Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dama mi er i Brasil, skal være det i to mnd for å jobbe som frivillig.

 

Vi har vært sammen i snart to år, og har det stort sett veldig bra. Vi elsker hverandre, og har planlagt hele fremtiden sammen. Vi elsker å snakke om barn, giftemål osv, selv om vi bare er 19 år enda. Føler at vårt forhold er helt spesielt.

 

Så til saken:

 

Jeg sliter en god del med sjalusi. Det har jeg også fortalt dama mi, vil ikke skjule noe for henne. Problemet er at sjalusien min er så ille at den påvirker forholdet vårt, og det vil jeg selvfølgelig ikke at det skal gjøre.

 

Her om dagen var hun ute på byen sammen med en venninne, og ble påspandert to drinker, av to fremmede typer. Hun sier hun feilvurderte litt, og ble litt full. En fremmed mann fulgte dama og venninnen hennes hjem til hotellet.

 

Så vidt jeg vet har de fleste menn en baktanke ved å spandere drinker...

 

Jeg har vel egentlig ingen grunn til å mistenke noe, men har en svært ekkel følelse inni meg. Klarer ikke å få de ekle bildene ut av hodet mitt. Skjønner at dette kan være mitt problem, men lurer på hva dere tenker?

 

Hun sier at hun har valgt meg, og at hun ikke ville byttet bort det mot noe i verden. Hun sier hun elsker meg.

 

Overreagerer jeg? Jeg vil jo ikke være en dust, men kan ikke noe for at jeg føler det sånn.

 

PS: hun har aldri vært utro eller gjort noe mistenkelig før.

 

Slik dere ser det, har jeg noe å frykte? Vil jo det beste for henne, og hvis dere mener at det er helt greit at hun lar seg spandere på, så får jeg vel bare takle det da.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva du gjør, er det jo best å være ærlig. Snakk med henne, spør lit forsiktig, men ikke press henne. Ærlighet varer lengst, si hva du føler men samtidig skal du ikke presse henne... Du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

- Gutt (16) :)

Lenke til kommentar

Her er det tydelig at du må prate med kjæresten din! Husk å få frem at alle gutter som spanderer noe på jenter har baktanker - på den måten skyter du deg selv så elegant i foten hvis du har påspandert jenter tidligere (eller til senere anledninger hvor du ønsker å spandere noe på ei anna jente) at dama di kommer til å glemme alt om hvor liten tiltro du har til hennes trofasthet og spørre deg ut om din potensielle utroskap isteden. Win-win.

 

Helt ærlig: Fortell henne at du er bekymret, men poengter at du stoler på henne. Ta utgangspunkt i at hun ikke har gjort noe galt, og at hun hadde fortalt deg det om det hadde hendt noe.

Lenke til kommentar

Har du kanskje selv synda (vurdert/tenkt på det), siden du blir så sjalu? Det er veldig ofte grunnen:)

 

Takk for raske svar.

 

Nei, jeg har aldri vurdert, eller tenkt tanken om å være utro eller gjøre noe intimt med andre damer. Jeg elsker henne!

 

Jeg har snakket med kjæresten min, og fortalt at jeg er bekymret på grunn av det som skjedde. Det endte opp med krangel, hun ble sint på grunn av mine tanker. Poenget er dette sinne bare forsterkere mine mistanker.

 

Jeg ønsker å stole 100 % på henne, og jeg vet at et forhold avhenger av det. Derfor er jeg villig til å gjøre hva som helst for å få til det.

 

Uansett hva du gjør, er det jo best å være ærlig. Snakk med henne, spør lit forsiktig, men ikke press henne. Ærlighet varer lengst, si hva du føler men samtidig skal du ikke presse henne... Du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

- Gutt (16) :)

Takk! :)

 

Her er det tydelig at du må prate med kjæresten din! Husk å få frem at alle gutter som spanderer noe på jenter har baktanker - på den måten skyter du deg selv så elegant i foten hvis du har påspandert jenter tidligere (eller til senere anledninger hvor du ønsker å spandere noe på ei anna jente) at dama di kommer til å glemme alt om hvor liten tiltro du har til hennes trofasthet og spørre deg ut om din potensielle utroskap isteden. Win-win.

 

Helt ærlig: Fortell henne at du er bekymret, men poengter at du stoler på henne. Ta utgangspunkt i at hun ikke har gjort noe galt, og at hun hadde fortalt deg det om det hadde hendt noe.

 

Har fortalt at jeg bekymret, men tror jeg ødela det med måten jeg ordla meg på. Jeg er en veldig sjalu type, men ønsker virkelig at vi skal holde sammen. Det gjør hun også. Til info; vi er samboere.

 

Har du kanskje selv synda (vurdert/tenkt på det), siden du blir så sjalu? Det er veldig ofte grunnen:)

 

Takk for raske svar.

 

Nei, jeg har aldri vurdert, eller tenkt tanken om å være utro eller gjøre noe intimt med andre damer. Jeg elsker henne!

 

Jeg har snakket med kjæresten min, og fortalt at jeg er bekymret på grunn av det som skjedde. Det endte opp med krangel, hun ble sint på grunn av mine tanker. Poenget er dette sinne bare forsterkere mine mistanker.

 

Jeg ønsker å stole 100 % på henne, og jeg vet at et forhold avhenger av det. Derfor er jeg villig til å gjøre hva som helst for å få til det.

 

Uansett hva du gjør, er det jo best å være ærlig. Snakk med henne, spør lit forsiktig, men ikke press henne. Ærlighet varer lengst, si hva du føler men samtidig skal du ikke presse henne... Du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

- Gutt (16) :)

Takk! :)

 

Her er det tydelig at du må prate med kjæresten din! Husk å få frem at alle gutter som spanderer noe på jenter har baktanker - på den måten skyter du deg selv så elegant i foten hvis du har påspandert jenter tidligere (eller til senere anledninger hvor du ønsker å spandere noe på ei anna jente) at dama di kommer til å glemme alt om hvor liten tiltro du har til hennes trofasthet og spørre deg ut om din potensielle utroskap isteden. Win-win.

 

Helt ærlig: Fortell henne at du er bekymret, men poengter at du stoler på henne. Ta utgangspunkt i at hun ikke har gjort noe galt, og at hun hadde fortalt deg det om det hadde hendt noe.

 

Har fortalt at jeg bekymret, men tror jeg ødela det med måten jeg ordla meg på. Jeg er en veldig sjalu type, men ønsker virkelig at vi skal holde sammen. Det gjør hun også. Til info; vi er samboere.

 

Skal snakke med henne over Skype i morgen, og forhåpentligvis ordne alt da. Tidligere i dag hadde vi en krangel om drinkene, noe som var helt forferdelig.

 

Jeg ønsker ikke å være en kontrollfreak, og vil stole 100 % på henne. Vet at mange dømmer dette til å gå til helvete, men vi er begge villige til å gjøre hva som helst for å fikse dette.

 

Først og fremst er vel dette et problem jeg må fikse.

Endret av Islandwindtrondheim
Lenke til kommentar

Du overreagerer overhode ikke! Du er redd for å miste henne, og får konkurranse er ikke lett å takle når man er sjalu. Bare ikke bli sånn at du har kontroll over henne, bestemmer over henne, da blir det sure ansikter.

Lenke til kommentar

Å bli sjalu over 1 drink, må være utrolig slitsomt. For å ta litt egen erfaring, om dama mi hadde blitt spandert på (noe jeg antar skjer ganske ofte, ikke vært så mye ute sammen egentlig.) - hadde jeg sagt neste gang så fikser du 1 drink til, sånn at jeg også får en. High five!

 

Jeg skjønner godt at kjæresten din blir oppgitt, sur osv.. over små ting. Du skal også være glad for at han tilbyde seg og følge dem hjem. Om dama mi og en venninne er på byen alene, setter jeg i hvert fall stor pris på om de blir fulgt hjem (såklart, da forventer jeg at dama mi har såpass dømmekraft at henne kan skille mellom en drittsekk, og en som faktisk bare vil hjelpe og være høflig.)

 

Vil tro det er veldig usunt for forholdet med så mye sjalusi. Men hver og en er forskjellig. Du må nesten jobbe med dette selv. Ville unngått og tatt det opp for mye egentlig. Ta en runde med deg selv - og forhåpentligvis så kommer du fram til at hvis dette er alt som skjer, så har du ingenting og bekymre deg over.

Å krangle om tillit kan tære veldig på forhold (har et par kompiser som har fått erfare dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...