Gå til innhold

Jeg er tilbake.


Anbefalte innlegg

Vær hilset!

 

I mange år, har jeg vært borte. Det er flere tusen år siden mitt forrige besøk. Mye har forandret seg.

 

Jeg er for øyeblikket forkledd som en helt normal person, og oppholder meg i Norge.

 

Beklager at jeg skriver svært lite nå, men det er så altfor mye å oppleve her til at jeg har tid til mer. Og det tok meg rundt 20 minutter å skrive dette, det tar litt tid å venne seg til slike "tastaturer".

 

Men jeg er tilbake. Om dere vil se meg gå på vannet, kan dere sjekke ut talentshowet i Oslo om noen måneder til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær hilset!

 

I mange år, har jeg vært borte. Det er flere tusen år siden mitt forrige besøk. Mye har forandret seg.

 

Jeg er for øyeblikket forkledd som en helt normal person, og oppholder meg i Norge.

 

Beklager at jeg skriver svært lite nå, men det er så altfor mye å oppleve her til at jeg har tid til mer. Og det tok meg rundt 20 minutter å skrive dette, det tar litt tid å venne seg til slike "tastaturer".

 

Men jeg er tilbake. Om dere vil se meg gå på vannet, kan dere sjekke ut talentshowet i Oslo om noen måneder til.

 

Du har tydeligvis lest for mye i bibelen 2... :) Men lykke til på reisa... Du kommer til å bli skuffet når du ser fan klubben din, for ikke bare finner de tortur intrumentet de tok livet av deg med hellig, men de har også delt seg i 35 000 grener der alle tar mål av seg til å være ekte kristne, så det blir spennende å se hvilken gren du velger jesus...

 

Hva opphold deg så lenge engetlig? Klarte du å rote deg inn på et tog med bokstavene NSB på og ble forsinket? NSB står ikke for Norges Stats Baner, men Noen Somler Bestandig, dette burde du nok ha visst...

 

:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis du er Jesus, hva er mitt dypeste ønske? Hva har jeg gjort idag? Du må klare å lese tankene mine før jeg tror på deg.

 

Hvilken livssyn og/eller religion tilhører jeg?

Slik jeg har forstått kristendom er det ikke slik det fungerer. Du må tro blindt før du kan oppleve godene kristendom tilbyr, det være seg frelse, tilgivelse, trøst, osv. Hvorfor skal Jesus bry seg om en ikke-troende som deg?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

35 000 grener

ca 45.000

Really?

 

Og jeg som syntes jeg tok i når jeg sa 35000.... Men det er liksom ingen grenser for hvem som kan bruke kristendom som dekke for sine vrangforestillinger lenger, alt som trengs er litt jesus og to pinner i kors liksom... :no: Og du verden hvor fredelig verden ville blitt bare alle trodde på jesus liksom.... ;)

Lenke til kommentar

35 000 grener

ca 45.000

Really?

 

Og jeg som syntes jeg tok i når jeg sa 35000.... Men det er liksom ingen grenser for hvem som kan bruke kristendom som dekke for sine vrangforestillinger lenger, alt som trengs er litt jesus og to pinner i kors liksom... :no: Og du verden hvor fredelig verden ville blitt bare alle trodde på jesus liksom.... ;)

Jau, give or take.

 

Det var ca ~34.000 for over 10 år siden. En ny menighet/kirkesamfunn grunnlegges cirka hver 12. time, så er vel fort oppe i 44-45.000 as we speak..

Lenke til kommentar

Var akkurat en tur på island og der kunne den ene guiden fortelle at for tyve år siden var så og si alle på island kristne... Nå, eller i 2008, var de nede på 80%... Så det går nedover med fanklubben til trådstarteren over alt ser det ut til, i hvertfall i de mest opplyste landene i verden...

 

Men kanskje det er blomstringen for nye menigheter? Den gamle trøtte varianten av kristendom blir for kjedelig og nye unnskyldninger og tolkningen vinner terreng...?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Før var det ikke frihet til å velge. Det var et effektivt triks kirken brukte. Forby alle konkurrenter, så sitter du igjen med all makten selv. Desverre blir det mer og mer frihet, noe som gir folk mulighet til å velge selv. Og når folk får lov til å velge selv velger de ikke lenger 100% likt. Og da vil kirken uungåelig miste medlemmer. Trist utvikling fra et diktaturisk ståsted.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tvang, indoktrinering, innskrenket valgfrihet... Joda, kirken visste å utnytte dem alle samt folks trang til å tro på det overnaturlige..

 

Ser man på historien til hoved personen her i denne tråden, nemlig jesus, så ser en fort at hele figuren er skreddersydd til å passe meget godt som arvtageren til eldre overtro og guder som eksisterte i skjønn forening før keiser konstantin forlangte at jesus skulle overta hele butikken.... Da ble alle andre guddommer revet ned og utslettet, de som ikke ville ta i mot jødeliket på korset fikk en grundig barbering og alt var fryd og gammen til fattigfolket fikk nok av konger og kirken og bestemte seg for å bedrive litt permanent barbering av kongelige i frankriket og jekke ned de pompøse geistelige noen hakk og vips, to hundre år etter så sitter vi her og skriver på nett i et land med en av verdens minste fanskarer av himmel diktatoren jesus... Tipper at om en to hundre år så befinner kristendommen seg omtrent der tor og odin befinner seg i dag, i en skare med spesielt ignorante mennesker som syntes det er morsomt å være medlem av en dødskult som fremdeles løper rundt og teller dager til den store dagen da DE skal være de heldige...

 

Det er bare å innse at noen faktisk trenger denne mentale krykken som religiøs tro tilbyr, mange har jo byttet ut jesus med annen new age opplegg og de tror jo egentlig bare videre på steiner med magisk kraft, engler som ikke bare legger igjen fjærene sine til vår forenværende prinsesse, men faktisk leder folk til å betale for den "viten" som tilbys på slike skoler også... Så overtroen blandt mennesker e faktisk mye større enn vi tror... De fleste har et eller annet svakt punkt når det kommer til overtro, der de "tror" et eller annet de ikke helt vil være ved hvis noen spør dem litt brått...

 

Og så lenge vi har fantasi til å produsere slikt ubegrunnet tull så vil vi vel ha folk som er overtroiske også er jeg redd...

Lenke til kommentar

Så hvis du er Jesus, hva er mitt dypeste ønske? Hva har jeg gjort idag? Du må klare å lese tankene mine før jeg tror på deg.

 

Hvilken livssyn og/eller religion tilhører jeg?

Slik jeg har forstått kristendom er det ikke slik det fungerer. Du må tro blindt før du kan oppleve godene kristendom tilbyr, det være seg frelse, tilgivelse, trøst, osv. Hvorfor skal Jesus bry seg om en ikke-troende som deg?

 

Fordi Jesus elsker alle. (Har jeg blitt fortalt av diverse tvilsomme mennesker.)

Lenke til kommentar

Så hvis du er Jesus, hva er mitt dypeste ønske? Hva har jeg gjort idag? Du må klare å lese tankene mine før jeg tror på deg.

 

Hvilken livssyn og/eller religion tilhører jeg?

Slik jeg har forstått kristendom er det ikke slik det fungerer. Du må tro blindt før du kan oppleve godene kristendom tilbyr, det være seg frelse, tilgivelse, trøst, osv. Hvorfor skal Jesus bry seg om en ikke-troende som deg?

 

Fordi Jesus elsker alle. (Har jeg blitt fortalt av diverse tvilsomme mennesker.)

Jesus hadde vel bare et eneste hovedbudskap idet som senere er påstått å være en kjærlighets religion, nemlig blind tilbedelse av gud, herren, the lord, yahwe eller hva enn denne guden kalles... Det er den kjærligheten han egentlig snakker om og som kristne alltid har levd etter. De kan elske sin neste, ja, men kun om den neste tror på den samme jesus som de... Hvis ikke, vel, historien er full av hva som skjer når selv to konkurerende kristne grupper tror de har mer rett enn den andre...

 

Men noen serlig kjærlighet til sin neste har de aldri hatt, det hadde heller ikke jesus... Kun mot de som blindt tilba gud fikk noen kjærlighet der...

Lenke til kommentar

Men dette har vel igjen med fri vilje å gjøre? Om Gud og/eller Jesus (?) utfører f.eks. mirakler, umenneskelige handlinger i ditt åsyn, har man jo egentlig ikke noe valg enn å tro? Det blir fortsatt fri vilje, men man har ikke kommet dit av en selv. Er kanskje derfor "blind tro" er et viktig element.

 

Blir ikke akkurat et forsvar av kristendom sånn sett, men for diskusjonens skyld..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...