Gå til innhold

En skikkelig fotokonkurranse på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Welcome back ;)

 

Jeg har i mellomtiden fått noen kopier av Akamboka av JP Sandvika, så jeg tenkte å kjøre en sommer-utfordring i juni/juli. Regner med å kjøre en variant av den Gorgat og undertegnede kjørte i 2010.

 

Det jeg har tenkt å gjøre anderledes, er å ha bruke samme lest som månedsutfordringene, men med 5 oppgaver. Perioden for bildetagning og posting av bilder vil i såfall være fra 1.6 til 31.7; og med avstemningsperiode fra 1.8 til 14.8.

 

Forslag til oppgaver kan sendes til undertegnede på PM.

Lenke til kommentar

Welcome back ;)

 

Jeg har i mellomtiden fått noen kopier av Akamboka av JP Sandvika, så jeg tenkte å kjøre en sommer-utfordring i juni/juli. Regner med å kjøre en variant av den Gorgat og undertegnede kjørte i 2010.

 

Det jeg har tenkt å gjøre anderledes, er å ha bruke samme lest som månedsutfordringene, men med 5 oppgaver. Perioden for bildetagning og posting av bilder vil i såfall være fra 1.6 til 31.7; og med avstemningsperiode fra 1.8 til 14.8.

 

Forslag til oppgaver kan sendes til undertegnede på PM.

 

Kan du ikke bare bruke de samme kategoriene som sist? Så vidt jeg husker så vant jeg noe på den konkurransen så kategoriene passet sikkert meg bra.

Utenom det mener jeg du burde utvidet bildetagning og posting perioden litt. Det er mange som fortsatt har ferie og er vekkreist i begynnelsen av august (deriblandt meg selv som er på en plass jeg kanskje kan få noen gode bilder).

Lenke til kommentar

Welcome back ;)

 

Jeg har i mellomtiden fått noen kopier av Akamboka av JP Sandvika, så jeg tenkte å kjøre en sommer-utfordring i juni/juli. Regner med å kjøre en variant av den Gorgat og undertegnede kjørte i 2010.

 

Det jeg har tenkt å gjøre anderledes, er å ha bruke samme lest som månedsutfordringene, men med 5 oppgaver. Perioden for bildetagning og posting av bilder vil i såfall være fra 1.6 til 31.7; og med avstemningsperiode fra 1.8 til 14.8.

 

Forslag til oppgaver kan sendes til undertegnede på PM.

 

Bra jobba, godt med litt aktivitet. Jeg har nok ikke så mye tid til photo nå i sommer, men skal se om jeg får tid til å være med.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg hadde tenkt å la fotograferingen gå i juni og juli er at Substitute satser på oppstart i august. Men det er kanskje bedre å gjøre som sist, og la sommerutfordringen gå fra St.Hans til 21. august? Med avstemning resten av august. Og starte med konkurransen 1. september?

 

Det blir nok andre kategorier, det er jo kun 5 jeg ser for meg, men de skal ikke bli for vanskelige. Og det er mulig at det blir noe gjenbruk.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt med drift, og ndet skal ikek være noe problem å bruke bildekritikken til dette. Man oppretter en aktivitet der, og drift kan fikse det så den vanlige grensen på antall bilder ikke gjelder der, og at bildene vises anonymt.

Når kan de klare å få noe plass? Jeg ser for meg at vi må ha en mekaniske rundt stemming/poll også. Jeg synes ikke at dagens terning/karaktersystem er godt nok, da jeg mener at en som stemmer må enten velge et bilde (innenfor hver kategori) som favoritt (=1 stemme) eller så må h*n gi karakter på alle bildene i kategorien, med et unntak; sitt eget hvis h*n har postet et bilde selv.

 

Begge alternativene bør være lett å få til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe forsinket, har nå sendt mail til Are.

 

Etter noen interne PM-er med Substitute, så blir ting som følger:

 

Jeg drar i gang første runde som en sommerutfordring - løselig basert på de jeg har foreslått tidligere i denne tråden. Den vil gå fra medio juni til 21. august. Avstemningsperioden vil være fra 21.8 til 28.8.

 

Vi kjører etter lesten til månedens utfordring frem til drift har en fungerende løsning basert på bildekritikken.

Lenke til kommentar

:)Hei alle sammen :new_woot:

 

Dette her høres meget positivt ut - har nå lest mesteparten av tråden her og det som slår meg er at dette blir omtrent det samme som jeg sa i fjor og da kom med forslag om MÅNEDEN BILDE.

Det viser seg at dere har tenkt å bruke nesten de samme kriteriene som jeg la til grunn den gang, men som det ikke ble noe av da.

Det er rart da, at når det er noen andre som setter i gang og bruker de samme regler osv som jeg foreslo da og den gang - nå er det i orden. FLOTT.

Ser også at dere har fått tak i premier - gavekort på 5000,- 3000,- og 1500,- (dette er jo bra)

Da er mitt spørsmål: Hvordan har dere tenkt å bruke disse premiene - er dette en engangsforeteelse eller????

Vi bør vel også ha en premie i hver måned, eller kanskje 3 (1. 2. og 3. plass) samtidig som vi bør ha tre litt større årspremier. Høres dette helt sykt ut eller???

 

Så: Håper at det kommer skikkelige regler på hvordan og hvilke temaer(om vi skal ha) osv. på denne konkurransen en god stund før vi skal begynne.

 

Jeg gleder meg til dette og regner med at det blir en litt større deltakelse enn vi har hatt hitill i disse uformelle konkurransene (bl. a. Temadagene osv.).

 

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

:)Hei alle sammen :new_woot:

 

Dette her høres meget positivt ut - har nå lest mesteparten av tråden her og det som slår meg er at dette blir omtrent det samme som jeg sa i fjor og da kom med forslag om MÅNEDEN BILDE.

Det viser seg at dere har tenkt å bruke nesten de samme kriteriene som jeg la til grunn den gang, men som det ikke ble noe av da.

Det er rart da, at når det er noen andre som setter i gang og bruker de samme regler osv som jeg foreslo da og den gang - nå er det i orden. FLOTT.

Ser også at dere har fått tak i premier - gavekort på 5000,- 3000,- og 1500,- (dette er jo bra)

Da er mitt spørsmål: Hvordan har dere tenkt å bruke disse premiene - er dette en engangsforeteelse eller????

Vi bør vel også ha en premie i hver måned, eller kanskje 3 (1. 2. og 3. plass) samtidig som vi bør ha tre litt større årspremier. Høres dette helt sykt ut eller???

 

Så: Håper at det kommer skikkelige regler på hvordan og hvilke temaer(om vi skal ha) osv. på denne konkurransen en god stund før vi skal begynne.

 

Jeg gleder meg til dette og regner med at det blir en litt større deltakelse enn vi har hatt hitill i disse uformelle konkurransene (bl. a. Temadagene osv.).

 

RAK-foto :thumbup:

Som du sikkert vet alt om, så er Temadagen en "overlevning" fra gamle digit!

 

Det som foregår her er nok en "påbygning" av noe som har foregått lenge her inne (Les: diskusjon.no).... !

 

Du har tidligere flere ganger postet om at du vil ha en eller annen slags konkurranse, men det har altså vært postet i forumet under "Akam.no Bildekritikk-Tilbakemeldinger", postingene der relateres til Bildekritikken (den som overtok etter gamle digit). Uavhengig av denne delen av forumet,så er det både slike Månedstråder med bilder og en egen Bildekritikk hvor en kan poste..... Det er der du finner de fleste av de gamle "akamistene" og etterhvert noen av oss "gamle digitere"... Jeg har funnet meg godt til rette i disse Månedstråder og i denne Bildekritikken også etterhvert. Anbefales for de som ikke har funnet veien dit ennå. Særlig Månedstrådene er givende synes jeg. Mange interessante bilder å se. Admin trekker også fram en del bilder fra disse trådene som de kommenterer spesielt etter at posting for forrrige måned er avsluttet. Dette publiseres som egen artikkel på forsiden til Akam.no et stykke ut i neste måned... Oppleves som spennende og givende å følge med om en har bilder som blir spesielt trukket fram og kommentert hver måned!!!

 

Ville bare tipse deg om dette RAK-foto! :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...