Gå til innhold

>> Hvor mye RAM mener DU at man skal ha? <<


redface

Anbefalte innlegg

Sitter her og tenker litt... RAM er en ting man egentlig ikke kan få nok av, men grensen går jo en plass. Har en helt vanlig gamer som innimellom redigerer litt film og musikk bruk for 4Gb RAM? En eller annen plass går jo ett punkt der nytteverdien går opp i spinninga med prisen :-? Hva er fornuftig? Sitter på 760mb DDR-266 idag og syns det egentlig er nok, men jeg fristes stadig av en tanke som spør seg "Hvordan hadde det blitt med så og så mye RAM?"

>>RAM-Fantast<<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen spill ennå som har veldig bruk for mer enn 512, hvis du selvfølgelig ikke multitasker mye da, men det skal du jo helst ikke gjøre når du gamer. Video-redigering er vel en annen historie, der er vel stort sett mer bedre, skjønt, over 1GB kan jeg ikke forstå at det vil gå så mye bedre at det lønner seg. I ditt tilfelle ville jeg heller skaffet meg raskere ram, 266 er ikke mye å skryte av. 400 er ikke veldig dyrt i dag, selv om du kanskje må ha nytt hk.

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg driver og spiller Planetside for tiden og der går det greit med 512Mb ram.

Men det er først når du har 1Gb at du virkelig får ting til å flyte.

Vil påstå at det er et must med 1Gb til dette spillet ihvertfall.

 

 

Til vanlig windows bruk holder det fint med 512Mb

Lenke til kommentar

Jeg holder paa med videoredigering og ser ikke helt poenget med aa ha mer enn 512MB, dette kan jo dog diskuteres det har vel endel aa si hvilket program man bruker til aa redigere.

 

I videoredigering saa blir det mye4 rendring, saa jeg for min del vil heller ha raskere CPU enn mer minne (for oyeblikket). Da regner jeg ikke med noe multitasking, kun videoregieringa som surrer og gaar.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

las en test en plass og de fant ut at ytelsen til windows var best med 1Gb ram men over det var det ikke noe forskjell (snakker da selfølgelig om win2k/xp)men undet det var det en del forskjell i ytelse.

Det var standardprogrammer de testa med.

Sitter selv med 1Gb ram og synest dette holder til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er noen spill ennå som har veldig bruk for mer enn 512, hvis du selvfølgelig ikke multitasker mye da, men det skal du jo helst ikke gjøre når du gamer. Video-redigering er vel en annen historie, der er vel stort sett mer bedre, skjønt, over 1GB kan jeg ikke forstå at det vil gå så mye bedre at det lønner seg. I ditt tilfelle ville jeg heller skaffet meg raskere ram, 266 er ikke mye å skryte av. 400 er ikke veldig dyrt i dag, selv om du kanskje må ha nytt hk.

 

hva skal han med raskere ram hvis han ikke overklokker da..

bortkastet penger..

tror ikke han har en xp 3200(400mhz) på fsb..

Lenke til kommentar

Ram er som penger.. mere er bedre helt til man får så mye at man ikke klarer å bruke det opp.

 

Selvfølgelig har folk forskjellig pengebruk, og forskjellig bruksmønster på PC'ene sine.

 

Stort sett holder 256MiB for meg. Noen ganger multitasker jeg mye og da kan 512MiB ha noe for seg. 512MiB er det jeg har i hjemme PC'n. Andre ganger benytter jeg meg av et spesiellt program på jobben som er enormt ram-krevende. Der ville 4GiB kommet godt med (har 2GiB) , ellers har jeg som sagt 0 nytte av mer enn 512MiB.

Lenke til kommentar
1 Gb er nok for oss dødelige. Jobber du seriøst med lyd, film ol, bør du minst ha det dobbelte.

Det kommer helt an på hvilke avanserte lyd og film programmer man bruker. Det er sikkert haugevis av proffesjonelle programmer som krever mye mindre enn 2GB. I noen tilfeller vil nok 256 eller 512MB holde i massevis selv til proffesjonell bruk.

 

Dette er de ram-mengde krevende programmene jeg vet om:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...