Gå til innhold

Guide: Mekaniske tastaturer


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Personlig liker jeg laptop taster best, altså høyden på dem.

Det er en vane. De mekaniske er foretrekkes av mange nettopp på grunn av "lang" vandringsbane på tastene (noe som i seg selv gir god feedback). Jeg tror neppe du finner noen flate tastaturer (dvs med taster som har kort vandringsbane) fordi mekanikken innebygd i tastene (de er jo mekaniske) tar en del plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hva med tastaturer på tradisjonelle bærbare? Jeg kjenner en laptop-skribent som fikk meg til å tenke over hvor ulik feeling old-school bærbare har i forhold til hverandre. (Det er nok mange proffe som heller vil ha "good old gammeldags laptop" enn nettbrett / touchscreen-løsninger. )

 

F.eks. så var et Dell-tastatur som ble brukt, bedre enn et fra Toshiba. Jeg hadde aldri tenkt over dette noe særlig før dette ble nevnt, men det er et godt poeng synes jeg. Og det er ikke milevis unna det som det snakkes om her, særlig under Blue-seksjonen.

Lenke til kommentar

Det er også stor forskjell på tastaturene på bærbare ja. Bedriftsbærbare troner vanligvis på toppen også på dette feltet. ThinkPad, EliteBook/ProBook. Lenge siden jeg har vært borti en dyr Dell så veit ikke hvordan deres tastaturer er for tiden. Usikker på om det finnes noen moderne bærbare med mekaniske tastaturer, men det fantes noen for lenge siden.

 

Og det er selvsagt helt uaktuelt å bruke et nettbrett/touchscreen om man er litt dreven på tastatur og faktisk skal gjøre litt ordentlig arbeid.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 10 måneder senere...

Irriterende fad med disse mekaniske tastaturene. Kan skjønne at de er populære blant skribenter, men "nylanseringen" av gammel teknologi blant folk som ikke vet hva en diskett er har jeg lite til overs for.

 

Hvordan noen kan forsvare et såkalt mekanisk tastatur til en 1000 lapp med bilde av en kobra på, da jeg har hatt slike i garasjen som fungerer på samme måte siden tidlig 90-tall. Ja, det er for meg et mysterium.

 

Om "kidsa" der ute vil ha et sikkelig tastatur kan de oppsøke arbeidsplassene til mor og far, eller gå på loftet. Der finner de sikkert de typiske Keytronic-tastaturene med grå spacetast. Fungerer vel så bra.

 

Edit: Typo... og det er sikkert flere der de kommer fra.

 

Det er jo en del av greia, de fleste arbeidsplasser har nå dell tastatur til 100kr...

 

Det er "ingen" som fortsatt lagde skikkelige tastaturer før disse bryterne ble "relansert"

 

Men gode gamle Model M er nok fortsatt ett av de beste/det beste ;)

Lenke til kommentar

Irriterende fad med disse mekaniske tastaturene. Kan skjønne at de er populære blant skribenter, men "nylanseringen" av gammel teknologi blant folk som ikke vet hva en diskett er har jeg lite til overs for.

 

Hvordan noen kan forsvare et såkalt mekanisk tastatur til en 1000 lapp med bilde av en kobra på, da jeg har hatt slike i garasjen som fungerer på samme måte siden tidlig 90-tall. Ja, det er for meg et mysterium.

 

Om "kidsa" der ute vil ha et sikkelig tastatur kan de oppsøke arbeidsplassene til mor og far, eller gå på loftet. Der finner de sikkert de typiske Keytronic-tastaturene med grå spacetast. Fungerer vel så bra.

 

Edit: Typo... og det er sikkert flere der de kommer fra.

 

Ser poenget ditt, gjør det. Men samtidig ikke da design teller for meg og medietastene er nyttige for meg. Og ikke faaaaen om jeg bruker et elendig membrantastatur igjen :p

Lenke til kommentar

Irriterende fad med disse mekaniske tastaturene. Kan skjønne at de er populære blant skribenter, men "nylanseringen" av gammel teknologi blant folk som ikke vet hva en diskett er har jeg lite til overs for.

 

Hvordan noen kan forsvare et såkalt mekanisk tastatur til en 1000 lapp med bilde av en kobra på, da jeg har hatt slike i garasjen som fungerer på samme måte siden tidlig 90-tall. Ja, det er for meg et mysterium.

 

Om "kidsa" der ute vil ha et sikkelig tastatur kan de oppsøke arbeidsplassene til mor og far, eller gå på loftet. Der finner de sikkert de typiske Keytronic-tastaturene med grå spacetast. Fungerer vel så bra.

 

Edit: Typo... og det er sikkert flere der de kommer fra.

Ingenting av det du sier gir mening. Så fordi faren din hadde et keytronic tastatur i garasjen som du henta fram når disse ble populære igjen, så er det teit at andre kjøper seg et nytt et? Så all nylansering av gamle produkter er altså teit siden "vi" ikke fortjener denne teknologien eller noe, bare fordi den er for hipsterne og ingen andre... Du er ikke alene om å ha levd på 80 tallet, men flertallet er vel glade for å kunne kjøpe seg et nytt svart tastatur som ikke er i fargen aptiva-grå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...