Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i Nether er portalen din da? Sånn for å vite hvor grensen skal utvides i vanlige verden.

 

Edit: Problem. Nether har ikke hatt noen grense... Nether går nå opp til -1770is... som er -14400 i overworld. Som er MYE lengre enn den nåværende grensen i overworld. Solution?

 

Edit2: En plugin som automatisk lager stier og veier der folk ferdes ofte. Spillerplasserte blocks skjer det ingenting med. Veier kan også gå tilbake til slik det var før hvis den ikke blir brukt over tid. Pluginen er ikke enda ferdig og "forfatteren" tar imot tips og råd. Info her: http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/2bbekz/timelapse_paths_plugin_beta_build_check_out_path/

 

Noe vi kan prøve?

 

PathsTimelapse.gif

 

Timelapsen viser en time spilletid. Hvor mange passeringer over samme blokk som kreves for de forskjellige stadiene og hvilke blokker som skal brukes i de forskjellige stadiene er helt customizable.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hvor i Nether er portalen din da? Sånn for å vite hvor grensen skal utvides i vanlige verden.

 

Edit: Problem. Nether har ikke hatt noen grense... Nether går nå opp til -1770is... som er -14400 i overworld. Som er MYE lengre enn den nåværende grensen i overworld. Solution?

 

Nether portalen min er satt opp i nether på pos: 35,1580,70. Den dukket opp i Lakusland v2 på pos: 280,5010,68 men fungerer ikke tilbake til den jeg satte opp. Hvis jeg bruker portalen fra Lakusland v2 ender jeg opp i nether ganske nøyaktig 1000m fra portalen jeg egentlig ville til...

 

Alt. 1:

Manuelt koble netherportaler sammen, la de stå på grensa i Lakusland dersom de egentlig skulle stått utenfor.

 

Alt. 2:

Lage netherhub, ikke langt unna slik vi gjør det med spawn akkurat nå. For deretter å bruke rail. Kan lage regel på hvor langt unna portalene i nether skal stå. Feks 1000m. da får vi maksimalt 500m rail, som jo er overkommelig i nether. (vi har fortsatt ironfarm). Vet ikke hvordan dette vil ta seg ut med eksisterende netherhub-system da...

 

Alt. 3:

Ikke lage flere portaler, men bruke netherhub systemet som allerede eksisterer.

 

Alt. 4:

Netherhub med portaler som går til netherslott. 1 portal, 1 slott. Dersom man vil holde slottet for seg selv, må man enten lage egen portal (som kan være umulig, eller man må bygge rail evt. gå)

 

 

Edit2: En plugin som automatisk lager stier og veier der folk ferdes ofte. Spillerplasserte blocks skjer det ingenting med. Veier kan også gå tilbake til slik det var før hvis den ikke blir brukt over tid. Pluginen er ikke enda ferdig og "forfatteren" tar imot tips og råd. Info her: http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/2bbekz/timelapse_paths_plugin_beta_build_check_out_path/

 

Noe vi kan prøve?

Ja, hvorfor ikke prøve? Virker interessant :)

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt en av de vegg-greiene som fositek posta. Jeg skal dog bare ha den med Steve som graver innover, så om noen vil ha den andre som følger med så send en mld eller noe. Den kommer bare til å støve ned hos meg tror jeg.

 

Also, det beste i hele 1.8:

Lenke til kommentar

Så meg om etter en god server jeg kunne spille på jevnlig, og kom på at denne eksisterte. Skal ikke se bort fra at dette blir goto-serveren min i en god stund fremover. Litt få som spiller for tiden virker det som, men ellers et koselig sted med flotte bygg og gode løsninger.

 

Heter Jookur ingame, som er et forferdelig navn og som skal bort så fort muligheten til å bytte kommer. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så meg om etter en god server jeg kunne spille på jevnlig, og kom på at denne eksisterte. Skal ikke se bort fra at dette blir goto-serveren min i en god stund fremover. Litt få som spiller for tiden virker det som, men ellers et koselig sted med flotte bygg og gode løsninger.

 

Heter Jookur ingame, som er et forferdelig navn og som skal bort så fort muligheten til å bytte kommer. :p

Antallet vårt går opp og ned akkurat som Notch sin arbeidsvilje :p

 

Urelatert: Fikk post, post, post, i dag :D

 

 

post-96473-0-67933800-1406557352_thumb.jpg post-96473-0-66020600-1406557354_thumb.jpg

 

Edit: For de som ikke vet hvor perfekt tskjorta er, besøk Testifisland på serveren :p

Endret av Lakus
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg også, men er for øyeblikket uten PC. Tror det er en del som prioriterer sommerferie også, vi får stille sterkt fremover når været blir værre :)

1.8 lar vente på seg, det er ikke gitt en dato for når den oppdateringen kommer. Ser ut til at det blir mye artig der i alle fall. Jeg ville gitt det i alle fall en måned til før en eventuell release, samt noen uker for en greit stabil bukkit etter det. Minimum. Vanskelig å vite.

Jeg har også fått pakke! Har ikke bilde enda, men innholdet er ganske likt det Lakus fikk. T-skjorte med Akatosh (Elder Scrolls), og poster med verdenskart fra kolonitiden. Much apreiciated Jax/Lakus! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...