Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Billettkontroll, lure seg unna?


JAYZ

Anbefalte innlegg

For øvrig, angående "Jeg blir litt provosert av billettkontrollører som tror de eier hele kollektiv-norge.", så er jo det en litt morsom ting å si. Det er faktisk slik at juridisk sett er det nettopp eiers rettigheter billettkontrollørene har. De selskapene som faktisk eier t-banen har gitt kontrollørene rett til å forvalte eierskapet, og i tillegg har kontrollørene ekstra-rettigheter i kraft av lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

thelomen har forstått meg riktig.

 

Det er trist å se alle dere andre som maser om at jeg må betale billetten min. Det er ikke det denne tråden handler om, og det dere har svart er helt bak mål.

 

For å smøre spørsmålet mitt litt lengre inn i hjernerota; ta en titt på denne videoen, så skjønner dere kanskje hva jeg mener.

 

http://www.liveleak.com/view?i=053_1329365345

Lenke til kommentar

Så, en fyr filmer at han oppfører seg som en drittsekk og det skal få oss til å skjønne hva? At noen aldri vokser ut av trassalderen? Jo takk, det visste vi nok fra før av de fleste her.

 

Hvis det du lurer på konkret er "hvilke rettigheter har billettkontrollører?" så spør om det da, ikke "hvordan kan jeg være trassig uten å risikere konsekvenser?". Voks opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg blir litt provosert av billettkontrollører som tror de eier hele kollektiv-norge.

Det er riktig, kontrollørene jobber på vegne av eierne av kollektiv Norge, det er en tjeneste på lik linje med alt annet du kjøper i butikken.

 

Jeg lurer derfor på om det finnes noen smarte knep som man kan bruke for å lage litt støy mot kontrollørene?

Du kan begynne å synge kumbaya og se om de reagerer.

 

Går det ann å spørre om ID-kort f.eks? Nekte å vise frem ved å vise til en lov, eller noe annet?

De fleste ganger jeg har vært i kontroll så pleier de å vise ID-kortet deres, så tror det er bare å spørre om det.

 

Ikke noe voldsomme greier, men bare å slå tilbake med samme mynt, sånn at de også må gjøre noe for meg.

 

hehe

Det beste for deg er nok å unngå å bruke kollektivtilbudet i Oslo, alternativer som bil, gå, sykling finnes for deg som ikke er villig til å betale for trikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...