Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Billettkontroll, lure seg unna?


JAYZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg blir litt provosert av billettkontrollører som tror de eier hele kollektiv-norge.

Jeg lurer derfor på om det finnes noen smarte knep som man kan bruke for å lage litt støy mot kontrollørene?

 

Går det ann å spørre om ID-kort f.eks? Nekte å vise frem ved å vise til en lov, eller noe annet?

 

Ikke noe voldsomme greier, men bare å slå tilbake med samme mynt, sånn at de også må gjøre noe for meg.

 

hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker at en bekjent av meg pleide å gjemme seg på dassen under reisa, så han slapp å betale. Når toget stoppet ved stoppestedet han skulle av, løp han ut.

Var bare på en 10 minutters reise, men :p

 

Genialt. Jeg reiser mest med t-bane, der er det ingen toalett.

Lenke til kommentar

Nå er det jo en gang ikke bare umoralsk å snike på kollektivtransport, men også ulovlig. Så å gi tips vil stride mot forumets retningslinjer.

 

Hvis du hadde lest den første posten ordentlig, hadde du nok ikke svart det du gjorde. Jeg sier ikke at jeg vil snike. Les

Lenke til kommentar

Tråden handler vel om hvilke myndighet kontrollører i ulike roller har. Når og hvor kan de f.eks. fysisk anholde deg? Hvordan kan man være sikker på at de er dem de sier de er? Hvor lang kan man gå i å nekte å imøtekomme forespørselen deres, og hva kan de i så fall i ytterste konsekvens gjøre?

 

Synest dette er helt legitime spørsmål, og ber pent moralens voktere her inne om å passe sine egne saker. Å reise uten gyldig billett var ikke nevnt av TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter er ute etter tips til hvordan han kan gjøre hverdagen til disse menneskene enda surere enn den allerede er. Tror du ikke at de allerede er drittlei av unnskyldninger, påstander om maktmisbruk og den tusende personen som tror de kan noe om juss og som vil vri seg unna en bot?

 

Klart trådstarter kan spørre om ID, men den henger såvidt jeg har lagt merke til alltid rundt halsen deres, så det er begrenset hvor mye "støy" trådstarter får laget. Slik som trådstarter formulerte seg virket det kun som om han er en furt fyr som ble stoppet en gang da han skulle snike på trikken.

 

Om du strekker deg helt dit hvor du nekter å ta imot en bot er du etter min mening en dust. Om kontrolløren gir deg en bot, ja, da har du fortjent det, på en eller annen måte. Du kan prøve å vri deg unna, men takket være flere andre den dagen som har hatt trådstarters innstilling om at disse kontrollerende er noe pakk så er de allerede lei av unnskyldninger. Om du faktisk er "uskyldig", så ta nå imot boten der og da likevel. Ikke gidd å bruke tid og energi på å gjøre både din egen, og andres, dag verre.

 

Når du så kommer hjem igjen kan du heller ta diskusjonen om hva du skal gjøre med boten med riktige personer. Som for eksempel de som er ansvarlige for betalingen av bøter. Jeg er helt sikker på at de plukker opp telefonen når du ringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tråden handler vel om hvilke myndighet kontrollører i ulike roller har. Når og hvor kan de f.eks. fysisk anholde deg? Hvordan kan man være sikker på at de er dem de sier de er? Hvor lang kan man gå i å nekte å imøtekomme forespørselen deres, og hva kan de i så fall i ytterste konsekvens gjøre?

 

Synest dette er helt legitime spørsmål, og ber pent moralens voktere her inne om å passe sine egne saker. Å reise uten gyldig billett var ikke nevnt av TS.

 

Hvorfor i all verden er dette spørsmål som opptrer en, om en alltid reiser med gyldig billett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden handler vel om hvilke myndighet kontrollører i ulike roller har. Når og hvor kan de f.eks. fysisk anholde deg? Hvordan kan man være sikker på at de er dem de sier de er? Hvor lang kan man gå i å nekte å imøtekomme forespørselen deres, og hva kan de i så fall i ytterste konsekvens gjøre?

 

Synest dette er helt legitime spørsmål, og ber pent moralens voktere her inne om å passe sine egne saker. Å reise uten gyldig billett var ikke nevnt av TS.

Tråden handler ikke om det noe annet sted enn i fantastien din. Trådtittelen er "billettkontroll, lure seg unna", og da må åpenbart tråden leses i lys av det. Det spørres ikke om hvilken makt de faktisk har, det postuleres at de misbruker denne og spørres etter hvordan man kan "hevne seg".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...