Gå til innhold

HTC One S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører forøvrig CM10 på One S nå. Anbefales! :)

jeg prøvde å installere cm10, men nå som jeg har gjort det kommer jeg ikke forbi "htc quitly brilliant" skjermen. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Hvordan flashet du ROM'en? Du må sørge for at boot.img blir lagt inn riktig.

 

Kjører forøvrig CM10 på One S nå. Anbefales! :)

 

Spørsmål:

 

- Er det vanskelig å installere et annet system (flashe) One S. Har noen en grei fremgangsmåte på dette?

- Om man gjør, er det mulig å gå tilbake til orginalinnstillingene (med HTC Sense) senere ?

 

Nei, er ikke spesielt vanskelig. Du må unlocke bootloaderen gjennom htcdev.com, installere recovery image og så er det bare å flashe hva enn du vil. Husker du på å ta backup av ROM'en din før du flasher en ny kan du når som helst få tilbake telefonen akkurat slik den var før du byttet ROM

Lenke til kommentar

Kjører forøvrig CM10 på One S nå. Anbefales! :)

jeg prøvde å installere cm10, men nå som jeg har gjort det kommer jeg ikke forbi "htc quitly brilliant" skjermen. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Hvordan flashet du ROM'en? Du må sørge for at boot.img blir lagt inn riktig.

 

 

vell, jeg unlocka bootloader, roota, gikk inn i recovery og vipe clean data så tok jeg install zip from sdcard cm10 fila og tror det var gapps (google apps eller hva det nå het).

tror det var det jeg gjprde sånn fort og gæli fortalt :p men nå har jeg uansett sendt den inn til elkjøp. Så at det var en på diskusjon som hadde bricka telefonen, og fikk den fiksa ved å spille dum :p

Lenke til kommentar

Flere som merker at browseren detter ut første gang en starter den?

 

Hvilken browser? Noen spesiell grunn til at du ikke bruker Chrome?

Hva er det Chrome gjør bedre en de andre?

 

Hvis Dolphin crasher og Chrome ikke gjør det så har du ihvertfall et moment ;)

Personlig synes jeg Chrome lett er den beste nettleser for mobil, uansett plattform.. Amobil er tilsynelatende enige. The Verge også. Google har gitt klare indikasjoner på at Chrome blir standard netteleser for Android i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Kjører forøvrig CM10 på One S nå. Anbefales! :)

jeg prøvde å installere cm10, men nå som jeg har gjort det kommer jeg ikke forbi "htc quitly brilliant" skjermen. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Hvordan flashet du ROM'en? Du må sørge for at boot.img blir lagt inn riktig.

 

Kjører forøvrig CM10 på One S nå. Anbefales! :)

 

Spørsmål:

 

- Er det vanskelig å installere et annet system (flashe) One S. Har noen en grei fremgangsmåte på dette?

- Om man gjør, er det mulig å gå tilbake til orginalinnstillingene (med HTC Sense) senere ?

 

Nei, er ikke spesielt vanskelig. Du må unlocke bootloaderen gjennom htcdev.com, installere recovery image og så er det bare å flashe hva enn du vil. Husker du på å ta backup av ROM'en din før du flasher en ny kan du når som helst få tilbake telefonen akkurat slik den var før du byttet ROM

Ehhhhh.... for en som stortsett bare ringer eller bruker telefonen som kamera, var dette litt kryptisk...

 

Finnes det noen guider, etc, som forklarer punkt for punkt hvordan man gjør?

Lenke til kommentar

Kjører forøvrig CM10 på One S nå. Anbefales! :)

jeg prøvde å installere cm10, men nå som jeg har gjort det kommer jeg ikke forbi "htc quitly brilliant" skjermen. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Hvordan flashet du ROM'en? Du må sørge for at boot.img blir lagt inn riktig.

 

Kjører forøvrig CM10 på One S nå. Anbefales! :)

 

Spørsmål:

 

- Er det vanskelig å installere et annet system (flashe) One S. Har noen en grei fremgangsmåte på dette?

- Om man gjør, er det mulig å gå tilbake til orginalinnstillingene (med HTC Sense) senere ?

 

Nei, er ikke spesielt vanskelig. Du må unlocke bootloaderen gjennom htcdev.com, installere recovery image og så er det bare å flashe hva enn du vil. Husker du på å ta backup av ROM'en din før du flasher en ny kan du når som helst få tilbake telefonen akkurat slik den var før du byttet ROM

Ehhhhh.... for en som stortsett bare ringer eller bruker telefonen som kamera, var dette litt kryptisk...

 

Finnes det noen guider, etc, som forklarer punkt for punkt hvordan man gjør?

 

Ja, hvis det fremsto som kryptisk bør du nok spørre deg selv om det er en god idè å prøve seg. Det er svært lite som kan gå galt men det er greit å vite hva du gjør. :)

 

Det første du kan gjøre er ihvertfall å låse opp bootloaderen. Dette bryter ikke garantien og hele prosessen er forklart i detalj på htcdev.com sine sider, steg for steg. Dette må gjøres for å (enkelt forklart) fjerne restriksjoner for tilgang til dypere deler av filsystemet slik at vi kan legge inn egen programvare.

 

Neste steg blir å installere SDK'en til Android som inneholder en rekke verktøy du vil trenge, eksempelvis Fastboot.

 

Når du har kommet så langt kan du gjerne sende en melding hvis du ønsker videre hjelp. ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du trenger ikke roote noe som helst. Bare lås opp bootloaderen som forklart ovenfor, flash recovery image, så kan du gjøre hva du vil. :) Den store fordelen nå er at du har muligheten til å ta backup/snapshot av hele ROM'en du har nå, slik at hvis noe skjærer seg/telefonen krasjer/osv, kan du enkelt gjenopprette alt. Fin sikkerhet å ha.

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe denne etter at min Sensation XE er blitt stjålet. Men er litt usikker på om det er verdt der å velge den svarte etter alle rapportene om denne "avskallinga". I tillegg ser jeg det har vært en del problemer med restarter osv..

Er noe av dette fiksa på av HTC?

Til syvende og sist; Burde jeg kjøpe den?

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe denne etter at min Sensation XE er blitt stjålet. Men er litt usikker på om det er verdt der å velge den svarte etter alle rapportene om denne "avskallinga". I tillegg ser jeg det har vært en del problemer med restarter osv..

Er noe av dette fiksa på av HTC?

Til syvende og sist; Burde jeg kjøpe den?

 

HTC skal ha fikset problemet med "flassingen". Om det så skulle oppstå kan du levere inn telefonen og få en ny innen DOA-perioden.

 

Ellers så er det en flott telefon som yter bedre enn One X på mange områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...