Gå til innhold

En skikkelig fotokonkurranse på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Ja, vil setter stor pris på initiativ fra lesere på slike aktiviteter som dette, og har vi ledig kapasitet ønsker vi såklart å gi det forsidedekning. Problemet er bare at timingen akkurat nå suger. Vi er kronisk underbemannet i noen uker, i tillegg til at det fremdeles er uhorvelig mye som må gjøres etter Photokina etc. Jeg ønsker f.eks ikke å utsette artiklene om månedsbildene enda mer enn absolutt nødvendig.

 

For å øke sjansene for forsideprofilering er det flere ting dere som brukere kan gjøre:

 

1) Tips ofte. Mas på oss/meg. Plutselig kommer det en mail når jeg har fem minutter ledig, og ofte vil en slik klaff hjelpe mer enn alle de tidligere mailene om akkurat samme sak.

 

2) Gjør det så enkelt og raskt og effektivt som mulig å få det gjort. Kom med forslag til tittel, ingress og lenketekst - gjerne flere alternativer. Oppgi hvilken lenke som bør brukes, og hvorfor den er bedre enn evt andre alternativer/muligheter. Funker ikke en lenke og en hel sak er nødvendig, kom med et så ferdig tekstutkast som mulig, helst med html-formatering (p-tags, avsnittsoverskrifter, lenker, angivelse av hvor bilder må settes inn, etc)

 

3) Legg ved bilder! Vi KAN ikke publisere noe som helst på forsiden uten bilder, så mangel på bilder er en dealbreaker. Bilder må være minst 900 piksler i bredden for å kunne brukes som igressbilder, men kan også godt være større. Vi trenger dem i 3:1 og 16:9 så de må kunne funke i begge formater, men du trenger ikke beskjære dem for oss - det tar bildesystemet vårt seg av.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da får vi prøve å få til en god forsidereklame for oktober håp om å få med flere deltakere. Jeg må nok innrømme at det ikke blir noen fortsettelse på konkurransen til neste år hvis deltakelsen fortsetter å være så liten. (tviler heller på om vi får noen særlig gode sponsorer heller) Noen som har et fengende bilde av en som fotograferer eller et kamera eller noe sånn som vi kan bruke?

Lenke til kommentar

Da er vi litt tidlig ute med oktoberoppgaven. Et enkeltbilde denne gang i håp om at det kan appelere til flere. De som har tendens til å glemme ut slike konkurranser, kan jo bare levere tidligere enn akkurat siste dag ;-)

 

Men vi oppfordrer flere til å stemme. Det må jo være flere enn 12 personer som er interessert i fotokonkurransen. Hva med alle som er innom bildekritikken, hvis vi bare kunne fått alle de til å stemt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en flott plassering av "konkurranserubrikken" og et perfekt bilde til å illustrere den.

Det er også svært gledelig at konkurransen nå får et "fast" (forhåpentlig) innslag på forsiden.

 

Men mye vil ha mer heter det, så for å få det helt perfekt (rent subjektivt fra min side) så ville jeg endre litt på tekst og innhold for å få med et par ekstra aktiviteter som fortjener plass.

 

Jeg er klar over at plassen på forsiden er begrenset, og jeg har lagt inn en ekstra linje i forhold til det som står der nå, så jeg vil jo forstå det hvis mitt forslag blir for stort, men jeg må jo tross alt prøve :)

 

FORSLAG:

 

(Bildeillustrasjon som nå)

 

Bli med på forumets egne

fotoaktiviteter!

- Fotokonkurransen for oktober 2012

- Utfordringen, oktoberfest 2012

- Temadag, 30. september

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en flott plassering av "konkurranserubrikken" og et perfekt bilde til å illustrere den.

Det er også svært gledelig at konkurransen nå får et "fast" (forhåpentlig) innslag på forsiden.

 

Sorry, det er ikke fast og vil bevege seg nedover forsiden som en hvilken som helst annen artikkel. Bildekritikken og (med tiden) dagens bilde vil få fast forsideplass, er min intensjon, men da er det ikke plass til å låse mer foruminnhold på forsiden. En og annen notis 8slik som nå) kan det nok bli, og jeg vil også ha en bedre generell forumfeed.

 

 

Sorry, det går dessverre ikke, pga begrensninger i publiseringssystemet vårt.

Lenke til kommentar

Det er en flott plassering av "konkurranserubrikken" og et perfekt bilde til å illustrere den.

Det er også svært gledelig at konkurransen nå får et "fast" (forhåpentlig) innslag på forsiden.

 

Sorry, det er ikke fast og vil bevege seg nedover forsiden som en hvilken som helst annen artikkel. Bildekritikken og (med tiden) dagens bilde vil få fast forsideplass, er min intensjon, men da er det ikke plass til å låse mer foruminnhold på forsiden. En og annen notis 8slik som nå) kan det nok bli, og jeg vil også ha en bedre generell forumfeed.

 

Nei vel, jeg kan ikke si annet enn at jeg er skuffet over den manglende muligheten til å gi positive aktiviteter på forumet en minimal mulighet til å "reklamere" for seg selv.

Hvorfor dette skal være så vanskelig forstår jeg ikke, det skyldes vel kanskje manglende evner hos undertegnede, men jeg ser ingen positiv fremtid for slike aktiviteter når det egentlig kun er den faste "menigheten" som er klar over hva som skjer.

En og annen notis, som du skriver, finner jeg på ingen måte konstruktivt og gir få muligheten til å blir oppmerksom på det som skjer.

 

Men uansett så forstår jeg at mine (små) forsøk er fånyttes og skal derfor avslutte min "deltakelse" når det gjelder dette konkrete emnet.

Lenke til kommentar

Årsaken er at vi dessverre ikke har kapasitet, spesielt nå umiddelbart etter Photokina og når halvparten av frilanserne samtidig er utilgjengelige. I tillegg har vi et temmelig stramt budsjett pga Akam gikk med heftig underskudd i fjor.

 

Vel vitende om dette har jeg heller aldri kunnet love noe særlig på dette området heller, jfr et av mine innlegg da ideen ble luftet.

Lenke til kommentar

For å holde seg oppdatert på Akam.no's mangfoldige veier, inn og ut av noe som vel minner om et "slektstre", kunne det sikkert vært mulig å legge ut noe som ligner en "veivalgtjeneste" eller et slags "flytdiagram"!

En slik form for "veiviser" brukes ofte i ymse større databaser vil eg tru....

Bare en tanke som slo meg dette! :hmm:

 

Selv har jeg kommet fram til en annen og enklere løsning som passer meg bra:

- Bruker de muligheter som favoritt/bokmerkefunksjonene i ymse nettlesere gir, f.eks. ved å opprette snarveier til de sider og ev. tråder i ymse forum og legger disse i "favorittfelt/koblinger" lett tilgjengelig i verktøylinje oppe i nettleserbildet, samt at jeg selvsagt "abonnerer" på enkelte ting i forumet. Dette blir da ikke den vanlige samlingen av alle favoritter, slik som mange bruker den, og fort mister oversikten gjennom......

Da får jeg ofte "alt" jeg vil følge med på, "bare et klikk unna"!

 

For Akam har jeg altså da en mappe med dette navnet, og så legger jeg ev. direktelinker til mine mest brukte sider i forum, eller ev. en ny undermappe for et spesielt "topic", osv., osv.... På denne måten er det fort gjort å skumme gjennom det som akkurat jeg er interessert i her inne, og slipper å "lete", og slipper irritasjonen ved at jeg f.eks. ikke husker hvor enkelte ting stod/i hvilken tråd osv. :dremel:

 

Har erfart at det er overraskende mange som ikke i det hele tatt utnytter slike muligheter som nettleserne faktisk gir oss! :ph34r:

 

Har f.eks. tipset mange i omgangskretsen om slike muligheter, og de fleste virker faktisk overrasket mht. at slikt er mulig! Har hele tiden trodd at de fleste er ganske så oppdatert på slike ting, men det har det altså vist seg å ikke stemme! Og det gjelder mange, helt uavhengig av bakgrunn i yrke og ellers! :omg:

 

Enkelte vil nok si at dette er da helt opplagt, og kanskje sågar undøvendig å nevne, men nå er det altså gjort, og da får de mange som sikkert anser dette som opplagt, bare være overbærende. Kanskje er det noen der ute som kan ha nytte av det også!!! :roll:

 

"En lærer så lenge en har elever"! :green:

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

smort1; du skriver mye bra, men pretty please with sugar on top...del opp i avsnitt og for the love of god slutt med etthundreogørten smileys!!!

Ikke ta denne kritkken veldig personlig - som jeg sa skriver du mye bra, men det blir litt borte i irritasjon over de nevnte tingene + at det gjør innleggene dine unødvendig vanskelig og lese.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

smort1; du skriver mye bra, men pretty please with sugar on top...del opp i avsnitt og for the love of god slutt med etthundreogørten smileys!!!

Ikke ta denne kritkken veldig personlig - som jeg sa skriver du mye bra, men det blir litt borte i irritasjon over de nevnte tingene + at det gjør innleggene dine unødvendig vanskelig og lese.

Point taken! :thumbup: Edited! :dremel:

 

PS!

Men, tar du smileys'ene fra meg, så tar du livsgleden også..... :innocent:

Lenke til kommentar

Litt snevert tidsrom bildet må være tatt for temaet Høst synes jeg. Høsten kommer ikke samtidig over hele landet (jeg bor i Alta), og bildene jeg var ute etter for høsten i år kan jeg ikke ta innen fristen for temaet, men ble allerede fotografert i september.

Endret av netrex
Lenke til kommentar

Litt snevert tidsrom bildet må være tatt for temaet Høst synes jeg. Høsten kommer ikke samtidig over hele landet (jeg bor i Alta), og bildene jeg var ute etter for høsten i år kan jeg ikke ta innen fristen for temaet, men ble allerede fotografert i september.

Slikt er jo ergelig - men det er vel ikke vinter enda? Så noe sen-høst-aktig bør det vel være mulig å få til?

Lenke til kommentar

Høst er jo langt mer enn bare høstfarger. Er det snø der du bor, er det fortsatt høst. En regntung dag er også veldig typisk for høsten, og kan absolutt være et interessant fotoprosjekt. Dessuten tipper jeg at bildet som vinner denne runden er bildet av nordlys. Det er noe vi som bor mer sørpå ikke så ofte får anledning til å fotografere. Man må bare gjøre det beste ut av det slik forholdene er.

Lenke til kommentar

Høst er jo langt mer enn bare høstfarger. Er det snø der du bor, er det fortsatt høst. En regntung dag er også veldig typisk for høsten, og kan absolutt være et interessant fotoprosjekt. Dessuten tipper jeg at bildet som vinner denne runden er bildet av nordlys. Det er noe vi som bor mer sørpå ikke så ofte får anledning til å fotografere. Man må bare gjøre det beste ut av det slik forholdene er.

Nordlys er så 2011... :)

Går det bra at jeg poster bildet først i konkurransen og etterpå i mnd tråden (sånn med noen minutters mellomrom)? Stod liksom ingenting om det

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...