Gå til innhold

Test: Intel Core i7 3770K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at denne OC`en er på stock kjøling. Med bedre kjøling og høyere spenning så tror jeg nok Ivy Bridge virkelig viser muskler.

 

Du kan jo sjekke Ivy-klokketråden som ligger under maskinvare -> prosessorer. Tror det var snakk om 3-5% bedre ytelse MHz, og at den ikke klokket stort bedre enn sandy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så dårlig, men man kunne håpet ennå mere.

 

Hadde vært gøy om den hadde vært 40% raskere en i7 3820 da begynner vi å snakke om noe.

Spiller ikke stort rolle om effektforbruket hadde vært 100 watt og man droppet støtte for intel skjermkort på prosessoren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis valget var mellom i7 3770K og AMD A10-5800K.

 

Tja da er muligens prisen det kommer mest ann på.

Vi kan jo håpe om 2-3 måneder dette vil gi litt mere konkuranse i markedet.

Men jeg tror det må til HD7550 skjermkort på A10-5800K brikken før vi kan si det vil bli noe særlig konkuranse.

Lenke til kommentar

Er det fysisk bevis ut i fra noen få prosessorer at 2600k overklokker bedre?

Så det ikke er en bios bug eller noe annet som er problemet?

 

Er enig spessielt på intel skjermkortet vil sansynlig nok en HD 7660D skjermkort godt være dobbelt så kraftig i spill f.eks crysis.

Lenke til kommentar

Litt malapropos, men jeg ser at prisen på i7-2600K er ca. 2100 kr, nøyaktig det samme som når jeg kjøpte den for ett år siden.

 

Synker ikke Intels prosessorer i pris over tiden? Blir de bare erstattet av bedre modell til lik pris? Mao., bør man alltid kjøpe når prosessoren er ny?

Lenke til kommentar

Litt malapropos, men jeg ser at prisen på i7-2600K er ca. 2100 kr, nøyaktig det samme som når jeg kjøpte den for ett år siden.

 

Synker ikke Intels prosessorer i pris over tiden? Blir de bare erstattet av bedre modell til lik pris? Mao., bør man alltid kjøpe når prosessoren er ny?

 

Det er dette som er min oppfatning av prisene på prosessorer (uavhengig av Intel/AMD), i det minste frem til et visst punkt. AMD's Phii X3 720 BE falt fra 1600 til 8-900,- i løpet av det siste halve året den var til salgs mener jeg å huske, men for de som fremdeles lever i beste velgående ser det ut til at svært lite skjer med prisene.

 

Noe som er positivt på den måten at det bare er å klinke til når prosessorene fremdeles er varme :)

 

-Deluze

Lenke til kommentar
I praktisk arbeid blir den jo banka ned i støvlene av en tilårskommen - og GARANTERT mye billigere A-8, og snart kommer A-10.

 

Hva i all verden er det du ser på?

 

Antageligvis testene med integrert grafikkløsning. Hvis ikke kan det være at han er i Australia og at alle grafene derfor er opp-ned.

 

-Deluze

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...