Gå til innhold

D-Link lanserer monsterruter


Anbefalte innlegg

Kjøper aldri med D-link. Aldri vært borti mer ustabile rutere. DIR-655(testvinneren) og 855, aldri retunert så mange rutere noen gang. Jensen AirLink9300 (som er en simpel sak) fungerer mye bedre, og trenger så si aldri omstart.

 

D-link har blitt et svadamerke for min del! Linksys har også tildels tapt seg, så tydeligvis en dårlig trend i markedet dette. Linksys E4200 (Samt de som er tredjeparts OS kompatible) virker dog veldig gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart det der.

 

For oss har det funket med to routere i mange år... Har D-link 635 nå og hadde en eldre dlink som tok kvelden etter noen års arbeid. Har tenkt til å gå over til Asus nå eller denne nye Dlinken... Dlink dir635 er den mest stabile routeren jeg noen gang har hatt, men grunnet nettverk oppradering må jeg bytte den ut. Den sliter med 70 Mbits trådløst.

 

For andre blir de ødelagt på 1 uke... er det brukeren sin skyld eller D-link...? Jeg vet ikke.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Det er nok routeren som er problemet hvis den enten er død eller ustabil etter 1 år.

 

Spessielt på trådløs kan det hende man må bytte kanal men ellers burde routeren fungere stabilt.

Selv har jeg dårlig erfaringer med trådløs siden det hender det låser seg og man ikke får nett og man må ta strømkabelen inn/ut etter noen uker med kontunelig drift. Så å styre unna trådløs og bruker TP kabelen er ikke noe galt i det. Slipper strevet med kryptering også.

 

Men jeg gleder meg hvordan den dlink kan måle seg mot Asus sine, får håpe vi får en test (Raskt oppsumert) og en utvidet test som kan si hvilken merke som gir best stabilitet sammenlignet med høy hastighet over en kort periode også tar kvelden raskt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dette må vel være noe for meg som straks setter på NAS løsning(Netgear Readynas Duo v2 + Seagate 2TB)?

 

Jeg kommer til å streame video og legge ut bildegallerier etc.

 

Dagens WRT54GL må jeg ta omstart på flere ganger daglig. Enkelte dager slipper jeg, og andre dager bare en gang, men ikke sjelden må jeg opp i to-tre ganger.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt problem med dette er at i boligbyggelag, leilighetsblokker osv. så får nå alle sine egne trådløse rutere. Disse begynner etterhvert å slå hverandre ut, slik at folk kjøper stadig kraftigere og kraftigere rutere for å ha et stabilt trådløst nettverk. Er det bare meg som finner denne utviklingen urovekkende? Man burde lage trådløse rutere som hadde langt flere frekvenser å velge mellom, slik at man ikke trengte kraftigere og kraftigere rutere for å "overdøve" naboens trådløse nettverk.

Man skal jo helst leve et langt liv, og hvem vet hva slags effekt stadig økende strålig i hverdagen gir på kroppen over flere tiår?

Endret av Mac_31
  • Liker 1
Lenke til kommentar

D-Link har jo ikke oppgitt en dritt om hvilken hardware som sitter i denne, kun at det er dual band og USB3. Trist å se artikler som kun kopierer inn fraser fra reklame uten noe substans.

Dagens WRT54GL må jeg ta omstart på flere ganger daglig. Enkelte dager slipper jeg, og andre dager bare en gang, men ikke sjelden må jeg opp i to-tre ganger.

Legg inn Openwrt, så vil du aldri trenge boote den igjen. Den mangler GBit trådnett, trådløs-n, og klarer ikke route mer enn 30-40Mbit fra wan til lan, ellers funker den fjell.

Noen som har noe solid HW å anbefale? Gjerne hw som fikser dd-wrt eller open tomato e.l.

Du får en som totalt sett antagelig er på høyde med routeren i artikkelen til under halve prisen, og som kommer fra fabrikk med dd-wrt her:

https://www.deal.no/...ZR-HP-AG300H-EU

 

Openwrt på godt støttet router er dønn stabilt. Eneste reboots jeg får på mine routere er ved oppgradering av firmware eller strømbrudd. Ett års oppetid er trivielt, og ja vi snakker tungt bruk med diverse mobiltelefoner, fire GBit maskiner, par laptoper, filserver på router, etc. Dette på en TP-Link WR1043ND som koster lusne 400kroner i billigste nettbutikk. Med godt signal runder den 80Mbit/s på trådløs-n på min Elitebook.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Det som er galt med den i mitt tilfelle er rett og slett at den ikke tåler trafikk, den faller ut etter la oss si en uke med datatrafikk. I tillegg har den kompabilitetsproblemer med flere enehter, feks endel apple-enheter og SGS2AtW

 

Nå kan det jo diskuteres om problemet er Dlink eller Apple

(evt de som produserer nettverkskort for Apple) når det kommer til kompabilitetsproblemer. Som du ser så er det andre her som ikke har noen problemer med SGS2 på samme router og Dlink er ikke den eneste produsenten Apple har problemer med.

Lenke til kommentar

Har hatt noen stabilitetsproblemer, men det er nok fra GET sin side, og ikke routern sin feil. Har også SGS2, men har egentlig hatt noen problemer der heller.

 

Har 120Mbit fra GET og med et Cisco modem fra GET og en Cisco/Linksys E4200 router er dette stabilt som fjell. Har tidligere hatt 3 andre routere som ikke har taklet trafikken. Når jeg flyttet inn var hastigheten 15/2Mbit. Når vi oppgraderte taklet ikke den gamle routeren (ukjent merke) hastigheten. Så kjøpte utleier en ny Jensen Airlink (husker ikke modell) denne mistet kontakten med modemet og oppførte seg som om vi ikke var på internett selv om det fungerte med kabel rett i modemet. Så ble det testet med en eldre Gigabyte router som vi hadde liggende. Denne var stabil, men ga ikke mere enn 30Mbit på trådløst og opp mot 40Mbit på kabel. Etter at jeg kjøpte E4200 har alt fungert som en drøm med ca 10 brukere hver dag.

Endret av Hans Erling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt problem med dette er at i boligbyggelag, leilighetsblokker osv. så får nå alle sine egne trådløse rutere. Disse begynner etterhvert å slå hverandre ut, slik at folk kjøper stadig kraftigere og kraftigere rutere for å ha et stabilt trådløst nettverk. Er det bare meg som finner denne utviklingen urovekkende? Man burde lage trådløse rutere som hadde langt flere frekvenser å velge mellom, slik at man ikke trengte kraftigere og kraftigere rutere for å "overdøve" naboens trådløse nettverk.

Man skal jo helst leve et langt liv, og hvem vet hva slags effekt stadig økende strålig i hverdagen gir på kroppen over flere tiår?

 

Kraftigere og kraftigere router? Når det gjelder signalstyrke er det klare regler/standarder for dette som alle produsentene følger. Så med mindre naboene dine vet hvordan de skal åpne og mekke på routeren selv for å få sterkere signal så burde ikke naboen sin router sende sterkere enn din med mindre du har en dårlig router. Dessuten ville naboen din med dette bryte loven.

Lenke til kommentar

Til dere med Dir-655, oppgrader til firmware 1.34 ved å velge North America på sidene til D-Link. Etter denne oppdateringen har jeg ikke hatt noe problemer med routeren, den har gått som ei klokke i over to år. Med 3 - 4 pcer, telefoner og ipad koblet på uten noen merkbar feil med routeren. Litt dårlig rekkevidde bare.

Lenke til kommentar

Den verste tiden å kjøpe noe nytt trådløst er jo nå, Jeg skal bytte ut G utstyret mitt, men jeg kjøper ikke noe som ikke har 802.11ac nå. Det er jo nå 802.11n slutter å være hot.

Nå tar det vel en stund til 802.11ac blir en endelig standard, og kommer på markedet i endelig form. Mtp hastigheten på utviklingen de siste 15 årene ville jeg ikke vært for optimistisk. Jeg er også skeptisk til dens bruk av av hele åtte kanaler (160 MHz) for å oppnå de høyeste hastighetene. Slik som det er i dag vil man dermed ikke kunne ha mer enn to (hvis det fungerer med DFS) aksesspunkter på samme lokasjon uten at de overlapper hverandre, og man vil få samme problematikk som man har på 2,4 GHz-båndet i dag.

 

802.11n er uansett en stor forbedring over 802.11g. Foreløpig klarer jeg med fint med 150+ Mbps trådløst. :)

 

Mitt problem med dette er at i boligbyggelag, leilighetsblokker osv. så får nå alle sine egne trådløse rutere. Disse begynner etterhvert å slå hverandre ut, slik at folk kjøper stadig kraftigere og kraftigere rutere for å ha et stabilt trådløst nettverk. Er det bare meg som finner denne utviklingen urovekkende? Man burde lage trådløse rutere som hadde langt flere frekvenser å velge mellom, slik at man ikke trengte kraftigere og kraftigere rutere for å "overdøve" naboens trådløse nettverk.

Man skal jo helst leve et langt liv, og hvem vet hva slags effekt stadig økende strålig i hverdagen gir på kroppen over flere tiår?

Det er ikke produsentene som regulerer hvilke frekvenser de kan operer på. De må forholde seg til de ulisensierte delene av 2,4 og 5 GHz-båndene, sammen med produsenter av annet trådløst utstyr av f.eks. trådløse telefoner, mus/tastatur etc.

 

Hvis du sliter med overlapping fra nabonettverk og dårlig ytelse, vil en overgang til 5 GHz løse problemene dine. Mange ledige kanaler og generelt mye mindre støy.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Til dere med Dir-655, oppgrader til firmware 1.34 ved å velge North America på sidene til D-Link. Etter denne oppdateringen har jeg ikke hatt noe problemer med routeren, den har gått som ei klokke i over to år. Med 3 - 4 pcer, telefoner og ipad koblet på uten noen merkbar feil med routeren. Litt dårlig rekkevidde bare.

 

Det samme gjør jeg. ;)

Lenke til kommentar

Har akkurat pensjonert min Dir-655, som ytet bra i starten, men som jeg fikk stadig flere problemer med etterhvert. Gikk for Asus RT-N66U denne gangen, har ikke hatt den så lenge, men virker svært godtytende foreløpig.

 

AtW

 

Samme som meg da.. Startet bra, flashed ny firmware, og det var starten på slutten..

 

Sitter nå på en Cisco Linkys E4200, og er knallfornøyd.

Lenke til kommentar

Det er nok routeren som er problemet hvis den enten er død eller ustabil etter 1 år.

 

Spessielt på trådløs kan det hende man må bytte kanal men ellers burde routeren fungere stabilt.

Selv har jeg dårlig erfaringer med trådløs siden det hender det låser seg og man ikke får nett og man må ta strømkabelen inn/ut etter noen uker med kontunelig drift. Så å styre unna trådløs og bruker TP kabelen er ikke noe galt i det. Slipper strevet med kryptering også.

 

Men jeg gleder meg hvordan den dlink kan måle seg mot Asus sine, får håpe vi får en test (Raskt oppsumert) og en utvidet test som kan si hvilken merke som gir best stabilitet sammenlignet med høy hastighet over en kort periode også tar kvelden raskt.

Jeg er enig i mye forskjellige forumbrukere skriver her inne. D-Link DIR 655 suger max fra min erfaring.

 

Hadde også en nyere enkel Linksys-modell, og der røk powersupply'et ganske kjapt. Hadde da levd med ustabilitet på den også i lang tid helt utvitende, inntil den omtrent tok kvelden og det var NESTEN umulig å få kontakt med internett. Tok et annet power jeg hadde liggende til noe annet utstyr, og Linksys routeren spratt opp som når den var nykjøpt. Men, den ble aldri helt stabil den heller.

 

Nå går det i Netgear, samt jeg valgte meg en D-Link switch (green power eller hva det heter) for strømbesparelsens skyld. Det fungerer utmerket så lenge. Endelig ser det ut til at jeg er over de mest ustabile surfeperiodene mine (over flere år faktisk).

 

Netgear kan man stole på (eneste Netgear erfaring sådann) :D

 

Forresten, til DERE som klager på utstabilt trådløst nettverk, så er min subjektive oppfatning at også Windows Vista og slike operativssystemer er en del i skylden.

 

Har Windows noensinne vært programmert for å kjøre smooth!? NEI!!

Endret av G
Lenke til kommentar

Til dere med Dir-655, oppgrader til firmware 1.34 ved å velge North America på sidene til D-Link. Etter denne oppdateringen har jeg ikke hatt noe problemer med routeren, den har gått som ei klokke i over to år. Med 3 - 4 pcer, telefoner og ipad koblet på uten noen merkbar feil med routeren. Litt dårlig rekkevidde bare.

Poenget er at D-Link skal yte god service til Europeere også, slik at man kan laste ned en stabil firmware-release også til den router-revisjonen man måtte ha av DIR-655.

 

Dette kalles å være service-minded, og å bygge opp gode kunderelasjoner. Noe D-Link er elendige på med hensyn på DIR-655 -modellen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Poenget er at D-Link skal yte god service til Europeere også, slik at man kan laste ned en stabil firmware-release også til den router-revisjonen man måtte ha av DIR-655.

 

Dette kalles å være service-minded, og å bygge opp gode kunderelasjoner. Noe D-Link er elendige på med hensyn på DIR-655 -modellen.

 

Det hadde naturligvis vært det beste, men om man allerede har routeren hjelpder det lite å ønske at produsenten skulle vært mer service minded. Da gjør jeg heller produktet jeg allerede har kjøpt så bra som mulig.

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...