Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis han ikke har byttet, så leier han en egen server i en rack hos Hetzner.de.

 

Ikke voldta meg om jeg tar feil.

 

 

Edit:

 

 

Serveren vi har nå kan du se spesifikasjonene til under og den er hostet av Hetzner, et stort og velkjent selskap.

Serverspesifikasjoner fra Hetzner:
Intel Core i7-3770
240GB SSD
32GB RAM
100MBit/100Mbit

- Lakus

100 SIDER I LAKUSLAND TRÅDEN! :D Har stolt vært her siden side 1!

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Den ble/blir opprinnelig bygget til eget forbruk. Jeg hadde aldri tenkt å selge fryktelig mye iron, kun etter ønske og da billig. Er ikke helt sikker på hva Ghost og Zeth tenker der. Vis du bygger opp en for alle er jo det forsåvidt bra. Å være helt ny på serveren blir ikke noe problem da hvertfall ^^ Men når du sier: "åpen for alle!". tenker du å ta noe som helst betaling, altså enten i form av prosentandel av det som kommer eller en "betalingsautomat" som vi hadde i end?

 

Det kan godt vær det er mulig å komme til en "løsning" på den vi bygger nå, men det skal jeg ikke si noe sikkert om før jeg har snakket med de andre. Så får vi se hva som skjer fremover :)

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å plassere skilt på dørene. Slik at de som vil ha tilgang, må kontakte meg. Synes dette blir litt mer ryddig og det gir meg litt creds.

 

Slik at dersom en ny fyr oppdager farmen, må han bare få meg til å skrive opp navnet på skiltet. Det vil ikke bli noen form for fårhåndsbetaling slik det var i end-grinderen, men jeg kommer nok til å ta ut litt utbytte (feks 10%).

 

Litt må jeg jo ha igjen for byggingen...

Lenke til kommentar

Jeg er også litt opptatt av at det skal være mest mulig "ryddig" og at det ikke er mange og lite estetiske ironfarms plassert rundtom. Så om vi skal holde det til et minimum, bør det være en viss åpen mulighet ved at andre spillere enten spør og får litt iron av de som bygger (eventuellt i bytte mot noe lite), eller at de er fullstendig public. Det er også grenser for hvor mye iron man trenger til utstyr og annet. Skal man bygge en egen øy eller skyskraper i Iron, da bør man kanskje heller vurdere hva man begir seg ut på... :)

Lenke til kommentar

da har jeg tenkt å prøve litt minecraft igjen.
første som slo meg da jeg logga inn for første gang på 1 år etter at det ikke er noen updates.
ser min version er 1.5.2, server er 1.6.2?

edit: ser jeg måtte laste nye en ny launcer.
men denne lar meg ikke logge inn.

edit2: etter å ha stått stille i 10 min kom det endelig opp noe. den laster ned en update nå.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Info om det som har skjedd tidligere i dag.

I dag har Lakusland vært grovt griefet. En spiller kalt "Vareide" logget på som admin (hax). Ja, det er Vareide på YouTube men det er mest sannsynlig ikke han (En bug har gjort det enklere å hacke kontoer, og ja, vi har snakket med han).

 

Hele spawn er borte, flere folk som logget inn i oldspawn begynte å falle til døde da bakken under dem var borte.

 

Lakus holder atm på å rulle tilbake serveren. Tidligste backup er fra klkka 4 idag, så en del av det som er gjort etter det er rullet tilbake (med unntak).

 

Selvsagt, vi tar dette seriøst og "etterforskning" er i gang :) Om noen spillere her føler seg truffet (Altså, om dere var grieferne), så vær vennlig å ta kontakt før vi eventuelt beskylder feil personer - Vareide på YT har allerede blitt beskyldt.

.

Serveren kommer til å være nede en liten stund, men den kommer til å være på plass igjen om en liten stund :)

 

 

 

Edit: Litt mer info i lakuslands post deeer neede:

|

|

V

Endret av CasterAnd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du, apropos falle gjennom verden. Vi har blitt utsatt for vårt første "hackerangrep". Hurra, vi er offisielt en skikkelig server :D

 

Men ja, jeg oppdaterer til nyeste Bukkit as we speak (var en feil i Bukkit som gjorde at man kunne logge på som andre brukere og dermed fikk de tilgang til min bruker og OP på serveren). Kjører også rollback til kl 16 i dag for å tilbakestille all skade som ble gjort. We\ll be right back in business....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe ;) men @lakus, kas host bruker du igjen? Ser etter en bra host som eg og noen venner skulle ha. Såg på mcprohosting, men der var den i USA, vett ikkje om de har noe å sei heller eg :p

 

Edit: btw zz, u own me a diamond now... :p

Jeg har brutk MCProHosting, er storfornøyd. Jeg sluttet å leie server da jeg ikke brukte den noe mer :)

 

Men de funker fett ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...