Gå til innhold

HTC One S


Anbefalte innlegg

Satser på at det er noen kyndige folk her som kan hjelpe meg.

 

Lang historie kort: jeg låste opp min One S via HTC sine sider og la inn et custom OS. Dette skar seg brutalt og etter mange timers arbeid klarte jeg å redde telefonen. Jeg presterte også å miste min backup av OS.

 

Spørsmål: er det mulig å få tilbake telefonen i sin originale tilstand uten backupfila? Telefonen er 'unlocked' og 'tampered'. Har funnet en side som tilbyr signerte installasjonsfiler, men her må man betale. Er det mulig å bruke backupfila fra en annen telefon? Isåfall hvor kan jeg finne dette?

 

Har behov for å returnere telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger MED mulighet for oppdateringer.

 

Du kan laste ned RUU's for One S her. Dette er de offisielle versjonene fra HTC. Å låse opp bootloaderen via htcdev.com bryter ingen garanti, så her er det bare å puste med nesen :)

 

"This file is only available to Premium Members". Så jeg må punge ut? Var klar over den siden, men finner ikke disse filene andre steder.

 

..men når det står 'tampered' er vel garantien kjørt? Eller? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker for tiden en HTC One S, etter at den har vært henvist til en skuff i noen måneder. Da jeg tok den i bruk igjen for noen få dager siden, oppdaterte jeg i tillegg firmwaren med den nye som kom nå i månedsskiftet august/september.

 

Telefonen fungerte fint før oppdatering, og fint etter oppdateringen, helt til jeg tok den med på jobb i går. Der skjer det noe jeg ikke har opplevd før, hverken på denne eller andre mobiler:

 

Telefonen begynner plutselig å veksle mellom midterste startskjerm og oversikten over alle startskjermer. Det vil altså si det samme som normalt skjer dersom jeg trykker hjem-knappen flere ganger. Men jeg trykker ikke noen hjem-knapp!

 

Dette har skjedd gjentatte ganger, enten når startskjermen er aktiv, eller dersom jeg har vært inne i andre programmer, som e-post, kamera, meldinger eller nettleser. Da avbrytes programmer jeg er inne i, og telefonen skifter mellom midterste startskjerm og startskjermoversikten.

 

Det virker jo alldeles sykt. Noen som har opplevd noe lignende, eller har en ide til hva som kan være årsaken til problemet?

Lenke til kommentar

Takk for svar, Untouchab1e.

 

Har lett en god del på nettet, og fant ut at det er en firmwarefeil, som oppstår når det er dårlig dekning, noe det er på min arbeidsplass. Om eller når HTC har tenkt på en fiks, er usikkert, men det er en del som har opplevd denne virringen mellom startskjerm og helicopter wiew, som, de kaller oversikten over startskjermer.

 

Feilen kom visstnok med den siste eller en av de siste firmwareoppdateringrne. Så dermed er telefonen tatt ut av bruk - igjen.

Lenke til kommentar

Eventuelt kan du frigjøre deg selv fra Sense-marerittet og legge inn ordentlig Android, så er problemet løst ;)

 

Ja, kanskje det. Sønnen min la inn "ren" Android på sin Samsung Galaxy S2. Det ble veldig bra. Dessverre mistet han plutselig all spotifymusikken, og noe senere alle bildene, uvisst av hvilken grunn. Android ble innlemmet i hans ordforråd for stygge ord, og løsningen er forsløpig en iPhone 4 vi hadde liggende.

Lenke til kommentar

Ser ut for at jeg må levere den inn på service, slettet alt på tlf, rootet og la inn Trickdroid, men fortsatt det samme, ingen 3G, kun surfing i super tregt Edge.

 

Noen som har en guide til hvordan jeg kan rulle tilbake til orginal rom samt unroote?

 

Vel, da var telefonen levert inn til Elkjøp, sitter med en kjip Nokia 100 nå uten noe som helst fancy greier, ikke engang kamera :(

 

 

Og der var den hentet, de hadde byttet hovedkort og batteri visst, er det noe spesielt jeg bør være obs på? mener jeg har leste ett sted at denne kommer med to typer Cpu'er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner stort sett ikke en dritt av hva dere snakker om, men hvorfor og hvordan skal man legge inn noe annet enn Sense??? ER stort sett fornøyd med min htc one s, men av og til er den drittreg på nett og henger innimellom på enkelte apper... Min venninne derimot har vært litt mer uheldig, for hennes htc one s henger på flymodus på... Og hun får ikke slått den av :hmm: Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...