Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Hvor lang leveringstid er det vanligvis på disse?

 

Om du ikke velger AMD HD7970M (begynnelsen av juni) eller standardskjermen for 15" (slutten av juni), så har jeg blitt fortalt at øvrige komponenter er klar rett over midten av mai og maskinene da bygges fortløpende. Utover dette må du nesten spør multicom om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer resultater på ytelsen til HD7970M.

 

Test System:

Clevo P170EM

CPU: i7-3920XM

RAM: 16GB 1333Mhz

HDD: RAID 750GB 7200RPM

with Radeon HD7970M 2GB Graphics:

3D Mark 06 v1.2.0 – 23,043 [Profile: PRO]

3D Mark Vantage v1.10 – P23177 [Profile: PRO]

3D Mark 11 Ver 1.0.3.0 Pro – P5925 [DX11]

This is a remarkable result, if you can compare it to the same system running the GTX675m 2GB Graphics:

3D Mark 06 v1.2.0 – 22,719 [Profile: PRO]

3D Mark Vantage v1.10 – P17260 [Profile: PRO]

3D Mark 11 Ver 1.0.3.0 Pro – P3635 [DX11]

What is evidently clear is that the 3D Mark 06 is a bit old now not showing off the true performance of the card. But as soon as you hit it up with a newer version ie 3D Mark 11 (which is more relevant to gaming anyway) it really pulls ahead, being about 60% faster than the GTX675m.

 

Kilde: http://forums.whirlp...archive/1910579

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hei, er det eiere av P150 som har merket noe til en gresshoppe-lignende lyd fra pcen? Den forflytter seg fra pcen til strømforsyningen når batteriet er fulladet. Samtidig forrsvinner den hvis man spiller ytelseskrevende spill eller scroller på en nettside. Jeg tror det er har noe med skjermkortet og hvor mye strøm det bruker i og med at lyden forsvinner når man lader og kommer når batteriet er fulladet samt spiller krevende spill hvor kortet trenger mye strøm. Igjen, noen som har lag merke til det pluss tanker?

Lenke til kommentar

Da har de først forhandlerne i USA fått HD7970 og begynt å sende ut maskiner. Multicom forventer å få HD7970 i uke 23 (4-10 juni).

 

Nvidia GTX680M skal lanseres under computex, som også er uke 23. I følge kinatester/lekkasjer er GTX680M ca 10% svakere enn HD7970M. Tiden får vise om det stemmer! Om det stemmer kommer nok nvidia med GTX690M eller noe slik etterhvert..... etterhvert kan dog bety ganske lenge til ;)

 

Er nok enda mangel på 28nm produksjonskapasitet, så er vel mye der begrensningene ligger.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Meget fristende spesifikasjoner på denne, og da tenker jeg særlig på muligheten for en HD 7970M. Det eneste som holder meg tilbake på å kjøpe den er designet; det er kjedelig som en dorull. :omg: Det sier ikke "Jeg er et beist :eek: " slik som f.eks. MSi eller Alienware gjør.

 

Nettopp det er en grunn til å velge clevo, har ikke interesse av en maskin som ser ut som et missformet blinkende romskip :p

Lenke til kommentar

Multicom'en er en Aston Martin DBS, ikke en Pagani Zonda. Begge har ytelse så det holder, mer der den ene har et nøkternt, men stilig ytre, er den andre en overdrevet "vroom vroom se på meg!" sak. Hver sin smak :)

 

(Litt har man da fått med seg fra Top Gear)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Multicom'en er en Aston Martin DBS, ikke en Pagani Zonda. Begge har ytelse så det holder, mer der den ene har et nøkternt, men stilig ytre, er den andre en overdrevet "vroom vroom se på meg!" sak. Hver sin smak :)

 

(Litt har man da fått med seg fra Top Gear)

 

Hva er P270 da :S

Lenke til kommentar

Kanske litt Off-Topic, men er det noen som har prøvd Xishan W150E? Vurderer nemlig å kjøpe den og mtp. på at dette er en tråd med en multicom pc så håper jeg noen har erfaringer med den. Skal visst være en litt svakere modell.

 

Link:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10616578;c:100561;fl:0#2999-4710186-1;3007-4603260-1;3003-10582288-1;3009-10604168-1;3005-10500502-1;3001-10571620-1;3000-10583002-2;2998-10616579-1

Lenke til kommentar

Veldig få som har direkte erfaring, da den er helt ny ... men grafikkortet er jo litt svakere enn dem man får til P150E. Heldigvis er det DDR5-versjonen av GT 650M, slik at ytelsen ikke er langt ifra GTX 660M, faktisk. Derfor er også dette en laptop som godt kan vurderes av dem som er opptatt av at laptopen skal kunne spille moderne spill med godt resultat. Ellers er jo chassis og oppbygning nesten kliss lik P150E.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Veldig få som har direkte erfaring, da den er helt ny ... men grafikkortet er jo litt svakere enn dem man får til P150E. Heldigvis er det DDR5-versjonen av GT 650M, slik at ytelsen ikke er langt ifra GTX 660M, faktisk. Derfor er også dette en laptop som godt kan vurderes av dem som er opptatt av at laptopen skal kunne spille moderne spill med godt resultat. Ellers er jo chassis og oppbygning nesten kliss lik P150E.

 

Takk for at du tok deg tid til å svare :) Har ikke tenkt å spille ekstremt tunge spill. Vil nok bli mest MW3 og noen av de andre spillene i COD serien (evt. Guild Wars 2). Vet du hvordan ytelsen blir dersom jeg recorder (Fraps/Dxtory)? Har ikke tenkt å spille med alle settings på ultra og kommer til å spille uten AA på og evt. andre settings som jeg ikke føler jeg trenger å spille med.

Lenke til kommentar

FRAPS vil alltid spise en fps eller to, men det er jo ikke mye. (Må legge til at jeg ikke har erfaring med opptak av spillsekvenser).

Til CoD-spillene vil den nok være helt kurant, og du skal kunne spille med skjermens oppløsning og ganske høye innstillinger, tipper jeg. Sjekk selv her.

Nedover på siden der er det noen benchmarks fra en del spill. Som du vil se har kortet problemer med å klare noen spill på de aller høyeste innstillingene, men mange kan også kjøres maxet, og de fleste går greit på nest høyeste.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...