Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tester ut en Hub fremfor "tradisjonell" spawn. Med tradisjonell spawn mener jeg da en spawn som står i verdenen man bygger i. En Hub er da altså at "spawn" er en egen miniverden med kun portaler til de verdenene man spiller i. Det er i praksis slik spawn har vært frem til i dag (en isolert øy med kun portaler), men forenklet og satt til en egen verden fremfor å stå midt i Lakusland v2 :p Har vel vært der en uke ca nå, så slang opp en avstemning på om vi skal bruke "Hub" eller "tradisjonell" spawn. Trenger dog ikke bruke den som er der nå dersom konseptet blir godt likt, men ikke nødvendigvis den utgaven.

 

Så ja, du er slow, men vi få nå se hva det blir.

Lenke til kommentar

I 1.8 vil det komme en mulighet for å tilpasse verdenene sine 99% selv. Høyde, menge vann, mendge fjell, osv. Dette er både AWESOME og litt awkward. Det som er AWESOME er jo at vi kan få spektakulære fjell, dype daler, store sletter osv. Det mer awkward er hvordan skal vi løse dette på en server? Skal jeg prøve å klippe og lime så vi får flere kontineter på ett stort kart, eller skal jeg lage flere kontinenter over flere separate kart?

 

Fordeler/ulemper med ett stort kart med flere kontinenter:

+ Man kan f.eks reise mellom alle stedene via tog, hest eller hvordan man vil uten å trenge spesielle portaler osv.

+ Man slipper å generere en Nether-verden for hvert nye kontinent, da de automatisk vil bruke det eksisterende Nether

+ En mer sammenhengende verden, no doubt.

- Det blir et veldig stort kart...

- Nye kontineter må genereres først og så limes inn inn kartet, som er veldig tungvindt.

 

Fordeler/ulemper med separate kart for forskjellige kontinenter:

+ Hvert kart vil være ukjent og uutforsket frem til man selv utforsker det.

+ Ikke noe klipp/lim. Dette reduserer muligheten for feil under prosessen betraktelig og er bare enklere sånn sett.

+ Hvert kart blir lettere å håndtere pga mindre størrelser per kart.

 

x Veldig mye variasjon i hva vi kan legge til. Men vi kan ikke bare legge til 1000 nye verdener heller.

 

- Separate kart gjør at vi må ha spesielle portaler for å reise mellom dem. Type de som nå er i havner og Spawn/Hub.

- Kan ikke transportere dyr mellom verdener.

 

 

 

 

 

EDIT: Dette er det mest spennende for min del i Minecraft på minst to år... men WTF skal vi gjøre med det uten å fullstendig overdrive.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hmm, som sakt er det mange pluss og minus med stort kart, men tror nesten det hadde vært best. Ser at det antakelig blir veldig tungvindt og en halvlang prosess. Men slik du seier, kan frakte ting over kontinenter da, som dyr og ta "tog". Hadde vert nice det da me stort togsystem. Ser for meg at seperate verdener blir tungvindt for oss, spillerene. Besteme kor me ska bygga osv, pluss reise fram og tilbake fra verden til verden.

Sett opp ein slik ein avstemning du oppe her på sida. Min går til større verden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...