Gå til innhold

PC-byggekafèen - Spørsmål rundt PC-bygging


Anbefalte innlegg

Støyfri er mulig, men den blir også svak.

Det finnes standarer , så passer kabinettet i størrelsen med hk så passer det, for eks ATX hk i ATX-kasse.

 

intel og amd lager cpuer, disser kommer i mange utgaver og cpuen og hovedkortsokkelen må være den samme

For eks 1150-socket HK med intel 1150-cpu.

 

Det letteste for deg er å besøke denne tråden når du skal kjøpe.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&st=0

Her er det bare til å velge etter penger på bok.

 

Kabinett ser man på sist, hva har man kjøpt seg og hvor mye plass tar det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå har jeg maskinen oppe og går. Skriver dette på min flunkende nye stasjonære PC.  :)

 

Jeg driver og installerer drivere til de forskjellige komponentene, og jeg er litt forvirret av driverne til hovedkortet.

Her ser man drivere og lignende man kan laste ned til mitt hovedkort (Windows 8.1). Jeg tror ikke jeg trenger alt dette? Vil gjerne ha siste versjon av det jeg kan, men vil ikke installere en haug med shait. Greit å holde denne installasjonen av Windows så "clean" som mulig.

 

Er det lurt å oppdatere BIOS, for eksempel? Kanskje lurt å ordne seg driver til lyd, bluetooth og USB?

 

Edit: Prøvde akkurat å oppdatere USB-kontrolleren. Musen begynte å hakke, så jeg fjernet den igjen. Mulig det hadde vært lurt å fjerne den gamle istedet?

Endret av LandePlage
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, jeg oppgraderte for et halvt år siden, men merker at jeg ikke la i nok for ønsket ytelse. Problemet nå er at jeg ikke er sikker på hvor den største flaskehalsen er. Ønsker å kunne spille Final Fantasy XIV på max i 1920x1080. Noe som går, men frameraten er litt ustabil.

 

Setup:

 

Intel i5 3.5GHz

Nvidia GTX750Ti 2GB

Corsair 8GB DDR3 RAM

 

HDDen er en eldre 500GB SATA, men jeg overlever litt lange lastetider.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nja jo... men er ikke noe stiv plastikk så bøyer seg veldig lett inn på sidene... En kamerat sa at jeg kunne feste 6-7 metall biter rundt kanten og skru fast..

 

Edit: tengte å ha en vifte I bunne av hver fot... En til å blåse inn og en til å blåse ut. Men vil ikke bygge den så mye opp Over bakken så kommer ikke mye luft inn er jeg red for... så lurer på om jeg må ha en vifte I toppen...

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Ja kan jo printe ut noe me 3d printeren ;)

 

Har kjøpt en metall plate på biltema spm e 1000x500mm og 0.7mm tykk som jeg skal feste hovedkortet på også skal jeg lage til noe over hovedkortet og feste skjermkortet I tengte jeg...

 

Og rundt kanten tar jeg en metall list og skrur eller bruker popnagler..

 

Lurte på om det blir stygt å bruke slike? Eller skal jeg få noen forsekningsskruer? http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Skrue-og-Bolt/El-og-Blankforsinket/Byggskrue-2000017873/

 

 

Noen som har noen gode ideer til hvor jeg kan feste usb, skjerm portene? Har kjøpt extenton cable som jeg tengte å feste en plass... lurte litt på å ha de rett over rompa så blir de litt "usynlige".. Men noen som har en bedre ide?

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Utrolig tøft prosjekt! Den må du ha med deg på TG :D

takker :) hvis jeg får bilettet så ja :) 

tengte at det skulle bli lan dama mi ;)

 

btw: specs på pc-en er:

i7-4770

16 gb ram 1600MHz

760 skjermkort

500w PSU

1TB HDD, 60GB SSD (kjøpte ny 120GB SSD til den andre tataen så tar bare den glame 60GB i den andre :)

blir nok win7 og ikke win 8 som er nå..

 

har funnet ut hvordan jeg skal få dama isammen.. men blir ikke slik jeg vil men ser ikke noe anna jeg kan gjøre (har prøvd det meste nå) så har bestemt meg for å ta svart tec7 og lime hele greia isammen (etter at dataen er montert inni og testet ;) ) også spraye den enten blank svart eller blank hvit..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da eg he snart ferdig! ? var litt mindre plass enn jeg trudde men tror det skal gå fint :) skal teste å sjekke om alt funker idag og lodde de siste ledningene så skal jeg lime den isammen og få en kamerat av meg til å spraye den for meg når jeg er på ferie :)

post-311604-0-56043400-1440747589_thumb.jpg

Er der ikke plass så skal det bli plass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...