Gå til innhold

Test: Intel Core i7 3770K


Anbefalte innlegg

Kunne ikke vært mer enig med deg der BadCat og lurer på noe lignende som du tenker på men i miniITX format eller lignende eller omvendt at spillriggen blir en litt større kasse og bruksriggen en miniITX.

 

Veldig godt innlegg og du uttrykker akkurat det samme som jeg har opplevd og vurdert. :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer enig med deg der BadCat og lurer på noe lignende som du tenker på men i miniITX format eller lignende eller omvendt at spillriggen blir en litt større kasse og bruksriggen en miniITX.

 

Veldig godt innlegg og du uttrykker akkurat det samme som jeg har opplevd og vurdert. :thumbup:

 

Ikke noe problem med små formater så lenge det ikke medfører ekstra støy. Det bør antakelig være litt dimensjoner på en spill-PC.

 

Vet ikke helt hva du legger i bruks-PC men for min del vil det da være noe som, kan kjøre nettradio, skype, nettleser, epost, streaming av video osv. Da er det bare tull å ha sjenerende viftestøy slik som jeg har når jeg skriver dette.

 

Tar eksempler i Sandy Bridge prosessorer som allerede er ute, Ivy Bridge Xeon-prosessorer kommer antakelig i juni. Til slik lett bruk bør det holde i evigheter med 2- kjernen Intel® Xeon® Processor E3-1220L (3M Cache, 2.20 GHz) på 20W til 1400 kr eller 4-kjernen Intel® Xeon® Processor E3-1260L (8M Cache, 2.40 GHz) på 45W til 2200kr, 2x2 eller 2x4 GiB ECC-minne og Asus P8B-WS Hovedkort til 1400 kr.

 

Siden jeg har som mål å finne en løsning i løpet av året antar jeg at jeg har tålmodighet til å vente til Ivy Bridge Xeon.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hardly going to be an upgrade at all unless you are running your current processor at stock speed.

 

Surra litt på den kommentaren med engelsk der :p

 

Men uansett så er det et stort steg for meg som nå sitter på 1gen i5 over på 3gen i7 ;)

 

Når jeg får meg en god kjøling så skal den opp i 4-4.6ghz clock.

Ikke egentlig, det er nærmere å gå fra en 2.4GHz Pentium 4 til en 3.6GHz Pentium 4.

Lenke til kommentar

Nope, ikke i det hele tatt

Du tror i7-3770k er mer enn 50% raskere enn i5-750?

Du kommer til å bli skuffet.

 

3770k: http://www.cpubenchm...70K+%40+3.50GHz

760: http://www.cpubenchm...760+%40+2.80GHz

 

Å du sa?

 

Har allerede OCZ agility 3 120gb og får enda et 680 til mandagen.

Passmark.......

Er du alvorlig?

Passmark gir et verre bilde av prosessorytelse enn 3DMark11.

Se her: http://www.anandtech...duct/191?vs=551

 

Det vil absolutt være tilfeller der en 3770k vil levere dobbelt så høy ytelse, men det vil være i programmer laget for å ta i bruk alt av instruksjonsutvidelser som AVX- og FMA-instruksjonene samtidig som programmet er istand til å nyttegjøre seg av Hyperthreading.

 

I spill, nettlesere og andre vanlige programmer vil du se en forbedring på ~50%, om du overklokker begge krymper forskjellen til ~40%

 

Agility 3 er merkbart tregere enn en Samsung 840, Crucial M4, eller Intel 520.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...