Gå til innhold

Test: HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du har funnet ett nettsted som mener Xperia S er en bedre telefon enn One X - gratulerer !- De fleste (meg inkludert) mener industridesignet på One-serien laaaangt overgår Xperia, når i tilegg de kapasitive "knappene" eller områdene til knappene er vanskelig å finne, blir det det både dårlig design og funksjon.- At en telefon utfrest av ett stykke plast (One X, Lumina 800, 900, N9) skal være gammeldags er jo rett og slett løgn....er det ikke ? - NFC-tags koster omtrent 2 dollar stykket, du kan sette opp actions ift NFC tags på de fleste telefoner, ikke bare Xperia.- "bare" 25 FPS filming i HD - helt sikkert et gigantisk minus for de fleste, slow motion avspilling er jo kult førte uka.- Hvor mange andre produsenter er det (utenom Sony) som får telefonene sine "Play" sertifisert ?- SoC i Xperia S er vel 2 år gammel.- One X har innebygd DLNA, og har også en strålende teknologi for trådløs overføring til TV av lyd / bilde, denne krever imidlertid en liten dings som man setter i HDMI inngangen på TV, denne koster en del penger og er dermed uheldigvis uaktuell for de fleste. Hvordan den ter seg når man kobler den direkte til TV med kabel har jeg ikke prøvd selv, så her har du kanskje et poeng.

 

Som sagt er Phonearena den redaksjonen jeg alltid har sett på som troverdige. Men nok om der.

1.) Selve designet på One X mener nok de færreste overgår selve designet på Xperia S. Xperia S er maskulint og moderne formet med sine rette og stramme linjer, mens One X spiller på feminine ovale former.

2.) Det er snakk om formfaktoren! Telefonen minner om HTC Desire HD - en to år gammel telefon - det liker jeg ikke.

3.) Greit, det er ikke dyrt for tags, men da burde iallefall HTC slengt med noen i eska til den svindyre telefonen deres! Dessuten vil nok de aller færreste ta seg bryet å kjøpe slike tags, det betyr at de sitter der med en teknologi de aldri kommer til å bruke!

4.) skiper den, for det ser ut som du skjønner hva jeg mener :) det er ikke helt optimalt å se på videoene man har fanget med One X altså.

5.) Vell, ryktene skal jo ha det til at nye HTC modeller som kommer på slutten av året (kan ikke oppdateres til) vil være PS sertifiserte. Uansett hvordan man vrir og vender på det må man nesten se det som et minus for One Xs del, da det er enheter der ute som byr på en bedre og mer komplett spillopplevelse.

6.) SoC i Xperia S er vell litt over året gammel, men her skal det sies at Sony har klart å hente gode egenskaper og resultater ut av chipsettet, å det er vell i realiteten det som betyr noe. Xperia S byr på en utrolig god brukeropplevelse på alle punkter. Men ja, man kan se det som et minus, det nektet jeg heller ikke for, men som sagt yter den så bra at det egentlig ikke er noe problem.

7.) Xperia S har også DLNA. Itilegg vil man kunne bruke fjernkontrollen til TVen til å styre Xperia S når den er tilkoblet TVen. Igjen, slikt tilbehør vil de aller færreste kjøpe.

Det er slike småting hele veien som indikerer at Xperia S (til 3700 kroner) leverer en komplett pakke rett ut av eska, mens One X (til 5200 kroner) krever at man kjøper ekstra tilbehør for å kunne gjøre de samme smarte løsningene. Du må da se at det er noe feil da?

 

Lenke til kommentar
Som sagt er Phonearena den redaksjonen jeg alltid har sett på som troverdige. Men nok om der.

1.) Selve designet på One X mener nok de færreste overgår selve designet på Xperia S. Xperia S er maskulint og moderne formet med sine rette og stramme linjer, mens One X spiller på feminine ovale former.

2.) Det er snakk om formfaktoren! Telefonen minner om HTC Desire HD - en to år gammel telefon - det liker jeg ikke.

3.) Greit, det er ikke dyrt for tags, men da burde iallefall HTC slengt med noen i eska til den svindyre telefonen deres! Dessuten vil nok de aller færreste ta seg bryet å kjøpe slike tags, det betyr at de sitter der med en teknologi de aldri kommer til å bruke!

4.) skiper den, for det ser ut som du skjønner hva jeg mener :) det er ikke helt optimalt å se på videoene man har fanget med One X altså.

5.) Vell, ryktene skal jo ha det til at nye HTC modeller som kommer på slutten av året (kan ikke oppdateres til) vil være PS sertifiserte. Uansett hvordan man vrir og vender på det må man nesten se det som et minus for One Xs del, da det er enheter der ute som byr på en bedre og mer komplett spillopplevelse.

6.) SoC i Xperia S er vell litt over året gammel, men her skal det sies at Sony har klart å hente gode egenskaper og resultater ut av chipsettet, å det er vell i realiteten det som betyr noe. Xperia S byr på en utrolig god brukeropplevelse på alle punkter. Men ja, man kan se det som et minus, det nektet jeg heller ikke for, men som sagt yter den så bra at det egentlig ikke er noe problem.

7.) Xperia S har også DLNA. Itilegg vil man kunne bruke fjernkontrollen til TVen til å styre Xperia S når den er tilkoblet TVen. Igjen, slikt tilbehør vil de aller færreste kjøpe.

Det er slike småting hele veien som indikerer at Xperia S (til 3700 kroner) leverer en komplett pakke rett ut av eska, mens One X (til 5200 kroner) krever at man kjøper ekstra tilbehør for å kunne gjøre de samme smarte løsningene. Du må da se at det er noe feil da?

 

Hmm, nei.

 

1 og 2 - Nei, de fleste tror jeg nok er uenige med deg, men det blir nå uansett en smakssak. om DU liker designet på Xperia S så er er det et viktig poeng for DEG. Maskuline og rette former kom vel først med Motorola Droid, eller Milestone som den ble hetende her i europa, det er noen år siden.

 

3 - NFC er først og fremst ment som et system for innsjekking (foursquare, FB places, google+ places og til betaling vha automater (kino, parkering etc). Kudos til Sony for å tenke nytt i den sammenheng. Kanskje vi får kjøpt NFC tags på Narvesen om et par års tid?

 

 

5 - pt. sertifiserer Sony kun egne mobiler som "PS". Om de velger å ikke gi noen mobiler med Tegra 3 SoC den sertifiseringen, så er det altså opp til Sony, og har altså ingenting med kraften i Tegra 3 å gjøre.

 

6 - MSM8260 (SoC i Xperia S) kom i 2010, men du har rett, den er sikkert mindre enn 2 år gammel.

 

7 -Jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde (eller kanskje hva som ikke skjedde) når du kobla One X til TV'n. Fungerte det ikke ? Fikk du ikke vist bilder fra telefonen på TV ? video ?

 

HTC lager dyrere telefoner enn Sony (og Sony Ericson). Det kan man jo mislike. Mange som synes det hadde vært triveligere om BMW og AUDI kostet det samme som Kia og Hyundai i samme størrelse også. Du mener også tydeligvis at det ikke skal koste mer for større skjerm, kraftigere/nyere SoC og mer avansert chassis/skall, det er greit at du mener det - jeg er imidlertid ikke enig med deg.

Lenke til kommentar
Som sagt er Phonearena den redaksjonen jeg alltid har sett på som troverdige. Men nok om der.

1.) Selve designet på One X mener nok de færreste overgår selve designet på Xperia S. Xperia S er maskulint og moderne formet med sine rette og stramme linjer, mens One X spiller på feminine ovale former.

2.) Det er snakk om formfaktoren! Telefonen minner om HTC Desire HD - en to år gammel telefon - det liker jeg ikke.

3.) Greit, det er ikke dyrt for tags, men da burde iallefall HTC slengt med noen i eska til den svindyre telefonen deres! Dessuten vil nok de aller færreste ta seg bryet å kjøpe slike tags, det betyr at de sitter der med en teknologi de aldri kommer til å bruke!

4.) skiper den, for det ser ut som du skjønner hva jeg mener :) det er ikke helt optimalt å se på videoene man har fanget med One X altså.

5.) Vell, ryktene skal jo ha det til at nye HTC modeller som kommer på slutten av året (kan ikke oppdateres til) vil være PS sertifiserte. Uansett hvordan man vrir og vender på det må man nesten se det som et minus for One Xs del, da det er enheter der ute som byr på en bedre og mer komplett spillopplevelse.

6.) SoC i Xperia S er vell litt over året gammel, men her skal det sies at Sony har klart å hente gode egenskaper og resultater ut av chipsettet, å det er vell i realiteten det som betyr noe. Xperia S byr på en utrolig god brukeropplevelse på alle punkter. Men ja, man kan se det som et minus, det nektet jeg heller ikke for, men som sagt yter den så bra at det egentlig ikke er noe problem.

7.) Xperia S har også DLNA. Itilegg vil man kunne bruke fjernkontrollen til TVen til å styre Xperia S når den er tilkoblet TVen. Igjen, slikt tilbehør vil de aller færreste kjøpe.

Det er slike småting hele veien som indikerer at Xperia S (til 3700 kroner) leverer en komplett pakke rett ut av eska, mens One X (til 5200 kroner) krever at man kjøper ekstra tilbehør for å kunne gjøre de samme smarte løsningene. Du må da se at det er noe feil da?

 

Hmm, nei.

 

1 og 2 - Nei, de fleste tror jeg nok er uenige med deg, men det blir nå uansett en smakssak. om DU liker designet på Xperia S så er er det et viktig poeng for DEG. Maskuline og rette former kom vel først med Motorola Droid, eller Milestone som den ble hetende her i europa, det er noen år siden.

 

3 - NFC er først og fremst ment som et system for innsjekking (foursquare, FB places, google+ places og til betaling vha automater (kino, parkering etc). Kudos til Sony for å tenke nytt i den sammenheng. Kanskje vi får kjøpt NFC tags på Narvesen om et par års tid?

 

 

5 - pt. sertifiserer Sony kun egne mobiler som "PS". Om de velger å ikke gi noen mobiler med Tegra 3 SoC den sertifiseringen, så er det altså opp til Sony, og har altså ingenting med kraften i Tegra 3 å gjøre.

 

6 - MSM8260 (SoC i Xperia S) kom i 2010, men du har rett, den er sikkert mindre enn 2 år gammel.

 

7 -Jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde (eller kanskje hva som ikke skjedde) når du kobla One X til TV'n. Fungerte det ikke ? Fikk du ikke vist bilder fra telefonen på TV ? video ?

 

HTC lager dyrere telefoner enn Sony (og Sony Ericson). Det kan man jo mislike. Mange som synes det hadde vært triveligere om BMW og AUDI kostet det samme som Kia og Hyundai i samme størrelse også. Du mener også tydeligvis at det ikke skal koste mer for større skjerm, kraftigere/nyere SoC og mer avansert chassis/skall, det er greit at du mener det - jeg er imidlertid ikke enig med deg.

 

Du har din mening, å du har bestemt deg for å beholde den, det er helt greit. Problemet her er at du IKKE har prøvd begge telefonene og at du ikke skjønner hva One X skulle være. One X skulle være best på kyd, skjerm og kamera - men den er ikke best på noen av delene.

At du fremstiller HTC som premium og Sony som mid range er bare vås, at Sony velger å prise telefonen fornuftig er da en knakende god idé. At HTC tar blodpris og leverer rn ukomplett pakke er en dårlig idé.

For å sette dette i perspektiv for deg kommer SGSIII til å koste mindre en HTC One X med råere specs og design, grunnen: One X er blodig overpriset.

Men prisen er ikke alt, idéen One X er suveren, resultatet er ikke suverent.

At du sammenligner Xperia S med motorola Milestone viser at du kanskje ikke helt henger med hva gjelder design :-)

Grunnen til at jeg sier at de fleste foretrekker Xperia S' utseende er rett og slett at det jar kommet frem på meningsmålinger.

Joda større skjerm kan gjerne koste litt ekstra, og Terga 3 koster sikkert et par hundre kroner ekstra.

Se denne:

En persons mening og oppfatning vil som regel variere og jeg sier på ingen måte at One X er en dårlig telefon, for det er den absolutt ikke. Men det er skuffende at den ikke leverer på essensielle punkter! Dette betyr at Xperia S gir mer telefon for pengene, så enkelt er det.

Nå legger vi diskusjonen død da vi nå er eskalert langt langt fra topic :-)

Lenke til kommentar

Jeg legger meg flat.

 

- Tegra 3 er svakere enn Qualcoms 8260 (flott eksempel-video du la ved, den forteller alt)

 

- Jeg beklager at jeg introduserte Droid/Milestone som den "opprinnelige" maskuline / kantet formede smarttelefonen (hvor i all verden tok jeg det i fra?)

 

- Jeg vil fra nå av aldri anbefale noen å betale extra for "premium brands" ala de nevnte tyske bilmerkene, da hele det konseptet er ...bare vås.

 

- Ang. skjermen:

 

The Verge

The One X's display is, without a hint of hyperbole, the best I've ever seen on a phone. Full stop. Seriously, I'm struggling to find fault with it in any way: it's got a near-perfect 180 degree viewing angle and perhaps the most accurate color reproduction and color temperature available.

 

Engadget

This handset looks and feels stunning, with top-notch materials and build quality, the most gorgeous display we've ever stared at on a phone

 

- Beklager også at jeg tydeligvis ikke skjønner noen ting, takk for den.

Lenke til kommentar

Jeg legger meg flat.

 

- Tegra 3 er svakere enn Qualcoms 8260 (flott eksempel-video du la ved, den forteller alt)

 

- Jeg beklager at jeg introduserte Droid/Milestone som den "opprinnelige" maskuline / kantet formede smarttelefonen (hvor i all verden tok jeg det i fra?)

 

- Jeg vil fra nå av aldri anbefale noen å betale extra for "premium brands" ala de nevnte tyske bilmerkene, da hele det konseptet er ...bare vås.

 

- Ang. skjermen:

 

The Verge

The One X's display is, without a hint of hyperbole, the best I've ever seen on a phone. Full stop. Seriously, I'm struggling to find fault with it in any way: it's got a near-perfect 180 degree viewing angle and perhaps the most accurate color reproduction and color temperature available.

 

Engadget

This handset looks and feels stunning, with top-notch materials and build quality, the most gorgeous display we've ever stared at on a phone

 

- Beklager også at jeg tydeligvis ikke skjønner noen ting, takk for den.

 

Jeg har da aldri sagt at Tegra 3 er svakere, å påstå noe slikt er idiotisk. Det jeg derimot vil få deg til å forstå er hvor bra Qualcomm oppsettet fungerer i Xperia S, til tross for at det er aldrende.

 

Greit nok å introdusere den som en maskulin telefon, men likheten mellom Milestone og Xperia S er ikke eksisterende. Skal du dra en parallell med Xperia S' design er det bedre å dra det tilbake til Sonys gamle Z serie.

 

Du må gjerne annbefale folk å kjøpe premium brands, poenget her er at Sony virkelig er et premium merke. Det som gjør feks. BMW premium er at de er best på sine flaggposter, noe One X IKKE er.... Kjører selv en 2011 Bmw 5-serie og jeg kan love deg at jeg skjønner at den er dyrere en Hyundai I40, det er altså ingenting som tilsier at jeg har gjort et dårlig kjøp med BMWen - men 5200 kroner for One X....er et langt fra like godt kjøp.

 

Så reffererer du The Verge igjen, jeg påpeker nok en gang at The Verge er nyoppstartet av en enkeltmann og serilsiteten er å ta med den allers største saltklypa! Engadget har vært diskutert i årevis og er en av kildene jeg aldri benytter som referanse. Men, jeg sitter her akkurat nå å ser på skjermen til de to telefonene, å det levner INGRN tvil: skjermen til Xperia S er best. Påpeker nok en gang at One X har en knakende god skjerm, markedets nest beste :-) å det er ikke dårlig. Er jo egentlig naturlig at en Sony har den beste skjermen.

 

Å jeg har da ikke sagt at du ikke skjønner noe, men du er farget av egne meninger og prøver å forsvare produktet DU har brukt penger på. Å det er forståelig, alle vil ha det beste og ingen vil gjøre dårlige kjøp.

Men du tar aldri tak i det jeg sier, du skriver bare halvkomisk om det samme gang på gang, det får meg til å undre: hvor gammel er du? PS: det er en tanke bak det spørsmålet :-)

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Hei

Har fulgt med på innleggene her da jeg vurderer å kjøpe HTC One X, synes det er å snu det hele på hodet når du Mobifili beskylder andre for å forsvare produktet de har kjøpt når du selv kommer drassende med den Sony Xperia S` en din hele tiden.

 

Etter å ha lest masse tester virker One X ut som å være en meget bra mobil, til og med PhoneArena gir dem 8 av 10 og det er ikke dårlig det heller, andre tester er enda mer positive.

 

Om jeg kjøper One X eller venter til Samsung Galaxy 3 kommer er jeg litt usikker på, begge er sikkert veldig bra mobiler men liker Sense bedre

 

La det være klart at Sony Xperia S ikke er aktuell, kjøper ikke en mobil til 4000 kr hvor bakdeksel er løst og knappene foran er vanskelig å bruke, skal jeg bruke 4-5000 kr på en mobil skal den ikke føles billig ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde du fortalt meg at det stod mellom de to før jeg fikk en ferdig og fungerende One X mellom hendene hadde jeg sagt at du heller må sette Xperia S opp mot One S. Men etter å ha brukt One X i litt over et døgn fremstår Xperia S absolutt som et verdig alternativ!

One X er kjappere, men dette er ikke noe jeg har merket i bruk da Xperia S også gjør det den skal lynkjappt uten lagging og venting. Men det er klart at hvis man tenker langsiktig kan nok Tegra 3 være smart å ha. På den andre siden blir dette chipsettet kvelt i One X på flere felter: den mangler PS sertifisering som betyr at spill må du finne på Google Play, den yter dårligere en Transformer Prime.

Skjermen på One X er meget bra, men skjermen på Xperia S er best. Den er best på absolutt alle punkter forutenom størrelse, apropos størrelse One X er svær! Praktisk på en måte, upraktisk på flere.

Lyden er også noe HTC gjør en stor sak av i One X, å joda den er god. Men nok en gang må den se seg slått av Xperia S, lydkvaliteten er rett og slett noen klasser opp i Xperia S (den beste lyden i en mobiltelefon på markedet i dag). Det er ikke bare lydkvaliteten og lydbildet som er bedre i Xperia S, høyttaleren er faktisk god og milevis forran den som sitter i One X.

Så kommer vi til et veldig viktig punkt: prisen! One X er svindyr, den er faktisk så dyr at man burde forvente overlegenhet på de abdolutt fleste punkter. Det presterer så absolutt ikke One X, å at en nesten 2000 kroner billigere telefon er bedre på One Xs' flaggposter (skjerm, lyd og kamera) er utrolig vannskelig å forsvare i HTCs' favør.

Joda den har Tegra 3, men helt alvorlig: trenger man det? Hvis ja, vil jeg gjerne vite hva du planlegger å bruke den til! For realiteten er at Xperia S' dual core oppsett yter bedre ved feks. filming i HD da One X rett og slett ikke henger med her. One X byr dessuten kun på 25fps ved 1080 filming, det får meg til å undre om hvor Tegra 3 kreftene egentlig har tatt veien!

Men ja den er på mange måter bygget med fremtiden i tankene, men Xperia S har noen løsninger som gjør at den virker milevis forran på utviklinsstigen. Kobler du feks. Xperia S til flatskjermen går telefonen i TV oppsett ig man navigerer hele telefonen som en media stasjon koblet til TVen (med alle funksjoner tilgjengelig). One X er langt mer primitiv og ligger bare der som en dum smarttelefon og ikke vet riktig hva den skal ta seg til.

Så er det NFC da, før jeg prøvde Sonys løsning tenkte jeg at dette kom til å være noe jeg aldri ble å bruke. Så feil kan man altså ta! Jeg har en NFC tag i bilen som starter bluetooth, kobler til stereoen i bilen og spotify. Jeg har en tag ved utgangsdøra som starter GPS, Adidas MiCoach og spotify når jeg skal ut å løpe. Dette er en heot genial løsning som gjør NFC til en daglig glede fremfor en teknologi som bare er der.

Designmessig liker jeg personlig også Xperia S bedre. Den er størrelsesmessig langt mer hendig, den er preget av høyteknologisk industri design og skiller seg virkelig ut i mengden. One X minner meg om Desire HD, å da snakker vi to år gammel telefon, dessuten finner jeg designet en smule feminint på One X. Design er selvfølgelig en smaksak, å det er greit at HTC har særpreg.

For å dra en konklusjon: jeg kjøpte Xperia S og fikk One X. Skulle jeg kjøpt en av dem nå hadde det blitt Xperia S igjen, jeg kan rett og slett ikke finne en årsak til One Xs' prislapp, dessuten hjelper det jo ikke at Xperia S slår den på de punktene One X skulle være best på.

 

Yepp, hvorfor stole eller lytte til omtrent samtlige av verdens tech-nettsteder og profesjonelle testere, som har prist One X opp i skyene og vært relativt lunkne til Experia S, når vi har brukere her på forumet.

 

Les testen til phonearena.com :-)

Å jeg vil gjerne at du kan forsvare prislappen når den blir slått på de punktene den SKAL være best på!

Å ikke si Tegra 3 nå, det blir for dumt!

Kan jo her og nå komme med et annet stort irritasjonsmoment vedrørende One X, jeg kan faktisk ikke skrive på forumet her i nettleseren til telefonen, det kan Xperia S :-) det er sånne småting hele veien....

Du har vell kanskje ikke prøvd noen av telefonene??

 

Jeg klarer fint å skrive på One X på dette forumet så ikke kom med løgn! Skrevet på One X

Lenke til kommentar
Hadde du fortalt meg at det stod mellom de to før jeg fikk en ferdig og fungerende One X mellom hendene hadde jeg sagt at du heller må sette Xperia S opp mot One S. Men etter å ha brukt One X i litt over et døgn fremstår Xperia S absolutt som et verdig alternativ!

One X er kjappere, men dette er ikke noe jeg har merket i bruk da Xperia S også gjør det den skal lynkjappt uten lagging og venting. Men det er klart at hvis man tenker langsiktig kan nok Tegra 3 være smart å ha. På den andre siden blir dette chipsettet kvelt i One X på flere felter: den mangler PS sertifisering som betyr at spill må du finne på Google Play, den yter dårligere en Transformer Prime.

Skjermen på One X er meget bra, men skjermen på Xperia S er best. Den er best på absolutt alle punkter forutenom størrelse, apropos størrelse One X er svær! Praktisk på en måte, upraktisk på flere.

Lyden er også noe HTC gjør en stor sak av i One X, å joda den er god. Men nok en gang må den se seg slått av Xperia S, lydkvaliteten er rett og slett noen klasser opp i Xperia S (den beste lyden i en mobiltelefon på markedet i dag). Det er ikke bare lydkvaliteten og lydbildet som er bedre i Xperia S, høyttaleren er faktisk god og milevis forran den som sitter i One X.

Så kommer vi til et veldig viktig punkt: prisen! One X er svindyr, den er faktisk så dyr at man burde forvente overlegenhet på de abdolutt fleste punkter. Det presterer så absolutt ikke One X, å at en nesten 2000 kroner billigere telefon er bedre på One Xs' flaggposter (skjerm, lyd og kamera) er utrolig vannskelig å forsvare i HTCs' favør.

Joda den har Tegra 3, men helt alvorlig: trenger man det? Hvis ja, vil jeg gjerne vite hva du planlegger å bruke den til! For realiteten er at Xperia S' dual core oppsett yter bedre ved feks. filming i HD da One X rett og slett ikke henger med her. One X byr dessuten kun på 25fps ved 1080 filming, det får meg til å undre om hvor Tegra 3 kreftene egentlig har tatt veien!

Men ja den er på mange måter bygget med fremtiden i tankene, men Xperia S har noen løsninger som gjør at den virker milevis forran på utviklinsstigen. Kobler du feks. Xperia S til flatskjermen går telefonen i TV oppsett ig man navigerer hele telefonen som en media stasjon koblet til TVen (med alle funksjoner tilgjengelig). One X er langt mer primitiv og ligger bare der som en dum smarttelefon og ikke vet riktig hva den skal ta seg til.

Så er det NFC da, før jeg prøvde Sonys løsning tenkte jeg at dette kom til å være noe jeg aldri ble å bruke. Så feil kan man altså ta! Jeg har en NFC tag i bilen som starter bluetooth, kobler til stereoen i bilen og spotify. Jeg har en tag ved utgangsdøra som starter GPS, Adidas MiCoach og spotify når jeg skal ut å løpe. Dette er en heot genial løsning som gjør NFC til en daglig glede fremfor en teknologi som bare er der.

Designmessig liker jeg personlig også Xperia S bedre. Den er størrelsesmessig langt mer hendig, den er preget av høyteknologisk industri design og skiller seg virkelig ut i mengden. One X minner meg om Desire HD, å da snakker vi to år gammel telefon, dessuten finner jeg designet en smule feminint på One X. Design er selvfølgelig en smaksak, å det er greit at HTC har særpreg.

For å dra en konklusjon: jeg kjøpte Xperia S og fikk One X. Skulle jeg kjøpt en av dem nå hadde det blitt Xperia S igjen, jeg kan rett og slett ikke finne en årsak til One Xs' prislapp, dessuten hjelper det jo ikke at Xperia S slår den på de punktene One X skulle være best på.

 

Yepp, hvorfor stole eller lytte til omtrent samtlige av verdens tech-nettsteder og profesjonelle testere, som har prist One X opp i skyene og vært relativt lunkne til Experia S, når vi har brukere her på forumet.

 

Les testen til phonearena.com :-)

Å jeg vil gjerne at du kan forsvare prislappen når den blir slått på de punktene den SKAL være best på!

Å ikke si Tegra 3 nå, det blir for dumt!

Kan jo her og nå komme med et annet stort irritasjonsmoment vedrørende One X, jeg kan faktisk ikke skrive på forumet her i nettleseren til telefonen, det kan Xperia S :-) det er sånne småting hele veien....

Du har vell kanskje ikke prøvd noen av telefonene??

 

Jeg klarer fint å skrive på One X på dette forumet så ikke kom med løgn! Skrevet på One X

 

Jeg klarer det nå ikke, i standard nettleseren. Var samme problemet med Desire HD.

Lenke til kommentar

Mange tror jeg kun rakker ned på One X, noe som absolutt ikke er tilfellet. Jeg sier det er en knakende god mobil! Feks. er bakgrunnsstøy kanseleringen veldig god. Skjermen er bra. Lyden er bra. Telefonen er pen og godt bygget. Etc....

Men jeg er dønn ærlig, det finnes en telefon med bedre skjerm, lyd og kamera. Sånn er det bare, de som tviler på det får nesten prøve begge to side om side.

Vil forøvrig dele denne lenken slik at dere ser at muligheten for en bedre spillopplevelse på HTC nok vil være mulig om en stund; http://m.androidcentral.com/playstation-certification-rumored-htc-phones-later-year

Lenke til kommentar

Bare se hvilken score Trustedreviews gir den..

 

http://www.trustedreviews.com/htc-one-x_Mobile-Phone_review

 

Og nå er jeg lei av mobifil som hele tiden skal skryte av Xperia S'en sin.

 

Amobil.no ga den terningkast 4 og One X terningkast 6. Deal with it. Det er en grunn til at de gjorde det.. Det er rett og slett en bedre telefon. Jeg skulle selv ha Xperia S.. Etter jeg så omtalen til amobil fikk jeg ikke lyst på den. Nok sagt.

Lenke til kommentar

Bare se hvilken score Trustedreviews gir den..

 

http://www.trustedreviews.com/htc-one-x_Mobile-Phone_review

 

Og nå er jeg lei av mobifil som hele tiden skal skryte av Xperia S'en sin.

 

Amobil.no ga den terningkast 4 og One X terningkast 6. Deal with it. Det er en grunn til at de gjorde det.. Det er rett og slett en bedre telefon. Jeg skulle selv ha Xperia S.. Etter jeg så omtalen til amobil fikk jeg ikke lyst på den. Nok sagt.

 

Ufff... Skjønner godt dette kalles langfredag ;-)

Jeg kan også henvise til tester. Phonearena: Xperia S fikk bedre score, Mobili: terningskast 5 til begge to.

Forskjellen på meg og deg er at jeg har begge telefonene, det betyr at jeg når som helst kan sette dem opp mot hverandre! Du kan gjerne diskutere disse modellene, men vær så snill: skaff deg begge to først så du har en liten anelse om hva du snakker om! Skjønner?

Hovedproblemet med One X for å gjenta meg for nte gang er prisen og at One X må anses som å "feile" på flaggpostene sine! Når man kjøper One X (noe jeg vil presisere at jeg ikke har gjort) betaler man for en telefon som skulle være best på kjerm, lyd og kamera. Det er den ikke (punktum).

Med det i tankene kan det være lurt å heller vente med å kjøpe til konkurrentene kommer med sine high end modeller!

Lenke til kommentar

Xperia S gir nok mer for pengene, men det (for min del) hjelper lite når mobilen lagger/hakker som pokker når enn drar gjennom menyene. Altså vi er i 2012 og at Sony ikke klarer bedre enn dette synes jeg er tragisk. Jeg var meget sugen på mobilen når jeg først så den pga det fine designet og fine spec's, men etter 5 minutter med bruk på Lefdal skjønte jeg fort hvorfor noen vil betale en god del ekstra for en HTC, for dette var dårlige greier. Vet ikke om det skyldes dårlig OS eller dårlig spec's, men det er bedre flyt i kjerringa min sin Glalaxy S enn i Xperia S. Da begynner jeg å lure om det i det hele tatt prøver de j*vla mobilene sine FØR de sender dem ut....

Lenke til kommentar

Bare se hvilken score Trustedreviews gir den..

 

http://www.trustedre...le-Phone_review

 

Og nå er jeg lei av mobifil som hele tiden skal skryte av Xperia S'en sin.

 

Amobil.no ga den terningkast 4 og One X terningkast 6. Deal with it. Det er en grunn til at de gjorde det.. Det er rett og slett en bedre telefon. Jeg skulle selv ha Xperia S.. Etter jeg så omtalen til amobil fikk jeg ikke lyst på den. Nok sagt.

 

Ufff... Skjønner godt dette kalles langfredag ;-)

Jeg kan også henvise til tester. Phonearena: Xperia S fikk bedre score, Mobili: terningskast 5 til begge to.

Forskjellen på meg og deg er at jeg har begge telefonene, det betyr at jeg når som helst kan sette dem opp mot hverandre! Du kan gjerne diskutere disse modellene, men vær så snill: skaff deg begge to først så du har en liten anelse om hva du snakker om! Skjønner?

Hovedproblemet med One X for å gjenta meg for nte gang er prisen og at One X må anses som å "feile" på flaggpostene sine! Når man kjøper One X (noe jeg vil presisere at jeg ikke har gjort) betaler man for en telefon som skulle være best på kjerm, lyd og kamera. Det er den ikke (punktum).

Med det i tankene kan det være lurt å heller vente med å kjøpe til konkurrentene kommer med sine high end modeller!

Get laid! One X er en bedre telefon. Ja.. Den er dyrere men kan du bøye en Xperia S? Med One X så har du en body som er laget av Poly-Carbonat.. Den tåler ganske mye! Det kan du ikke med en lavkvalitetsbygd Xperia som ikke engang klarer å ha dekslet på plass. Snakk om å ruinere One X tråden med Xperia bullshit bare fordi du er sjalu.

 

Nå syns jeg du kan legge fra deg det snakket om hvor mye bedre den mobilen er. Jeg prøvde begge mobilene på Elkjøp for 2 dager siden.. Venstre hånd vs Høyre.. HTC mobilen var rask og imponerte mer enn Sonys.

 

Så er vi ferdig med den saken.

Lenke til kommentar

Bare se hvilken score Trustedreviews gir den..

 

http://www.trustedre...le-Phone_review

 

Og nå er jeg lei av mobifil som hele tiden skal skryte av Xperia S'en sin.

 

Amobil.no ga den terningkast 4 og One X terningkast 6. Deal with it. Det er en grunn til at de gjorde det.. Det er rett og slett en bedre telefon. Jeg skulle selv ha Xperia S.. Etter jeg så omtalen til amobil fikk jeg ikke lyst på den. Nok sagt.

 

Ufff... Skjønner godt dette kalles langfredag ;-)

Jeg kan også henvise til tester. Phonearena: Xperia S fikk bedre score, Mobili: terningskast 5 til begge to.

Forskjellen på meg og deg er at jeg har begge telefonene, det betyr at jeg når som helst kan sette dem opp mot hverandre! Du kan gjerne diskutere disse modellene, men vær så snill: skaff deg begge to først så du har en liten anelse om hva du snakker om! Skjønner?

Hovedproblemet med One X for å gjenta meg for nte gang er prisen og at One X må anses som å "feile" på flaggpostene sine! Når man kjøper One X (noe jeg vil presisere at jeg ikke har gjort) betaler man for en telefon som skulle være best på kjerm, lyd og kamera. Det er den ikke (punktum).

Med det i tankene kan det være lurt å heller vente med å kjøpe til konkurrentene kommer med sine high end modeller!

Get laid! One X er en bedre telefon. Ja.. Den er dyrere men kan du bøye en Xperia S? Med One X så har du en body som er laget av Poly-Carbonat.. Den tåler ganske mye! Det kan du ikke med en lavkvalitetsbygd Xperia som ikke engang klarer å ha dekslet på plass. Snakk om å ruinere One X tråden med Xperia bullshit bare fordi du er sjalu.

 

Nå syns jeg du kan legge fra deg det snakket om hvor mye bedre den mobilen er. Jeg prøvde begge mobilene på Elkjøp for 2 dager siden.. Venstre hånd vs Høyre.. HTC mobilen var rask og imponerte mer enn Sonys.

 

Så er vi ferdig med den saken.

Enig med dere som foretrekker One X fremfor Xperia S. Jobber selv i telebutikk og har prøvd begge mobilene opp mot hverandre mye. Vurderte å kjøpe Xperia S frem til jeg fikk hendene i en One X. Nå sitter jeg her med en One X, av nettopp de samme grunnene som nevnt over!

Endret av Mortis747
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karakter blir satt ift. pris. Blir åpenbart glemt i denne diskusjonen. En 1500kr Nokia med karakter 8 er selvfølgelig ikke bedre enn en 5000kr Samsung med karakteren 7.9. Således burde egentlig diskusjonen avsluttes allerede der.

 

The Verge blir udokumentert nærmest fremstilt som et nyoppstartet enkeltmannsforetak av en kriminell HTC ansatt. IMO, lavmålstaktikk for å vinne en diskusjon på når motpartens referanser ikke støtter ens egne påstander. Hvem The Verge virkelig er kan leses her: http://www.theverge.com/about-the-verge

 

Kan neppe tenke meg at Amobil, Engadget og de andre er så mye værre.

 

Phonearena er forresten i hardt vær selv for dere karaktertrekk på One X, og det er ikke først gang de har manet opp til en opphetet diskusjon blant deres lesere, ref. for ex. iPhone, Motorola Maxx reviews. Men liker man ikke stock keyboard og browser, og ikke klarer å laste ned app`s på sin telefon, så er det kanskje verdt et større trekk? For oss andre derimot.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karakter blir satt ift. pris. Blir åpenbart glemt i denne diskusjonen. En 1500kr Nokia med karakter 8 er selvfølgelig ikke bedre enn en 5000kr Samsung med karakteren 7.9. Således burde egentlig diskusjonen avsluttes allerede der.

 

Det kan hende at det er slik tester blir gjort, men det gir jo ingen mening.

 

eksempel:

Det du mener her er altså er at en Skoda er bedre enn en Ferrari fordi den er billigere? Det spiller vel for pokker ingen rolle hvor billig den Skoda'n er iforhold til en Ferrari, fordi en Ferrari er en Ferrari og igjen, en bedre bil.

Det samme gjelder for mobiler. Du kan ikke gi en telefon som koster 1000 kroner en sekser i karakter fordi den er billig og "du får masse for pengene", for å så gi en mobil som er 10 ganger bedre og mye dyrere en firer, fordi du får "mindre for pengene".

 

Det koster å være kar, så vil du har det beste, så må du også punge ut mer. Saken her er ganske enkel, Xperia S er ikke verdt det den koster fordi det er mobiler på markedet til 2000 lappen som er bedre på mange måter (og da mener jeg på de måtene som folk virkelig bryr seg om). En ONE X er en bad ass telefon, ja den koster, men igjen så KNUSER den Xperia S.

Endret av San22_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg jobber også i en butikk som selger telefoner, så fikk prøvd både Sony Xperia S og HTC One X. Tok meg ca 2 minutter å velge One X, selvom denne koster mer..

 

La nå Xperia S (og alle andre telefoner som IKKE er One X) gå ut av denne tråden som er for - nettopp - HTC One X. Så kan heller de som vil diskutere denne opp mot andre telefoner lager egne tråder for dette.

 

Hvis dette er eneste mobilen på markedet hvor lydkvalitet og ikke minst nok guffe ut er prioritert så er det ikke umulig at denne erstatter Desire HD på sikt.

Er veldig glad i lyd, og kan trygt anbefale One X for musikk og tale. Var det noe jeg savnet på min forrige telefon som eple-telefonen gjorde bedre var det nettopp dette. Nå har HTC tatt et stort steg opp og laget en skikkelig kraftpakke i One X.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Det du mener her er altså er at en Skoda er bedre enn en Ferrari fordi den er billigere?

 

Mulig jeg forklarer meg dårligt, men nei - det er ikke det jeg mente ref. "selvfølgelig ikke bedre".

 

Skoda`en fortjener kanskje terningkast 6 fordi det ikke finnes noe bedre i det prissegmentet, og man får utrolig mye bil for pengene. Ferrari kan fortjene terningkast 5 fordi det finnes superbiler som gir en større opplevelse innenfor samme prisklasse. Et eksempel selvfølgelig.

 

Skulle man fulgt retorikken med karakter uavhengig av pris, hadde alle biler under 500k fått ligget på terningkast 1-2, da de aldri vil kunne konkurrere med premium merkene eller superbilene. Karakter må alltid stå ift. pris. Mobiltelefoner intet unntak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...