Gå til innhold

En skikkelig fotokonkurranse på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Forresten kan det være lurt å sende en PM til JPstoney, han er sjef for Japan Photo i norge, og kan sikkert stille med ett eller annet!

Der er jeg faktisk ganske sikkert på :-)

Men for ordens skyld må jeg henvise på at vi er hoved sponsor til månedes og årets fotograf på foto.no og vi må - og vil og skall - forholde oss helt loyal til foto.no også, så hvis dette blir en direkte konkurranse til denne setup, så er det kanskje ikke helt politically correct å være med? I alle fall, hvis ikke dere eller akam eller foto.no ser noe problem med det, så stiller vi veldig gjerne med støtte, vi elsker initiativer som henter foto Norge fra sofan og akam forumet er jo enestående med denne type aktiviteter...

 

Så gir oss beskjed hvis vi skal være med og hva vi kan støtter med (nei, d800 og D4 er ikke på lager ;-) )

 

Stephan

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedpremien kan godt være noe bra. Et skikkelig kamera feks mellom G12 og 5D3/D800.

Månedspremiene kan gjerne være flere feks et pocketkamera som 1.premie og div tilbehør/stæsj som 2-5plass

 

Det høres i overkant dyrt ut, dessverre. Jeg tror dere vil slite med å finne villige donorer for premier i den klassen.

 

Akam har for øvrig ikke all verdens av premier liggende, men kan stille med et 32 GB SD-kort fra PNY som månedspremie, om det er interessant. Kan sikkert legge ved en Akam-musmatte og t-skjorte også.

 

Kjempeflott at Akam kan stille med premier også.

Lenke til kommentar

 

Så gir oss beskjed hvis vi skal være med og hva vi kan støtter med (nei, d800 og D4 er ikke på lager ;-) )

 

Stephan

 

Jeg er temmelig sikker på at det ikke blir et problem for oss. Hele hovedhensikten her er bare å få flere til å ta bilder. 2 konkurranser gir flere emner og dermed også større bredde. Denne konkurransen er opprettet av oss brukere av forumet hos Akam, og vi har ikke til hensikt eller noe å tjene på å konkurrere med Foto.no. Mange vil sikkert også være med i begge konkurransene.

Lenke til kommentar

Skal vi lage en Facebook gruppe som for eksempel kan hette Fotokonkurranse på Diskusjon.no, for å få litt større reklame for konkurransen og akam blir vel ikke lei seg om det fører til at flere folk blir dratt til forumet deres?

Helst ikke - det er mange av oss som ikke vil ha noe med facebook å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal vi lage en Facebook gruppe som for eksempel kan hette Fotokonkurranse på Diskusjon.no, for å få litt større reklame for konkurransen og akam blir vel ikke lei seg om det fører til at flere folk blir dratt til forumet deres?

Helst ikke - det er mange av oss som ikke vil ha noe med facebook å gjøre.

 

Den er grei. Vi dropper det.

Lenke til kommentar

Ok, hvis konkurransebildene skal være anonyme så må vi nesten engasjere noen i redaksjonen som vi kan sende inn bilder til og som så må legge disse ut i en poll/tråd, er det noen i redaksjonen som har kapasitet til det?

 

Finnes det andre måter å opprettholde anonymitet på?

Lenke til kommentar

Jeg støtter forslaget om oppstart den 1. august - da har vi god tid til å planlegge.

 

@Stephan; det hadde vært hyggelig om dere kunne vært med som sponsor. Men jeg ser at det kan bli en konflikt der i forhold til konkurransen på foto.no - vi kan jo kanskje komme tilbake når vi har funnet en endelig form på dette. Hvis jeg tolker Substitute rett, så ser h*n for seg et opplegg som ligner det vi har holdt på med i månedens utfordring, men med premiering for å holde interessen oppe. I såfall er det muligens stor nok forskjell?

Lenke til kommentar

Ok, hvis konkurransebildene skal være anonyme så må vi nesten engasjere noen i redaksjonen som vi kan sende inn bilder til og som så må legge disse ut i en poll/tråd, er det noen i redaksjonen som har kapasitet til det?

 

Finnes det andre måter å opprettholde anonymitet på?

 

Jeg har hørt med drift, og ndet skal ikek være noe problem å bruke bildekritikken til dette. Man oppretter en aktivitet der, og drift kan fikse det så den vanlige grensen på antall bilder ikke gjelder der, og at bildene vises anonymt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hørt med drift, og ndet skal ikek være noe problem å bruke bildekritikken til dette. Man oppretter en aktivitet der, og drift kan fikse det så den vanlige grensen på antall bilder ikke gjelder der, og at bildene vises anonymt.

Det hadde væt ypperlig. Har de noen ideer om poll/stemming også?

 

edit: Hvis ikke, så har jeg en del ideer/tanker

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Flott, dette høyrest kjekt ut!

 

Vil det vera retningslinjer med tanke på etterhandsaming av bileta? Dette vert kanskje litt for detaljrikt på dette stadiet, men det er vanleg mange stadar at det skal vera minimal handsaming bileta. HDR er noko som fleire seier med eit ukontrollert skjelv og eit grimas rundt kjeften ;)

 

Det er på mange måtar ein skilnad mellom fotografisk kunst og realistiske dokumentasjonar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...