Gå til innhold

Dine favoritt våpen i Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Mine favoritter er:

 

Assault: G3A3 med Heavy Barrel og Red Dot Sight. Kommer nok til å bruke Kobra RDS når jeg får unlocket den.

 

Engineer: SG553, Ironsight, Foregrip og Lasersight.

 

Support: M27IAR: Kobra RDS og Flashsuppressor.

 

Recon: M98B på store brett med Rifle Scope (8x) og Straightpull Bolt. SKS på mindre brett med PSO-1(4x), Foregrip og Lasersight.

 

Pistol: MP412 REX

Endret av Kim Spartacus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har spilt, men:

 

Assault: AN-94 med heavy barrel og foregrip for litt større maps, KH2002 med lasersikte og foregrip for det meste annet. Og selvfølgelig Famas, som jeg alltid kommer tilbake til, for nærkamp.

 

Engineer: Spiller nesten aldri engineer, har ikke klart å venne meg til våpnene.

 

Support: M249 med bipod, extended mags og 3.4x, eller MK3A1 med frag rounds og extended mag (kombinert med magnum .44) når jeg spiller Grand Bazaar.

 

Recon: L96 med straight pull bolt hovedsaklig. SKS med ironsight og lasersikte er også veldig gøy.

 

Pistol: MP443

Endret av chutney
Lenke til kommentar

Dette er et ganske vanskelig spørsmål å svare på, siden våpnene er så ulike og så bytter jeg veldig ofte. Dessuten så bruker jeg ikke alltid det mest effektive våpenet, jeg bruker det som jeg finner mest underholdende.

 

Dette er det jeg har trivdes mest med for tiden:

 

Assault: M16A4, med bipod, M145 (3.4x) og Heavy Barrel. Det fungerer helt greit close quarters, og er helt overlegent på litt avstand. Det er latterlig enkelt å skyte enkeltskudd mellom øynene på folk, og det føles litt mer som realistisk krigføring, i den grad BF3 kan kalles realistisk. Våpen nummer to blir vanskelig å velge, men det blir enten L85A2 eller AN-94, avhengig av kart og hvordan jeg ønsker å spille, og kun dersom jeg spiller på RU side (fordi). I tillegg bruker jeg medic kit, alltid - selv om annet utstyr kan være dødelig morsomt, angrer jeg som regel fort når jeg eller noen på laget mitt blir skadet og jeg ikke har med førstehjelpsskrinet.

 

Support: QBB-95, med bipod, M145 (3.4x) og Heavy Barrel. Som Support bytter jeg veldig ofte våpen, men dette våpenet er veldig effektivt og er det jeg starter med. Bipod fordi jeg liker å spille Support som Support er ment å spilles, jeg fyrer av veldig mange skudd i retning fienden, og dette fungerer ganske godt nå som Suppression er blitt kraftigere. For litt mindre kart, bruker jeg M27 IAR. Av gadgets går jeg som regel for C4, fordi tankser er noe dritt.

 

Engineer: M4A1, med bipod, M145 (3.4x) og Heavy Barrel. Dere aner kanskje et mønster nå? Dette er ikke det mest effektive oppsettet, men det er noe av det mest underholdende jeg vet å spille med. Med dette våpenet spiller jeg på cirka samme måte som når jeg spiller Assault - jeg holder litt avstand, og prøver å beseire fienden på litt avstand. For mindre kart, kjører jeg G53 med Foregrip, Red Dot og Suppressor, men dette har jeg ikke prøvd ut post-patch. Av annet utstyr kjører jeg som regel RPG/SMAW, og AT Mine/Repair Tool avhengig av om jeg er i forsvar/angrep.

 

Recon: MK11 MOD 0, med foregrip og M145 (3.4x). Dette oppsettet har jeg egentlig ikke fått testet siden patchen, men jeg har funnet dette veldig, veldig underholdende, og på mine beste dager har jeg fått både Killing Machine og MVP mens jeg har plukket med fiender på 50-150 meter. Jeg sikter ikke etter hodet med mindre målet står i ro, men skyter heller to-tre skudd i brystkassa. Når jeg bruker dette utstyret, må jeg være ekstremt oppmerksom på hvor jeg er, hva som er rundt meg og hvordan jeg beveger meg. Jeg har en sjanse i nærkamp, men dette vil jeg helst unngå. I dag fikk jeg testet ut M39 EMR, uten verken sikte, foregrip eller noe annet. Dette var utrolig underholdende, og anbefales på det varmeste. Det føltes veldig "Battlefield 1942", om dere skjønner... Av annet utstyr bruker jeg alltid T-UGS.

 

Pistol: MP412 REX. Denne har jeg bare 16 kills med, og jeg har knapt rukket å prøve den siden jeg kjøpte (jepp - kjøpte) den i går. Men jeg tror jeg allerede kan si at dette er min favorittpistol. Sammen med M39 EMR noscope herjer denne slagmarken, fra null til hundre meter.

 

Specialization: Suppression, Cover, Flak eller Sprint, i den rekkefølgen, avhengig av hva resten av squad-en har. Suppression og Cover fordi vi alle vet at det er jævlig å bli suppressed, Flak fordi det er akkurat nok til å overleve en Claymore, og Sprint fordi det er kjekt å kunne løpe litt fortere. Ekstra ammunisjon og sånt trenger man sjeldent. Det vil si, jeg går ofte tom for ammo når jeg får killstreak etter killstreak, men jeg ser på det som en utfordring å måtte bruke kniven (mitt egentlige favorittvåpen) for å ta våpenet fra en fiende...

Lenke til kommentar

Assault: G3A3 + Heavy Barrel + RDS + underslung rail m. mass driver (ikke noe health kit med akkurat denne varianten)

 

Jeg kjøpte pakke fra Origin, for å få tak i bl.a. G3A3 geværet. :p Kosta 30 kr eller noe.

Forresten, M320 passer ikke med G3A3 har jeg lært.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Assault: AK47(foregrip, red dot og heavy barrel)

Support: m240b(bipod, red dot og extended magazine) og m27(bipod, red dot og laser sight)

Engineer: m1014(flechette, extended mag og red dot)

Recon: m98(12x scope, pull bolt action)

 

pistol er vel m1911

Endret av Silentspy
Lenke til kommentar

Post-patch blir det vel noe ala dette:

Assault: G3A3 med ACOG + bipod + Flash suppressor, Health kit - sidearm M1911 Tactical

Engineer: MP7 med HOLO + laser sight + ext mags, Javelin + Repair torch - sidearm M1911 Tactical

Support: M27 IAR med ACOG + bipod + Flash suppressor, Claymore - sidearm .44 Scoped

Recon: M40 med 8x + bipod + (tom), SOFLAM - sidearm .44 Scoped.

Lenke til kommentar

Asassain: AEK. Før patchen var AEK veldig solid ok sikker. Etter patchen har jeg ikke den samme sikre følelsen og er usikker på om den kommer tilbake. Bedre enn FAMAS på mange måter.

 

Engineer: M4A1. Gidder ikke, vil ikke bruke noe annet. G36C er ikke i nærheten en gang.

 

Support: RPK eller M60. RPK var super selvom fire rate'n er litt lav.

 

Recon: M98 eller M40. Langt unna blir det bipod, nærmere blir det straight pull bolt

 

Mixed feelings med patchen. Kom noe bra og mye dårlig. Unødvendig å hoppe inn i tanks, de fleste som brukern er low ranks uten erfaring.

 

Det eneste de kunne fiksa var USAS og MAV RIDING, siden USAS var OP fra begynnelsen helt til man fikk den selv og da ble den liksom ikke så farlig lenger. MAV var dritt fordi folk spawna på tak og fikk bedre angle of approach.

 

Tar vel 6 måneder igjen før vi ser noen tweaks her og der. JAJA kunne vært verre...

Lenke til kommentar

Assult: M16A3. Rødpunkt sikte Forgrip og Heavy Barrel ( Mindre map er det Underslug og mass)

 

Support: PKP. Ironsight Forgrip og extended Mag (Noen ganger bipod) ( Claymore )

 

Engineer: AKS-74u. Kobrasikte Forgrip og evt Lasersikte på mindre maps ( Javlin og miner )

 

Recon : SV98. 8x Scope og Straight pull bolt ( Semiauto sniper er MK11 MOD 0 med bipod og 8x sikte )

 

PDW: P90. Rødpunktsikte evt laser eller tactial flashlight

 

Pistol : M1911, .44 Magnum ( og på Pistol only maps er det M9 SUPP. )

 

BF Navn : Eriksendrul Rank 84 ( over halveis til 85)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Assult: M16A3 med cobra, bipod og heavy barrel (medic bag)

 

Support: L86A2 med cobra, bipod og flash supprsor (c4)

 

Engineer: SG553 med cobra, bipod og heavy barrel (rpg og miner)

 

Recon: L96 med 8x scope, straight pull bolt (t-ugs/soflam)

 

PDW: P90 eller As val

 

Pistol: G18 eller .44

Endret av Speedbatov
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bruker ikke annet enn recon.

SV98 ned 12x scope

REX, het fantastisk våpen. Gleder meg til 44.

 

Kan MAV oppdage fiender når du ikke styrer den, slik som t-ugs gjør.

Saxy98

Lenke til kommentar

Det våpenet jeg bruker mest er AS-VAL og M27 IAR.. Men jeg prøver å variere mellom mange forskjellige

 

På lang avstand er det selfølgelig AN-94, digg våpen!!

 

Av snipere liker jeg L96.

 

Men mest av alt trives jeg best som pilot i Attack Heli, nesten 70t så langt :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

M16A3. Uten tvil det beste mid-range våpenet i spillet, og fungerer bra både i close comat og på lengre avstander. Lyden fra G3A3 er helt fantastisk. Brukte AK-74M utrolig mye når jeg begynte å spille, og det er fantastisk på avstand.

 

Som engineer har jeg hatt større problemer å finne det perfekte våpenet. Prøver å meste M4A1, men det er ikke lett. AKS-74U er også et bra alternativ.

 

Av pistolene er det vel ingen tvil. .44 Magnum er det soleklare valget. Perfekt når du går tom for skudd på hovedvåpenet.

Lenke til kommentar

M16A3 er så mainstream at det ikke er gøy å bruke det lenger, alltid like kult å se wannabe pros med dette våpenet. Hvis en skal dra det enda litt lenger hiver du på en suppressor.

 

G3A3 er uten tvil det kjekkeste våpenet å bruke som assault.

G36C som engineer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...