Gå til innhold

Jeg er tilbake.


Anbefalte innlegg

Men dette har vel igjen med fri vilje å gjøre? Om Gud og/eller Jesus (?) utfører f.eks. mirakler, umenneskelige handlinger i ditt åsyn, har man jo egentlig ikke noe valg enn å tro?

Nei, da tror man ikke lenger, da vet man... :) Eller ihvertfall langt på vei, det KAN jo være en annen...

 

Det blir fortsatt fri vilje, men man har ikke kommet dit av en selv. Er kanskje derfor "blind tro" er et viktig element.
Den "frie" viljen vil jo bestå da man ikke er NØDT til å tilbe fyren for det om man finner ut at jesus/gud finnes...

 

Blir ikke akkurat et forsvar av kristendom sånn sett, men for diskusjonens skyld..

Forsvar av kristendom? Hæ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide å lage en karakter på spillet Diablo 3 som heter Jesus Kristus! Viktig å påminne folk om hva Jesus Kristus egentlig er: et menneskelig fantasifoster! =) Men fantasifostre kan jo selvsagt materialiseres i spillverdner da! ;-P

 

Litt artig tror jeg.. Møte folk på spillet, når man har en karakter som heter Jesus Kristus, og man skal kjempe mot Diablo selv på slutten av spillet ;-P Tipper noen flirer litt da! =)

Lenke til kommentar

Egentlig rart at ingen har lansert et spill med Jesus som the mean guy... Tenk hvor artig det ville vært å løpt fra bad azz'ene på vannet, besøkt Hades i dødsriket, laget en zombie hær som kunne sloss med bad guy'za, blitt skikkelig fornærmet hvis noen trodde jesus ville voldta dem osv...

 

"Heeeesuzzz, the slayer with a cross", kunne vært tittelen og en hel haug med add ons kunne fulgt etter, som "Jesus vs the holy ghost", "jesus: the resurrected" og "jesus and the holy water reloaded!". Kanskje også "Jesus team: The tvelve disiples rides on donkeys to crusade...Again!!"

 

Matrialet finnes jo i bibelen, det er bare fantasien som setter grenser her og overskuddet kunne gått til våpen for diktatorer i afrik..... ehh, til sultne barn i afrika... Eller rett til kirken...

 

Nesten så man lurer på hvorfor ingen spill utvikler har turt å bruke myten om jesus i slike stor grad som myten om tor, zevs etc er blitt brukt....

Lenke til kommentar

Vær hilset!

 

I mange år, har jeg vært borte. Det er flere tusen år siden mitt forrige besøk. Mye har forandret seg.

 

Jeg er for øyeblikket forkledd som en helt normal person, og oppholder meg i Norge.

 

Beklager at jeg skriver svært lite nå, men det er så altfor mye å oppleve her til at jeg har tid til mer. Og det tok meg rundt 20 minutter å skrive dette, det tar litt tid å venne seg til slike "tastaturer".

 

Men jeg er tilbake. Om dere vil se meg gå på vannet, kan dere sjekke ut talentshowet i Oslo om noen måneder til.

 

Jeg er ikke helt overbevist.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt overbevist.

 

Akkurat som i profetiene altså? Glimrende, dette går jo veien det!! Jesus kommer antagelig til å ende sitt eget liv et eller annet sted helt alene når det går opp for ham at ingen tror på ham denne gangen heller.... Bedre lykke neste gang liksom....

 

Hvordan det gikk kan dere lese om i Are Kalvøys "Bibelen 2"...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Men jeg er tilbake. Om dere vil se meg gå på vannet, kan dere sjekke ut talentshowet i Oslo om noen måneder til.

 

Vel som første post på forumet, så har du i hvert fall lagd deg en passe fallhøyde.

 

Du får vel ønskes velkommen, da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...