Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Hehe, ja det kom kanskje ut litt merkelig, men det er jo realiteten. De hopper inn og blir med når det er quiz, eller mario-cart f.eks. Ellers liker de og jappe litt på kjøkkenet mens de lager mat mens de samtidig satser på å grise så mye de over hodet kan ettersom det er oss mannfolka som uansett må ta oppvasken. ;)

 

3G nett er faktisk ikke så utbredt som folk trur. Ut av 5 hytter som vi pleier å dele litt på, så er det 3 av dem som sliter med 3G nett, og det er jo da dette blir et problem. Vi har ganske mye fjell her til lands, så det er ganske mange steder som ligger i "skyggen".

 

Jeg syns det er tåpelig at man uansett må avbryte det man gjør for å gjøre konsollen en "tjeneste". Det er jo helt omvent av hvordan det egentlig burde gjøre. Konsollen skal jo gjøre ting enklere for oss, forbrukeren, ikke gjøre ting mer knotete.

 

Hehe ja. Nå har det seg jo også slik at jeg ikke spiller multiplayerspill heller, hadde blitt lite "felleshygge" med Skyrim, Fallout eller lignende. Hytteturene deres hørtes veldig hyggelige ut altså!

 

For min del er det ikke noe problem med det online-greiene. Men jeg tror kanskje at Microsoft går inn i tankeboksen nå, de får jo mye kritikk. Kan tenkes det blir en annen ordning enn det det ryktes om nå.

 

Eneste grunnen til at jeg er sur er fordi jeg syns det er alt for lenge til E3!

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som Sony leder ganske betraktelig i gamespot sin oppsatte twitter kamp.

 

http://www.gamespot....le/xbox-vs-ps4/

 

Microsoft har gitt Sony både kiste og hammer i gave klarert til å bli spikret inne. Bruker de korta sine riktig nå har de vunnet neste konsollkrig uten at noen av konsollene er utgitt.

 

Tror mange ikke forstår at majoriteten av potensielle spillere ikke er "nerder" og "hard core"-spillere som leser Gamespot. De er tenåringer som eier en IPhone og en IPad og spiller Angry Birds. Når Apple inntar dette markedet som MS helt klart prøver å være først ute i da får Sony enormt store problemer. Det er liten tvil om at Apple kommer til å gjøre et framstøt mot TV/konsoll-markedet integrert mot Ipad/Iphone med hele økosystemet rundt. Kjedelig for folk på Gamer kanskje, men det er i dette markedet pengene ligger. Det er ingen som tjener penger på AAA-spill lenger, med mindre vi snakker om COD eller tilsvarende da, men COD kan ikke komme ut hver måned, selv om det kan virke sånn noen ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@radiohodet: AAA-spill har ikke tjent penger i denne generasjonen nettopp pga alle de forskjellige arkitekturene. Det blir omtrent som å lage spillet flere ganger, og da er det selvsakt vanskelig å tjene noe.

 

Det som vil skje nå er jo at dette vil bli mye enklere når PS4 og X1 kjører x86. Det er jo det som har vært hovedårsaken til at de har jublet så høyt.

Lenke til kommentar

@radiohodet: AAA-spill har ikke tjent penger i denne generasjonen nettopp pga alle de forskjellige arkitekturene. Det blir omtrent som å lage spillet flere ganger, og da er det selvsakt vanskelig å tjene noe.

 

Det som vil skje nå er jo at dette vil bli mye enklere når PS4 og X1 kjører x86. Det er jo det som har vært hovedårsaken til at de har jublet så høyt.

 

AAA-spill har ikke tjent penger fordi kostnadene til heftig grafikk er for høye. Port-kostnadene betyr lite i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar

Men hvorfor fokusere på (kabel-)tv når det er på vei bakover, mens mer og mer går mot streaming?

Er det jeg også har sakt. Hvor mange er det ikke som har kvittet seg med kabel TV nå kun i dette året?

Kabel-TV møter samme sjebne som fasttelefoni. Så jeg blir overrasket om de ikke svarer Sony med å få kastet seg inn med noen partnerskap angående streaming. Netflix og twitch.tv hadde vært flott.

 

Det hadde plutselig gjort opp for Xbox Live "fee'en" også, om vi nå plutselig skulle få med Netflix gratis f.eks med abonnementet. Men skjer det? Neppe. ^^

Lenke til kommentar

Hardwaren klarer fint spill i 4K pluss BD ms sier ...

4k tvne er på trappa i år og neste år kommer de for fult..

 

Sony avbekreftet 4K spill på sin ps4 da de viste sin. Håpet virkelig MS ville levere 4K og det gjør det med spill og BD

 

Ingen restriksjoner i x one hardware sier ms

Endret av samco
Lenke til kommentar

Men hvorfor fokusere på (kabel-)tv når det er på vei bakover, mens mer og mer går mot streaming?

 

Jeg har et inntrykk av at kabel-TV er mye mer viktig og sentralt i USA enn i resten av verden.. De har jo en milliard kanaler borti der virker det som. Men så tilbyr jo xone det å samle kabel tv, streaming-tjenester osv. Det blir bra. Jeg switcher mellom get-boksen, Xbox, PC koblet til TV og Ipad koblet til TV. Blir mye frem og tilbake og tullball.

Lenke til kommentar

AAA-spill har ikke tjent penger fordi kostnadene til heftig grafikk er for høye. Port-kostnadene betyr lite i den store sammenhengen.

Det å lage heftig grafikk koster ikke så mye som mange trur. Det å lage høyoppløslige teksturer på 4k koster ikke så mye mer enn teksturer på 1k ettersom de fleste uansett alltid lager teksturene for store før de skalerer dem ned, sånn i tilfelle de på et tidspunkt kan skalere dette opp igjen.Samt det å skalere ned automatisk lager bedre anti-aliasing i selve teksturen.

 

Modeller blir også alltid laget i høy oppløsning for å få ut bump og normal maps. Og de fleste utviklerfirmaer leier spillmotorer utenifra der UDK er verdens mest brukte spillmotor, og der ligger allerede alt man trenger for å ha "top-notch" grafikk.

Lenke til kommentar

Fikk et skikkelig klisje-bilde av den hytteturen der i siste setning."Damene koser seg på kjøkkenet mens gutta sitter i stua og drikker pils og spiller spill". For all del, høres hyggelig ut, mente ikke noe vondt. Folk gjør ting på sin måte og det er helt ok. Selv skulle jeg vel helst sluppet kjøkkentjenesten dersom man kunne sittet i stua og kost seg istedet. Som jeg skrev nedenfor det du fikk med i sitatet så er det ikke så vanskelig å få ordnet seg nett på hytta. Hvis man har som formål å spille spill på hytta... Jeg har ikke det som formål. Jeg tror også at det er veldig mange andre som ikke har det som formål.

 

"Hey babe, jeg har xbox one, så du vet jeg vil bruke tid på deg når vi er på hyttetur." ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...