånn med noen minutters mellomrom)? Stod liksom ingenting om det

Reglene sier: "Bildet skal ikke tidligere være publisert på dette forumet"

 

Jeg vil si at, selv om det ikke står noe i reglene, så min opprinnelige tanke da jeg lagte utfordringsreglene at du ikke kan poste bildet noen annet sted på forumet så lenge utfordringen/konkurransen pågår. Mye for å unngå stemmefiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høst er jo langt mer enn bare høstfarger. Er det snø der du bor, er det fortsatt høst. En regntung dag er også veldig typisk for høsten, og kan absolutt være et interessant fotoprosjekt. Dessuten tipper jeg at bildet som vinner denne runden er bildet av nordlys. Det er noe vi som bor mer sørpå ikke så ofte får anledning til å fotografere. Man må bare gjøre det beste ut av det slik forholdene er.

Joda, jeg vet hva høst er, lite tid nå for fotografering og har allerede høstfoto fra i år :p Nordlys liker jeg best med snø på bakken, og vi har ikke snø enda. Men synes at for et tema som høst burde godta innlevering av bilder tatt for både september og oktober.
Lenke til kommentar

Går det bra at jeg poster bildet først i konkurransen og etterpå i mnd tråden (sånn med noen minutters mellomrom)? Stod liksom ingenting om det

Reglene sier: "Bildet skal ikke tidligere være publisert på dette forumet"

 

Jeg vil si at, selv om det ikke står noe i reglene, så min opprinnelige tanke da jeg lagte utfordringsreglene at du ikke kan poste bildet noen annet sted på forumet så lenge utfordringen/konkurransen pågår. Mye for å unngå stemmefiske.

Den er god :) Kunne med fordel vært tilført reglementet på førstesiden

Lenke til kommentar

En liten oppsummering:

Da er stillingen slik:

Inc -4p

Breni -4p

Killswitch -2p

Superparanoid -2p

TBPhoto -1p

Polljen -1p

 

Vinnerne må huske å sende full adresse slik at vi får sendt gavene. Positivt at oppslutningen har tatt seg opp. Interessen fra sponsorer har også økt, for vi har fått noen ganske flotte gaver, så fortsett å ta bilder så kommer tomsi42 med oppgaven for november snart.

Lenke til kommentar

Vil bare si at det er flott med slike tiltak som dette! :yes:

 

 

Men;

Synes det hele begynner å bli veldig så forvirrende etter de to første "pilot-måneder"!

 

I september kunne en avgi en stemme, mens en i oktober kunne avgi flere stemmer (også en stemme på alle bidragene hvis en hadde lyst).... :hmm:

 

Trodde dette skulle være en slags "seriøs" konkurranse, hvor den som stemmer gir sin stemme på det bidraget en synes best om i den aktuelle måneden (slik som det var gjort i september)....

Dersom det skal være mulig å avgi stemme på mer en ett bidrag, så bør stemmegivningen være begrenset til max. 3 stemmer (siden en da kanskje sier noe om hvilke tre bidrag en mener bør premieres)....

 

Aller helst ønsker jeg det slik at hvert medlem KUN bør kunne avgi en stemme!

 

Selve avstemmingen bør også kunne stenges når fristen er gått ut (slik det er nå så kan en ikke gå tilbake i trådene og lese av resultatet direkte - avhengig av skjermdump slik tomsi42 gjorde i oktobertråden)....

 

Klare regler må til hvis dette skal bli noen suksess! (Og reglene må framkomme på framskutt plass i trådene- slik at det blir enkelt å forholde seg til)........

 

PS!

Hvor mange poeng får vinneren for hver runde? (4 poeng , ser det ut som)

Hvor mange poeng får andreplassen for hver runde? (2 poeng, ser det ut som)

Hvor mange poeng får tredjeplassen for hver runde? (1 poeng, ser det ut som)

 

Dette var bare noen mine synspunkter, som jeg regner med det er lov å komme med! :roll:

 

Regner med det går seg til etterhvert..... :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Tar det til etterretning. Det er min feil. Det var jeg som rotet det litt til med dårlig poll i oktober. Men tror ikke det skal ha noe å si for resultatet. De 3 vinnerne var klare. Om det får noe å si på slutt totalen det tror jeg ikke.

Jeg tok vare på resultatet for september, så de stemmene som har kommet i ettertid har ikke noe å si.

Vi ønsker at konkurransen skal være så rettferdig og seriøs som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Substitute at det ser ut som det ikke hadde noe å si for resultatet at pollen var satt opp feil. Men en stemme per medlem er det vi egentlig streber etter.

 

Slik poll-systemet er laget, så kan ikke en poll stenges for videre avstemning; kun slettes.Så vi måtte ta en screen dump uansett.

 

Det er riktig som smort1 har observert - 4 poeng til 1. plass, 2 poeng til andre plass og 1 poeng til 3. plass. Hvis det er flere som havner på samme plass, så for de alle så mange poeng som plassen tilsier, og underliggende plasser hoppes over. Eksempel 1. A og B har like mange og flest poeng - da deler de første plass og får 4 poeng hver, da deles det ikke ut noen poeng til 2 og plass, neste på listen havner på 3 plass. Vi har hatt tilfeller der det har vært 2 på delt førsteplass og to (eller fler) på delt 3. plass.

Lenke til kommentar

Hadde det gått an og fjerne "liker" knappen i disse konkurransene ?

 

Synes det blir litt forutinntatt, siden de/det som har flest "liker" er enklere for enkelte og bare "følge flokken" og klikke i vei.

 

PS: dette innlegget har ikke noe med INC sitt vinnerbilde og gjøre, synes selv det var en verdig vinner, tenker i mere generelle baner :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hadde det gått an og fjerne "liker" knappen i disse konkurransene ?

 

Synes det blir litt forutinntatt, siden de/det som har flest "liker" er enklere for enkelte og bare "følge flokken" og klikke i vei.

Hvorfor det? Selv har jeg brukt "liker" i denne månedens konkurranse på noen av bildene, det har ingenting med om andre hadde trykket før meg eller ikke. Det er fordi jeg likte det jeg så.

Jeg avga ikke stemme, for om jeg skulle gi en stemme så burde jeg satt av tid til å se skikkelig på alle bildene først. Og den tiden har jeg ikke hatt i oktober.

-------------

Edit:

Nå kunne jeg også benyttet anledningen til å si at dette er "typisk enkelte på akam". Når man er uenig i måten noe gjøres, så brukes slike nedsettende kommentarer om andre brukeres "handlinger". Type "følge flokken og trykke i vei".

--------------

 

 

 

 

 

Er det meningen at man skal kunne ombestemme seg i stemmingen og slette stemmen sin og stemme på nytt?

ref:

Jeg ser at flere, meg inkludert, hadde 1 stemme, nå er det 0 stemmer. Hva skjer?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...