Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Protesterer mot narko-razziaer


L.Nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

Lenke til kommentar

Politiet har sjølvsagt ikkje lov til å gjennomføre ulovlige ransakelser straffeprosessloven kapittel 15 stiller strenge krav til kva som skal til for at ein skal kunne gjennomføre ei ransaking.

 

Problemet her er at politikerane er i ferd med å gjere dette lovlig, så då gjer ikkje politiet noke gale når dei ransaker elevane.

 

Spørsmålet rundt om dette er den rette framgangsmåten eller ikkje høyrer ikkje heime i denne delen av forumet.

Lenke til kommentar

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

Hvorfor være så ivrig på å gi bort sitt (og alle andres) personlige rom, og la seg så enkelt krenke?

 

Det ville da vel vært en bedre løsning om Politiet ransaket de som faktisk driver med det? Det kan da ikke være så vanskelig å gjemme seg / sitte i en bil, for å vente på at (hasj)røykerne kommer for å røyke.

 

Forøvrig høres det ut som lærerne dine røyker også.., så slappe som de tydeligvis er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

Hvorfor være så ivrig på å gi bort sitt (og alle andres) personlige rom, og la seg så enkelt krenke?

 

Det ville da vel vært en bedre løsning om Politiet ransaket de som faktisk driver med det? Det kan da ikke være så vanskelig å gjemme seg / sitte i en bil, for å vente på at (hasj)røykerne kommer for å røyke.

 

Forøvrig høres det ut som lærerne dine røyker også.., så slappe som de tydeligvis er.

 

Jeg veit ikke jeg men jeg har sagt ifra at jeg er drit lei og hvorfor , de gjør ikke noe med det. Det er for lett og komme unna med sånne ting som det nå i dag.

Lenke til kommentar

jeg skjønte ikke det der..

 

Du spør om politiet har lov til å gjøre noe ulovlig. Svaret er gitt allerede i spørsmålet.

 

jeg bare lurte, er jo ikke noen advokat heller da. Jeg spurte her pga jeg var usikker på om Elevorganisasjonen. har sagt at det var ulovlig, mens det er ulovlig. at dem tar kansje feil ?

Lenke til kommentar

[..] Jeg veit ikke jeg men jeg har sagt ifra at jeg er drit lei og hvorfor , de gjør ikke noe med det.

Sagt fra til hvem? Skoleadministrasjonen, eller til lærerne? Sistnevnte gruppe har dessverre lett for å ikke bry seg. Ring heller til purken og si det som det er (du kan forholde deg anonym hvis du vil) (det er fort gjort å ringe fra et lærerkontor, når ingen er der).

 

Det er for lett og komme unna med sånne ting som det nå i dag.

Det kan hende, men dét er ingen grunn til å gi avkall på ens rettigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener at om Politiet har mistanke om at man driver med noe ulovlig så skulle det ikke vert et problem og politiet kunne ransaket deg der og da.

hehe..

 

Er "hehe.." alt du har å si ? Hva er det for et svar ?

skulle til å skrive noen setninger til. men jeg klarte å trykke feil.. det forsvant.. Endret av Lars jørgen Nilseeen
Lenke til kommentar

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

 

Derfor går du kun rundt alene?

Lenke til kommentar

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

 

Derfor går du kun rundt alene?

 

og hva mener du med det?

Lenke til kommentar

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

 

Derfor går du kun rundt alene?

 

og hva mener du med det?

 

Nei ikke noe stort, bare hvordan du har blitt trent opp fra ung alder at alkohol er greit for det driver pappa og mamma med, men ikke hasj. Hva er så ille om folk tar seg en i et friminutt?

 

Du synes at det er dritt å omgås med folk som røyker hasj har du samme fordommer mot dem som drikker i helgen?

Lenke til kommentar

På folkehøgskolen jeg gikk på fortalte nattevakten om den ene gangen skolen hadde benyttet seg av retten de forbeholder seg til å kjøre narkosjekk uten forvarsel. Det ble så dårlig stemning av det at ledelsen angret seg halvt ihjel etterpå, og ikke fikk de tatt noen heller. Jeg tror en slik praksis i skolegården ville fått en lignende effekt. Greit nok, det er ikke bra at unger røyker seg skakke i friminuttene, men farlig er det ikke at det rettferdiggjør et slikt lavmål av tillit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

 

Derfor går du kun rundt alene?

 

og hva mener du med det?

 

Nei ikke noe stort, bare hvordan du har blitt trent opp fra ung alder at alkohol er greit for det driver pappa og mamma med, men ikke hasj. Hva er så ille om folk tar seg en i et friminutt?

 

Du synes at det er dritt å omgås med folk som røyker hasj har du samme fordommer mot dem som drikker i helgen?

 

Når ble dette en diskusjon om hva som er best av alkohol og hasj ? Dere hasj supportere må lære dere at dere kan ikke dra inn alkohol i hver eneste tråd eller diskusjon som sier noe imot hasj. Det har ingenting med saken og gjøre om jeg har noe imot de som drikker alkohol eller ikke . 1. Alkohol er lovlig 2. folk drikker ikke alkohol på skolen. Du som alle andre prøver og si at alkohol er værre en hasj , Mulig det er det. Jeg driter i det rett og slett. Poenget her er at folk kan røyke så mye hasj de bare klarer så lenge de kan gjøre det hjemme eller hvertfall utenom skoletider, Det er ikke behaglig og sitte i et klasserom hvor personer faktisk lukter hasj, Og det er heller ikke behaglig og måtte føre samtaler med folk som bruker rusmidler. Jeg har noe imot hasj fordi det kan fører til sterkere ting, Og folk sier kanskje at de aldri skal gjøre noe sterkere en hasj. Men jeg vet om 4 stykker som har gått på den smellen og har ødelagt alt av famile relasjoner og vennekretser pga hasj. Jeg har personlige grunner til og ikke like det . Og sånne som deg må slutte og dra alkohol inn i bildet for og si at det er værre en hasj i hver eneste bidige tråd som handler om hasj. Det er ikke skadevirkningen jeg skal fram til det er bare det at det har ikke noe som helst på en skole og gjøre, For meg kan du røyke deg selv til døden, bare drit i og gjør det på skolen.

Endret av Eriksendrul
  • Liker 5
Lenke til kommentar

for all del begynn med dette , På skolen min er det så sinnsykt mye hasjrøyking og jeg veit ikke hva

 

bare i klassen min er det 8 av 11 stykker som driver med ett eller annet. Og de gjør det i friminutt og overalt.

 

Er drit lei av og måtte omgås med sånne folk nå ! jeg har ikke noe imot hasj i seg selv men jeg har noe imot folk som driver med det offentlig og i tilleg går det utover undervisning etc for andre siden de bare kødder og holder på !

 

seinest for 2 uker siden hadde en person med over 150 gram hasj på skolen for og selge etc.

 

Derfor går du kun rundt alene?

 

og hva mener du med det?

 

Nei ikke noe stort, bare hvordan du har blitt trent opp fra ung alder at alkohol er greit for det driver pappa og mamma med, men ikke hasj. Hva er så ille om folk tar seg en i et friminutt?

 

Du synes at det er dritt å omgås med folk som røyker hasj har du samme fordommer mot dem som drikker i helgen?

 

Når ble dette en diskusjon om hva som er best av alkohol og hasj ? Dere hasj supportere må lære dere at dere kan ikke dra inn alkohol i hver eneste tråd eller diskusjon som sier noe imot hasj. Det har ingenting med saken og gjøre om jeg har noe imot de som drikker alkohol eller ikke . 1. Alkohol er lovlig 2. folk drikker ikke alkohol på skolen. Du som alle andre prøver og si at alkohol er værre en hasj , Mulig det er det. Jeg driter i det rett og slett. Poenget her er at folk kan røyke så mye hasj de bare klarer så lenge de kan gjøre det hjemme eller hvertfall utenom skoletider, Det er ikke behaglig og sitte i et klasserom hvor personer faktisk lukter hasj, Og det er heller ikke behaglig og måtte føre samtaler med folk som bruker rusmidler. Jeg har noe imot hasj fordi det kan fører til sterkere ting, Og folk sier kanskje at de aldri skal gjøre noe sterkere en hasj. Men jeg vet om 4 stykker som har gått på den smellen og har ødelagt alt av famile relasjoner og vennekretser pga hasj. Jeg har personlige grunner til og ikke like det . Og sånne som deg må slutte og dra alkohol inn i bildet for og si at det er værre en hasj i hver eneste bidige tråd som handler om hasj. Det er ikke skadevirkningen jeg skal fram til det er bare det at det har ikke noe som helst på en skole og gjøre, For meg kan du røyke deg selv til døden, bare drit i og gjør det på skolen.

 

Du går på ungdsomstrinnet? Er alltid like deilig at alle lukter drikke uken ut på VGS, russen ruller, de som er yngre ruller med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...