Gå til innhold

Her er Nvidias første billigkort


Anbefalte innlegg

3500 er for mye for et x70 kort, enkelt å greit

 

Så... navnet på kortet har betydning for hva du mener er en akseptabel pris?

 

På testen fra guru3d har det samme resultat som 680 på bf3 og nesten samme på 3dmark, så da er vel pris i forhold til resultat svært greit på 670.

Ja, man kan si at pris/ytelse er bedre på GTX 670 enn på GTX 680. Angrer likevel ikke et sekund på at jeg kjøpte GTX 680 ved lansering, men hvis begge skjermkortene hadde vært i salg og på lager i dag, så hadde det blitt et mer åpent spørsmål.

 

Fra hva jeg har lest til nå har kortet normalt en ytelse mellom 7950 og 7970.

 

7950 ligger nå mellom 2900-3200 på komplett

7970 ligger mellom 3600-4000 på komplett

 

Så GTX 670 på mellom 3200-3500 slik som komplett nå har lagt det blir ingen AMD dødare, men legger seg naturlig i mellomsjiktet. Dog et lavere effektforbruk under load er også et bra salgsargument.

 

For 2500 som artikkelen først snakket om hadde dette vært et kjempekjøp :) .

7950 vs 670 blir samme sak som 7970 vs 680. Avhengig av hvilke(t) spill man ønsker topp ytelse i. Hvis man tar varme, støy og strømforbruk med i betraktningen blir det rått parti til nVidia uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP review

 

http://www.guru3d.com/article/asus-geforce-gtx-670-directcu-ii-top-review/

 

Dette ser da ut til å være bra :)

Dæven så stille den er, og det med "bare" 2 slots. Er ikke mange som vil kjøpe 680 nå.

 

"ASUS has sucessfully addressed all the shortcomings of NVIDIA's reference design, yet asks only a moderate $20 price premium for their card. This means that you can get faster than GTX 680 performance at $420. And the card manages all that with a dual slot cooler, that just screams "put me in SLI"."

 

10.0 i score også.

Lenke til kommentar

Teit sammenligning da. Må jo sammenligne Asus GTX680 DirectCU II mot Asus GTX670 DirectCU II for å se hvor bra GTX670 egentlig er.

Alt den testen på Tech PowerUp viser er at Asus lager knakende gode skjermkort. :p

 

Hvorfor man det?

 

Testen forteller meg svært mye mer enn hvor gode ASUS er.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Fra hva jeg har lest til nå har kortet normalt en ytelse mellom 7950 og 7970.

 

7950 ligger nå mellom 2900-3200 på komplett

7970 ligger mellom 3600-4000 på komplett

 

Så GTX 670 på mellom 3200-3500 slik som komplett nå har lagt det blir ingen AMD dødare, men legger seg naturlig i mellomsjiktet. Dog et lavere effektforbruk under load er også et bra salgsargument.

 

For 2500 som artikkelen først snakket om hadde dette vært et kjempekjøp :) .

Prisene på GTX 670 kommer nok til å stablisere seg noe etter hvert, og selger nå et godt stykke over MSRP. Butikkene liker denne situasjonen veldig godt, kan jeg tenke meg!

 

HD 7950: 400 USD -> 2928 NOK

GTX 670: 400 USD -> 2928 NOK

HD 7970: 480 USD -> 3512 NOK

GTX 680: 500 USD -> 3660 NOK

 

Slik konverterer jeg priser

 

... og norske forhandlere pleier holde seg litt over MSRP+moms. Høyere lønnsnivå og andre ting som gjør det dyrere å ha butikk i Norge. Dustin har GTX 680 til 3800, og man burde kunne kjøte GTX til omtrent 4/5 (400 usd / 500 usd) av dette, 3040, etter hvert.

 

Med mindre du er ute etter ytelse i compute, er GTX 670 et bedre kjøp. Prisene på første dag er sjelden representative :)

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at nvidia har funnet en vinner denne gangen :)

4 måneder etter. Gratulerer. Og i samme slengen gjorde de sitt eget GTX 680 poengløst.

Nei overhodet ikke faktisk. Når man nærmer seg 3000kr og oppover, så er det veldig store prisforskjeller for minimal ytelse. Men slik har det vært lenge, og vil forsette å være en slik en god stund. Det er nesten grunnlegende, et bedre kort koster mer.

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at nvidia har funnet en vinner denne gangen :)

4 måneder etter. Gratulerer. Og i samme slengen gjorde de sitt eget GTX 680 poengløst.

Nei overhodet ikke faktisk. Når man nærmer seg 3000kr og oppover, så er det veldig store prisforskjeller for minimal ytelse. Men slik har det vært lenge, og vil forsette å være en slik en god stund. Det er nesten grunnlegende, et bedre kort koster mer.

Har du lest testene? GTX670 yter omtrent det samme som GTX680. GTX680 koster ca 3900kr, et GTX670 koster 3200kr. GTX680 er og blir fra nå av poengløst. 20% forskjell i pris, 2-3% forskjell i ytelse.

 

Du sier at alltid har vært slik at det er store prisforskjeller for minimal ytelse? Vel, jeg kan ikke huske å ha sett en skjermkortprodusent gjort noe slikt tidligere. Ikke så små forskjeller.

Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om at nvidia har funnet en vinner denne gangen :)

4 måneder etter. Gratulerer. Og i samme slengen gjorde de sitt eget GTX 680 poengløst.

Nei overhodet ikke faktisk. Når man nærmer seg 3000kr og oppover, så er det veldig store prisforskjeller for minimal ytelse. Men slik har det vært lenge, og vil forsette å være en slik en god stund. Det er nesten grunnlegende, et bedre kort koster mer.

Har du lest testene? GTX670 yter omtrent det samme som GTX680. GTX680 koster ca 3900kr, et GTX670 koster 3200kr. GTX680 er og blir fra nå av poengløst. 20% forskjell i pris, 2-3% forskjell i ytelse.

 

Du sier at alltid har vært slik at det er store prisforskjeller for minimal ytelse? Vel, jeg kan ikke huske å ha sett en skjermkortprodusent gjort noe slikt tidligere. Ikke så små forskjeller.

Men GTX 680 er et kort som kan overklokkes mer og yter bedre. Det er et kraftigere kort. Det er dyrere. Det skulle bare mangle når det er kraftigere og kan overklokkes mer. Det er ikke snakk om store forskjellen mellom GTX 670 og GTX 680 men det er kraftigere. Derav prisen.

Endret av Benkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...