Christeven Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Hei. Jeg bestilte en TV fra MPX.no i går kveld. Av diverse grunner viser det seg at det var en feil avgjørelse. Så at den allerede var sendt i 11 tiden i dag, men jeg ringte kundeservice for å avbestille. De sa det var greit, men jeg måtte fysisk møte opp på pick-up stedet og betale et administrasjonsgebyr på 100-200 kr. Dette syntes jeg var rart. Kan de kreve dette administrasjongebyret når man benytter seg av angreretten? Takker for svar
what_no2000 Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 De kan ikke kreve "administrasjonsgebyr", men de kan kreve at du betaler returkostnadene, ref angrerettloven § 15. "§ 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg [...] Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. [...] Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. [...]" Se http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html for hele angrerettloven. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå