Gå til innhold

Harddisker, minnekort og skylagring kan bli dyrere


Anbefalte innlegg

Dette er jo ikke hovedbudskapet da, hvorfor ikke nevne særavgiften på alle fotorelaterte produkter slik som kameraer og objektiver mm... ?

I henholdt til forording 141414/2012 i EU så er Norge i henhold til EØS-avtalens aprilkonvensjon 14/2012 pålagt å sette i verk en egen importavgift i tillegg til andre særavgifter ved import på 14% fra 1.4.2012!

Så der ble plutselig de nye godbitene en del dyrere gitt.

De som har bestilt varer før 1.4.12 slipper unna den nye særavgiften!

Heldige de som har bestilt D800 og OM-D m.fl. innen utgangen av mars ja! :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper inderlig ingen fra SV leser dette :)

 

Jeg gjentar:

 

1. April i dag, men hadde ikke overrasket meg hvis SV/AP hadde kommet opp med noe slikt.

Det ville overrasket meg. SV er mot DLD - det var Ap og (deler av) Høyre som tvang faenskapen gjennom.

 

Jeg presiserer, SV ville sansynligvis innført denne skatten dersom noen kom på den ideen. DLD eller ikke

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg jobber som assisterende departemensråd i finansdepartementet, og jeg vil takke for denne ideen.

 

Det var et meget godt forslag, og skal fremlegges til behanding av statsråden rett over påske.

Slike gode forslag premieres, og jeg regner med at det resulterer i kjøp av ny D800 til sommeren.

Takk igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er så langt unna sannheten.

 

Danmark har sin fett-avgift.

Vi betaler allerede en liten avgift på tomme CDer - i tilfelle vi skulle brenne ulovlig innhold på de. (Kopibeskyttet innhold, avgiften går til TONO og sånne ting.)

Vi betaler avgift på røyk - i tilfelle noen skulle på lungekreft. Faktisk betaler røykerne mer enn de må.

Snusavgiften er ubegrunnet. Tannhelsen er ikke helse i Norge.

 

Jeg er ikke sikker på om vi betaler noe for nett-tilgangen vår, i tilfelle vi skulle laste ned noe...

 

Hvordan de skal få til DLD-greiene aner jeg ikke. Telenor må jo bli hardest rammet pga antall kunder. Og det kan jo ikke skje, så jeg er spent på hvordan de skal løse den gåten.

 

Og så betaler vi for "klimaendringer", i tilfelle lynet skulle slå ned (NextGenTel med ekstraavgiften demses).

Lenke til kommentar

Denne var alt for nær virkeligheten til å være morsom. Hadde jeg lest denne i går, hadde jeg gått rett på. Dere sier det er en aprilsnarr, men alt sammen er jo basert på avgifter og en utvikling som er høyst reell både i Norge og resten av vesten.

 

Datalagringsdirektivet blir nok hovedsaklig finansiert gjennom abonnementsavgiftene, men vi kan ikke avskrive muligheten for at avgiftene på lagringsmedium i Norge over tid vil bli mer "harmonisert" (lobbyspråk for skjerpet) med f.eks. Sverige.

 

Vi er tross alt juniormedlem i EU.

Lenke til kommentar

Hva som ikke er en aprilspøk, er at de politiske styresmaktene i Norge ønsker å påtvinge den store massen av uskyldige innbyggere Datalagringsdirektivet.

 

Men hvis vi står samlet om å slå dette tilbake, kan vi klare å forpurre overvåkningsplanene og unngå Datalagringsdirektivet. Les mer om Datalagringsdirektivet her:

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1532823.ece#.T3rL6bNNyLI

 

http://www.efn.no/dld-hoeringsuttalelse2010.html

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...