Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Det har med ditt private oppsett å gjøre.

Noe med hvordan din tv og/eller forsterker kommuniserer gjennom HDMI.

Når jeg skrur på min blu-rayspiller slår tv seg på, og over på rett kanal.

Samme signal Xbox One sender, men hvis din tv ikke er fullt utbygget for kommunikasjon over HDMI, så vil du ikke få funksjonen, uansett hvor mye de oppdaterer Xbox One.

Problemet er hos din tv og ikke din Xbox One.

Var denne retten til meg?

 

Hvilken tv har du?

Produsent og modellnr.

Så skal jeg google bruksanvisningen og se for deg hva innstillingen heter på din tv.

Hver produsent har jo et fancy navn på samme funksjon. Min Yamahaforsterker kaller det HDMI Control.

Samsung TV kaller noe annet, og Panasonic det tredje. etc.....

 

Systemet heter CEC og må typisk aktiveres eller deaktiveres hvis systemet ditt er all over the place.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

du burde ikke bruke det hvis du har en xbox one..

se på forgjeside og bruk IR blaster

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hvilken tv har du?

Produsent og modellnr.

Så skal jeg google bruksanvisningen og se for deg hva innstillingen heter på din tv.

Hver produsent har jo et fancy navn på samme funksjon. Min Yamahaforsterker kaller det HDMI Control.

Samsung TV kaller noe annet, og Panasonic det tredje. etc.....

 

Systemet heter CEC og må typisk aktiveres eller deaktiveres hvis systemet ditt er all over the place.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

Vi har en slik en:

 

https://www.komplett.no/samsung-64-3d-plasma-smart-tv-ps64d8005/627701

 

Og det er ikke noe gale med tv'n :)

 

Jeg prøver jo å si at xb1 styrer den så fint atte :D

Lenke til kommentar

xbox one og tv fungerer egentlig bare hvis du har en boks, f.eks get, canal digital osv.

så setter du den i hdmi inn.

 

xbox i hdmi in på avr, fra avr til tv. så setter du opp slik at kinect snakker med tv og avr. (og tvboks hvis du skrur av denne)

 

så skrur alt seg på/av når du starter/slår av xbonen, så velger du watch tv appen.

 

Det spiller ingen rolle. Jeg har setup´et slik:

 

Dekoder - hdmi - Xbox - hdmi - TV - Optisk lyd - Reciever

 

Det at alt skrur seg på går via ir blasting. Bare å legge inn riktig tv osv i settings så skrur alt seg på da xbox skrur seg på.

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar

er det noe headset som passer både til xbox one og ps4 der ute? som er å anbefale?

Vil tror alle gjør det? Hvertfall turtlebeach er jo vanlig jack, og er vel den inngangen som er på dualshock kontrollen også

 

Har selv sett litt på XO FOUR headettet til turtle beach.

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar

 

Angående oppladbare batterier, noen her som har fått kjøpt Play&Charge settet i her Norge?

Har bare funnet energizer settet som ikke fristet så mye..

jeg har energizer settet, det fungerer kjempebra! :)

 

 

Det funker sikkert greit med 2 controllers så en kan bytte på, men jeg er vant play&charge fra 360 så er egentlig mer hypp på det. Hvor lang tid bruker Energizer på å lade batteriet?

Lenke til kommentar

Angående oppladbare batterier, noen her som har fått kjøpt Play&Charge settet i her Norge?

Har bare funnet energizer settet som ikke fristet så mye..

hvor fant du energizer ??

 

Angående oppladbare batterier, noen her som har fått kjøpt Play&Charge settet i her Norge?

Har bare funnet energizer settet som ikke fristet så mye..

 

jeg har energizer settet, det fungerer kjempebra! :)

hvor har du kjøpt energizer sette ????

Lenke til kommentar

Hvor tror dere prisnivået til Xbox One vil ligge på, til lanseringen i september? Ettersom flere steder tilsynelatende setter ned prisen på konsollen.

Blir prisen justert ned til noe fornuftig, eller vil den fortsatt være på et sært høyt norsk nivå?

 

Det er nok muligens litt for tidlig å vite om noe sånt enda, men det går vel an å tenke på det allikevel.

Lenke til kommentar

Hvor tror dere prisnivået til Xbox One vil ligge på, til lanseringen i september? Ettersom flere steder tilsynelatende setter ned prisen på konsollen.

Blir prisen justert ned til noe fornuftig, eller vil den fortsatt være på et sært høyt norsk nivå?

 

Det er nok muligens litt for tidlig å vite om noe sånt enda, men det går vel an å tenke på det allikevel.

 

var på gamestop tidligere i helga, å der sa de at de har fått 4999 i pris på x1 norsk release. så det er anbefalt å kjøpe de som er ute nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...