Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Kan si mye positivt om spillet, men dungeon var en stooor nedtur. Alle springer rundt som villmenn å leter etter skattekister jo. Ikke får jeg tid til å høre hva npc sier før boss har blitt drept.

Spiller du public eller group dungeon? Public kan nok være rotete, men vil tro group dungeons der du bare har noen få med deg blir bedre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan si mye positivt om spillet, men dungeon var en stooor nedtur. Alle springer rundt som villmenn å leter etter skattekister jo. Ikke får jeg tid til å høre hva npc sier før boss har blitt drept.

 

Da er det ikke dungeonen som er nedturen men dem du spiller med :) Men skjønner godt hva du mener...heldigvis så er jeg tank så jeg sier til folk som sier "go go go" og dem som løper som hodeløse høner at dem skal gå med meg meg eller bak meg. Eller så får dem klare seg alene.

 

Det fungerer på dem fleste :p

 

Derfor jeg spiller healer, som regel. Vel, det, og fordi det alltid er bruk for en god healer. Jeg lar folk gjøre hva de vil, men sier rett ut at jeg ikke kan heale dem om de bare løper av gårde og/eller gjemmer seg bak et hjørne. Har faktisk hendt en og annen gang i noen spill at jeg har latt folk dø med vilje, bare for å vekke dem opp igjen etter kampen. De løp ikke like fort etter det, for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar

 

 

Kan si mye positivt om spillet, men dungeon var en stooor nedtur. Alle springer rundt som villmenn å leter etter skattekister jo. Ikke får jeg tid til å høre hva npc sier før boss har blitt drept.

 

Da er det ikke dungeonen som er nedturen men dem du spiller med :) Men skjønner godt hva du mener...heldigvis så er jeg tank så jeg sier til folk som sier "go go go" og dem som løper som hodeløse høner at dem skal gå med meg meg eller bak meg. Eller så får dem klare seg alene.

 

Det fungerer på dem fleste :p

 

Derfor jeg spiller healer, som regel. Vel, det, og fordi det alltid er bruk for en god healer. Jeg lar folk gjøre hva de vil, men sier rett ut at jeg ikke kan heale dem om de bare løper av gårde og/eller gjemmer seg bak et hjørne. Har faktisk hendt en og annen gang i noen spill at jeg har latt folk dø med vilje, bare for å vekke dem opp igjen etter kampen. De løp ikke like fort etter det, for å si det sånn... :p

 

 

Hehe, er veldig behagelig å spille klasser som er nøkkelpersoner. It's our way or the highway :D

Lenke til kommentar

199,- hos Komplett.no til kl 20

 

https://www.komplett.no/the-elder-scrolls-online/751850

Spillet ligger i handlekurven på komplett.no nå, men nøler med å fullføre bestillingen. Prøvde betaen, og var aldri i tvil om at ESO var et veldig bra MMORPG, men levde allikevel ikke opp til mine skyhøye forventninger fra Elder scrolls serien.

 

Hvordan er spillet? Må ta en beslutning innen 10 minutt. :wee: Har lest en del anmeldelser, og gjennomsnittsscoren er temmelig bra på eksempelvis gamerankings.com

Lenke til kommentar

 

199,- hos Komplett.no til kl 20

 

https://www.komplett.no/the-elder-scrolls-online/751850

Spillet ligger i handlekurven på komplett.no nå, men nøler med å fullføre bestillingen. Prøvde betaen, og var aldri i tvil om at ESO var et veldig bra MMORPG, men levde allikevel ikke opp til mine skyhøye forventninger fra Elder scrolls serien.

 

Hvordan er spillet? Må ta en beslutning innen 10 minutt. :wee: Har lest en del anmeldelser, og gjennomsnittsscoren er temmelig bra på eksempelvis gamerankings.com

 

 

Det er 199kr +frakt. Da får du spilt i 30 dager. Litt over 6kr for å spille hver dag i en mnd. Er mye spill for pengene det :p

 

Spill til lv 10+ da spillet åpner seg opp litt mer da. Da får du et bedre intrykk om det er noe for deg eller ikke

Lenke til kommentar

Kan si mye positivt om spillet, men dungeon var en stooor nedtur. Alle springer rundt som villmenn å leter etter skattekister jo. Ikke får jeg tid til å høre hva npc sier før boss har blitt drept.

 

Det er jo ikke dungeon sin feil. Det er jo din feil at du ikke reiser med folk som passer din spillestil. Jeg har gjort to dungeons, og jeg snakket litt med gruppen for å lodde "stemningen". Man finner fort ut hva slags spillere det er. Begge gruppene var fantastisk, og alle delte villig det de fant hvis noen andre trengte det.

Lenke til kommentar

Lagde meg en Norn Sorcerer i går og storkoser meg med greatsword og Heavy armor. Minner meg litt om Herald of Xotli fra Age of Conan.

 

 

 

Norsk guild på eu megaserver e kan joine?

Aldmeri Dominon -> NOX
Ebonheart Pact -> The Northern Pact
Daggerfall Covenant -> Impetus Norvegicus (Ja de har ESO guild også)

EDIT: Er muligens litt inhabil men vil si Ebonheart Pact er betydelig bedre en de andre alliansene. ;)

 

Mulig å joine The Northern Pact?

Lenke til kommentar

Lagde meg en Norn Sorcerer i går og storkoser meg med greatsword og Heavy armor. Minner meg litt om Herald of Xotli fra Age of Conan.

 

 

 

Norsk guild på eu megaserver e kan joine?

Aldmeri Dominon -> NOX

Ebonheart Pact -> The Northern Pact

Daggerfall Covenant -> Impetus Norvegicus (Ja de har ESO guild også)

 

EDIT: Er muligens litt inhabil men vil si Ebonheart Pact er betydelig bedre en de andre alliansene. ;)

 

Mulig å joine The Northern Pact?

Mest sannsynlig. Send en søknad på siden vår. =)

Lenke til kommentar

 

Kan si mye positivt om spillet, men dungeon var en stooor nedtur. Alle springer rundt som villmenn å leter etter skattekister jo. Ikke får jeg tid til å høre hva npc sier før boss har blitt drept.

 

Det er jo ikke dungeon sin feil. Det er jo din feil at du ikke reiser med folk som passer din spillestil. Jeg har gjort to dungeons, og jeg snakket litt med gruppen for å lodde "stemningen". Man finner fort ut hva slags spillere det er. Begge gruppene var fantastisk, og alle delte villig det de fant hvis noen andre trengte det.

 

 

Tja, at det er "trolls" i et mmo er vel ikke unormalt. Og det er "dungeon sin feil" at det har et forferdelig loot system (eller Zenimax).

 

Gah, megaserver nede igjen:/ Tenkte å sette på research på blacksmith før jeg tar helg fra spillet.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått spilt litt og jeg må si at jeg rett og slett er veldig usikker, sånn som det ser ut nå så tror jeg ikke at jeg kommer til å fortsette å spille det, men mye kan skje på en måned når medkjøpt spilletid går ut. For å ta det litt seksjonsvis, det som er bra først:

 

- En del av questene er mer avanserte en tidligere, det hele føles mer dynamisk. Det føles rett og slett som om det du gjør har en viss effekt på verden rundt deg, og det er bra! Her føler jeg at TESO trumfer endel andre MMOer.

 

- Grafikken er ganske pen.

 

- Combaten er jo kul, skikkelig TES-style, og det fungerer helt greit.

 

- Virker som om det er en stor verden, mye å utforske og finne. Skyshards er en kul greie.

 

- Crafting er bra lagt opp, man har tilgang til alt og kan kjøre på med det man vil. En veldig naturlig og realistisk tilnærming.

 

Så til det jeg ikke liker:

 

- Questene og storyen er ganske uengasjerende. Dialogene er uinteressante, og når NPCer prater til deg føles det utrolig kunstig. Bare det at lip syncen er totalt rævva gjør at det hele blir ganske labert. Når i tillegg mesteparten av questene er kjedelige blir det ikke helt topp. I tillegg, når man prater med en NPC så ser det helt skeivt ut, akkurat som om NPCen flyter i lufta foran deg; litt vanskelig å forklare men det er ekstremt immersion breaking. I tillegg, stemmeskuespill og hvordan karakterene oppfører seg, lip sync, det føles rett og slett ikke ut som du har en karakter i verden foran deg, det blir så alt for klart at dette er en figur av polygoner der en skuespiller har spilt inn litt halvengasjerende dialog. Ikke bra. NÅr figuren i tillegg er pottestiv, ingen armbevegelser eller noenting; gørrkjedelig.

 

- Grafikken er pen, ja, MEN! Den er blass. Kjedelig og dårlig fargebruk, alt for grå spillverden. I tillegg sliter spillet veldig med texturloading noe som er ekstremt irriterende.

 

- Combaten føles stiv og halvgjort, det kan ikke sammenlignes med Skyrim.

 

- Synes spillatmosfæren er veldig svak, sliter med å få innlevelse i verden når jeg spiller. Det var ekstremt mye bedre i Skyrim, Oblivion, Fallout osv. Bare lyder rundt deg, musikk, dynamikken med mer er halvgjort.

 

- Det er så ekstremt mange systemer! Og man får ikke opplæring i verken det ene eller det andre, sliter veldig med å få oversikt.

 

- UIet er litt vel tynt, man får ikke beskjed om verken det ene eller det andre. Ja, det er TES, men alikevel, det er et MMO og litt mer informasjon hadde vært ok.

 

 

Nå har jeg bare kommet til level 7, men alikevel, man skal spille et spill fordi det er gøy, ikke tvinge seg gjennom helt til det evt. kanskje skal bli gøy på level 25. Så, som sagt, skal prøve litt til, men det spørs om det blir noe mer. Faktisk så ser jeg hvor utrolig mye bedre SWTOR er på flere punkter her, spesielt dette med questing og dialog, i tillegg til grafikk (liker mye bedre den artistiske stilen der), så det spørs om jeg ikke tar opp det litt igjen :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer.. Hvordan er vanskelighetsgraden i spillet? Klarer dere å forstå hvordan spillet er bygd innen kort tid, eller er det komplisert og omfattende? :)

 

Hadde vært gøy med noe man virkelig kan investere tid i!

For å ta det punktvis:

 

1. I starten lager du en karakter, og har fire klasser å velge i. (pluss raser og allianse.) Men klassene er bare tre lister med skills, og du kommer neppe til å bruke mer enn to av dem. Dette gjør at selve klassen i seg selv ikke betyr så mye. Tenk heller på hva slags karakter du vil spille (melee? ranged? healer? osv), og prøv deg frem med alle de fire klassene til du finner en som har skills du kan tenke deg å bruke. Merk at å bare lese beskrivelsen av klassen ikke er så viktig, da alle klassene kan være radikalt forskjellig fra spiller til spiller. OG for den saks skyld kan du lære deg å bruke destruction staff og restoration staff selv om du foretrekker nærkamp. Dermed kan du f.eks lære skills med restoration staff og fungere helt fint som healer. Kanskje ikke fullt så bra som Templar (som har egne Restoration-skills.)

 

2. Videre har du tre allianser, og med mindre du forhåndsbestilte kan du kun være i alliansen til rasen du velger. Breton kan f.eks bare være i Daggerfall, mens Dark Elf bare er i Ebonheart. Men når du når maks level vil du kunne åpne de andre to alliansene, og de vil da være skalert til maks level. ("alliansene" er bare landområdet man leker på.) Dermed har ikke alliansevalg heller noe særlig så si, spesielt siden historien (så vidt jeg vet) er den samme for alle tre.

 

3. Første gang du spiller vil du måtte gå gjennom en tutorial. Her får du flere typer våpen å leke med, så du får testet litt av hvert før du bestemmer deg for hva du vil bruke. Det gjør det mye enklere å velge spillestil. I tillegg har vi det med at våpen, skills osv blir bedre når du bruker det, så selv om du leker med sverd i tutorialen, kan du helt fint bytte til bue senere. Når det gjelder skills vil hele listen bli bedre om du har et aktivt skill i hotbaren. Så har du f.eks Soul Trap i hotbar, vil hele Soul Magic-listen bli bedre selv om du ikke bruker Soul Trap. Dermed kunne jeg bytte til en Restoration Staff på lvl 10 uten å tatt i en før, denge noen fiender og bytte tilbake til sverdet. Da ble alle skillsene til staven bedre, til tross for at jeg ikke har rørt en stav senere.

 

4. Når det gjelder hvor lang tid det tar er mye opp til deg selv. Ta Skyshards, for eksempel. Disse er steiner plassert over hele kartet (ca fem i små områder, og femten i større områder). Ser du i Achivements-listen vil du se hint hvor disse er plassert. Finner du tre av dem vil du få et gratis skillpoint. Dermed kan man bruke lang tid på å utforske verden, og man får belønning for det ved å finne skyshards, samt noe så enkelt som å oppdage nye områder man ikke har vært. I teorien kan man faktisk gå ganske høyt opp i level og få mange skillpoints uten å sloss med noe som helst, takket være utforsking og skyshards.

 

5. Sist, men ikke minst, er det en hel drøss "hemmelige" quests over hele kartet. Disse er ikke markert noe sted, så du må lete deg frem for å finne dem. Det kan være en person som står langt inne i en skog, eller en bok i en hule osv. Mange ganger vil du også finne NPCer osv som hinter om quester. Et eksempel er en fyr som snakket om noen sinte harpyer i nærheten. Jeg gikk dit han sa de skulle være, og fant en quest chain der. :)

 

Så alt i alt er ESO det du gjør det til. Vil du til maks level så raskt som overhodet mulig kan du gjøre det, men det er meningsløst. Det er så mye annet som også spiller inn, som nevnte skyshards. Du kan også ta PvP fra lvl 10, så selv det er ikke en "belønning" for å nå maks level. Den største belønningen er som sasgt å åpne resten av verden, men hvorfor løpe dit i stedet for å nyte verden du er i allerede? Er du i Daggerfall og absolutt "må" utforske Ebonheart er det vel bare å lage en karakter der? ;)

 

Yep okay, da kjøpte jeg det nettopp :)

Lenke til kommentar

(...)

 

Det jeg ikke liker:

 

- Questene og storyen er ganske uengasjerende. Dialogene er uinteressante, og når NPCer prater til deg føles det utrolig kunstig. Bare det at lip syncen er totalt rævva gjør at det hele blir ganske labert. Når i tillegg mesteparten av questene er kjedelige blir det ikke helt topp. I tillegg, når man prater med en NPC så ser det helt skeivt ut, akkurat som om NPCen flyter i lufta foran deg; litt vanskelig å forklare men det er ekstremt immersion breaking. I tillegg, stemmeskuespill og hvordan karakterene oppfører seg, lip sync, det føles rett og slett ikke ut som du har en karakter i verden foran deg, det blir så alt for klart at dette er en figur av polygoner der en skuespiller har spilt inn litt halvengasjerende dialog. Ikke bra. NÅr figuren i tillegg er pottestiv, ingen armbevegelser eller noenting; gørrkjedelig.

 

*Kjenner meg ikke helt igjen på det første. Synes faktisk brorparten av questene er mye mer engasjerende enn jeg er vant til fra tidligere MMOs, hvor det nesten alltid er innsamling av 10 ulve-/bjørne-/svinepelser for hvert nye område man kommer til. Men er enig i at lipsyncinga er dårlig, men påvirker ikke meg så negativt som deg. Resten av klagingen om at NPC'en flyter i lufta skjønte jeg ikke...

 

- Grafikken er pen, ja, MEN! Den er blass. Kjedelig og dårlig fargebruk, alt for grå spillverden. I tillegg sliter spillet veldig med texturloading noe som er ekstremt irriterende.

 

*Jeg føler fargene varierer fra område til område. Ja, det er ensformige farger i ørkenen og i vulkanområdene, mens Auridon ser pent og fargerikt ut. Texture-fix: http://tamrielfoundry.com/topic/client-ini-tweaks-muddy-textures-fix-more/

 

- Combaten føles stiv og halvgjort, det kan ikke sammenlignes med Skyrim.

 

*Jeg skjønner ikke hva folk liker med kampsystemet til Skyrim. Det er veldig basic. Liker bedre ESO sitt, og spesielt når du må kombinere blokkering, vanlige angrep, kraftige angrep, interrupts, og diverse skills. Det er mye dypere i ESO.

 

- Synes spillatmosfæren er veldig svak, sliter med å få innlevelse i verden når jeg spiller. Det var ekstremt mye bedre i Skyrim, Oblivion, Fallout osv. Bare lyder rundt deg, musikk, dynamikken med mer er halvgjort.

 

*Jeg synes det er mer naturlig å sammenligne det med andre MMOs, og jeg synes det er mye bedre enn andre sammenlignbare MMOs.

 

- Det er så ekstremt mange systemer! Og man får ikke opplæring i verken det ene eller det andre, sliter veldig med å få oversikt.

 

*Det kan være litt overveldende, men jeg liker at det stadig er noe nytt å lære. Men hvis man vil finnes det jo en guide for absolutt alt på nettet. Til og med en fiske-guide.

 

- UIet er litt vel tynt, man får ikke beskjed om verken det ene eller det andre. Ja, det er TES, men alikevel, det er et MMO og litt mer informasjon hadde vært ok.

 

*Jeg foretrekker den minimalistiske UI'en, sammenlignet med flygende tall over alt. Jeg har lagt til ting jeg savner med en add-on (som f.eks. en loot add-on og info-bar).

 

Nå har jeg bare kommet til level 7, men alikevel, man skal spille et spill fordi det er gøy, ikke tvinge seg gjennom helt til det evt. kanskje skal bli gøy på level 25. Så, som sagt, skal prøve litt til, men det spørs om det blir noe mer. Faktisk så ser jeg hvor utrolig mye bedre SWTOR er på flere punkter her, spesielt dette med questing og dialog, i tillegg til grafikk (liker mye bedre den artistiske stilen der), så det spørs om jeg ikke tar opp det litt igjen :)

 

Det som er litt kritikkverdig med ESO er at det starter utrolig tregt. Det var ikke før etter level 10+ at jeg virkerlig ble betatt av spillet, og du vil høre mange andre si det samme. Dette er negativt, siden mange sikkert vil hoppe av før den tid, men jeg tror du vil bli positivt overrasket over alt spillet har å tilby etter level 10.

 

Eksempel på hvordan UI'en min ser ut (ikke så flatterende bilde, men det var det eneste jeg hadde med UI'en synlig):

 

wYGSjTB.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Det som er litt kritikkverdig med ESO er at det starter utrolig tregt. Det var ikke før etter level 10+ at jeg virkerlig ble betatt av spillet, og du vil høre mange andre si det samme. Dette er negativt, siden mange sikkert vil hoppe av før den tid, men jeg tror du vil bli positivt overrasket over alt spillet har å tilby etter level 10.

Jeg tenkte litt av det samme en stund, men har skiftet mening totalt. Det er tregt, ja, men det er bare en bra ting i mine øyne. Levels har fint lite å si (annet enn health, magicka og stamina), så jeg tar meg god tid og gjør hva fanken jeg vil. Jeg er lvl 8 på orken min, så jeg gjør quests fra lvl 8 til lvl 3 uten at det gjør noe fra eller til. Riktignok får jeg lite belønning for en quests flere levels under meg, men hva så? For å sitere ukens Two and a half men (av alle ting): "You just want to skip the journey and get to the destination. For me, the journey is the destination." Det samme gjelder for meg i ESO. Det er turen som er moro, ikke å komme frem. At det går tregt gjør meg ingenting. Det er så mange WoW-kloner og "action-MMORPGer" at hvem som helst burde klare å finne seg et MMORPG med mye action. Men hvor mange MMORPGer er det med lite action? Så vidt jeg vet er det bare ESO, noe som gjør det rimelig unikt på mange måter. WoW er et spill for folk som drikker RedBull og knuser tastatur etter tastatur i heftige kamper. ESO er et spill for folk som tar ett glass vin og nyter livet.

 

In other news, jeg begynte å teste AddOns, og er ikke helt sikker på hva jeg synes. Noe av det første jeg fant var en addon som viser alle skyshardsene på kartet, og har funnet noen addons som kan virke som ren exploits. Vi har jo f.eks skills som lar oss se materiale til crafting lettere, men hva er vitsen når vi har en addon som gjør det samme? Er dette virkelig lovlig? Ser for meg at det fort kan skape mye ubalanse i spillet. Siden jeg ser skyshards på kartet kan jeg enkelt finne de fleste, så jeg vil ha en stor fordel i PvP mot noen som ikke har funnet noen skyshards. Det samme gjelder crafting. Hvorfor kaste bort skillpoints for å se en type lettere, når vi har en addon som viser alt på kartet? Liker ikke helt det der. Skyshards er en ting, siden det bare er en liten alt-tab unna uansett. Men rene exploits?

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mente ikke at spillet var treigt i begynnelsen fordi man levler sakte (synes man levlet hele tiden, faktisk), men heller at det er mindre variasjon i hva man kan gjøre. I begynnelsen kan man egentlig bare gjøre quest, mens man senere i spillet kan - i tillegg til quests - utforske mer (siden man ikke blir drept av alt mulig), gjøre public dungeons, group dungeons, mer crafting enn i begynnelsen, pvp, dark anchors, world bosses etc.

 

Add-ons: Jeg holder meg inna jukse add-ons, som mini-map og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...