Gå til innhold

iOS ikke så brukervennlig alikavel?


Anbefalte innlegg

Vel, mange vil jo bruke en nettside og finne informasjon om forskjellige plasser. Og vil dem da kopiere denne adressen i fra denne web siden, hva gjør dem da?

 

Klør seg i hode og tar til takke med Safari som er elendig?

 

DU mener at Safari er elendig, men hva med de brukerne som liker Safari? Får ikke de lov til å bruke den som nettleser, fordi at DU mener at den suger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får de som ikke gidder å kopiere lenken kjøpe android da... Så får resten bruke iphone

Så du konstaterer at brukervennligheten da er så dårlig på iOS at man må da gå så langt å kjøpe en Android telefon for å kunne gjøre dette på en enkel og grei måte?

 

Jaja, tråden min ser ut til å være en suksess da :green: .

 

Vel, mange vil jo bruke en nettside og finne informasjon om forskjellige plasser. Og vil dem da kopiere denne adressen i fra denne web siden, hva gjør dem da?

Klør seg i hode og tar til takke med Safari som er elendig?

DU mener at Safari er elendig, men hva med de brukerne som liker Safari? Får ikke de lov til å bruke den som nettleser, fordi at DU mener at den suger?

Da må dem ta til takke med en mye dårligere brukeropplevelse.

 

Igjen, dette er hva tråden handler om, nemlig brukeropplevelsen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg brukte kun safari, selv om jeg hadde dolphin browser. Btw vi kopierer ikke linker til maps.

 

Du gjør dette: Går inn på feks peppes pizza.no, finne din restuarant, klikke på den og så klikke på adressen for å åpne maps.

Ævi iphone brukere går rett i maps og skriver peppes pizza oslo og der er den.

 

Hva er enklest av dette da mr perfekt?

 

 

 

Edit: nei, jeg mener de som har andre behov en meg kjøper det som passe de best. Altså om de trenger en telefon som kan gjøre det du vil kjøper de android. Hvis ikke kjøper de iphone.. Er derfor vo hr forskjellige os. Pga man velger utifra sitt eget behov

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Jeg brukte kun safari, selv om jeg hadde dolphin browser. Btw vi kopierer ikke linker til maps.

 

Du gjør dette: Går inn på feks peppes pizza.no, finne din restuarant, klikke på den og så klikke på adressen for å åpne maps.

Ævi iphone brukere går rett i maps og skriver peppes pizza oslo og der er den.

 

Hva er enklest av dette da mr perfekt?

Nå støtter ikke alle web sider at du bare kan trykke på en Google Maps link med adresse for å direkte åpne Google Maps.

 

Det funker jo greit for de sidene som kan gjøre dette, men igjen, er veldig mange sider som bare har sin adresse skrevet ned på websiden uten noen form for link til Google Maps.

 

Med at så mange er ivrige å surfe å nettet med iOS, så er det jo stor sjangse for at folk flest bruker nettleseren til å finne adresser til hva dem måtte være på utkikk etter.

 

Okey, så iPhone brukere må aktivere GPS'en, starte Google Maps og skrive inn det du sier for så å finne adressen?

 

Igjen, dette er jo veldig tunvindt i forhold til det man kan gjøre i Android ved å bare trykke på en hvilken som helst adresse og starte Google Maps direkte.

 

Så hvis man finner en link som f.eks det personene i filmen jeg har linket til viser mens man er i nettleseren. Da vil det si at dere må gå ut av nettleseren, så aktivere GPS'en, så gå inn i Google Maps for så å måtte søke etter en adresse. Hvorfor ikke bare ha det sånn at man kan trykke på en hvilken som helst adresse for å åpne Google Maps eller noe annet man vil bruke?

 

Så som jeg sier gang på gang, dette er tungvindt i iOS.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men klarer du så se forsjellen at noen vil bruke noe annet enn kun Safari?

Jeg har ingen problemer med å hverken innse eller forstå at enkelte skulle ha interesse av å bruke en annen nettleser enn Safari. Ikke har jeg uttalt noe som skulle tilsi dette heller.

 

Og klarer du å se at dem som vil bruke noe annet enn Safari blir HARDT straffet for å bruke en annen nettleser enn Safari?

 

Jeg bruker selv Safari, og har aldri hatt noe som helst behov for å bruke en annen nettleser. Jeg har således ikke hatt erfaringer med problemstillingen som du beskriver. At de blir "straffet HARDT" er uansett en mening, og ikke fakta.

 

Men jeg går naturligvis ikke rundt og forsøker å overbevise hverken meg selv eller andre om at iOS er perfekt, og at det ikke har forbedringsmuligheter, eller det finne aspekter ved det som IKKE er brukervennlig. Det hadde vært rimelig arrogant av meg å gjøre det i så fall.

 

Tillater Dolphin Browser at man kan kopiere slike adresser som Safari ikke kan for å gjøre prosessen enklere?

 

Har jeg noen steder gitt uttrykk for at jeg jobber med eller for, eller har inngående kjennskap til "Dolphin Browser"? Nei, jeg har faktisk aldri hørt om appen før du nevnte den i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gps er allerede aktiver

 

Jg:

1. Åpne maps

2. Søke etter peppes og den er der

 

Du:

1 åpne nettleser

2. Skrive peppes.no

3. Navigere deg til restauranten din

4. Klikke på lenken

 

Hva er lettest her? Iphone...

Og du tror ikke vi kan gjøre det på samme måte på Android :roll: ?

 

Poenget er om man allerede er i nettleseren etter å ha funnet en adresse, så blir jo alt mye mere tungvindt med iOS.

Lenke til kommentar

Men klarer du så se forsjellen at noen vil bruke noe annet enn kun Safari?

Jeg har ingen problemer med å hverken innse eller forstå at enkelte skulle ha interesse av å bruke en annen nettleser enn Safari. Ikke har jeg uttalt noe som skulle tilsi dette heller.

 

Og klarer du å se at dem som vil bruke noe annet enn Safari blir HARDT straffet for å bruke en annen nettleser enn Safari?

 

Jeg bruker selv Safari, og har aldri hatt noe som helst behov for å bruke en annen nettleser. Jeg har således ikke hatt erfaringer med problemstillingen som du beskriver. At de blir "straffet HARDT" er uansett en mening, og ikke fakta.

 

Men jeg går naturligvis ikke rundt og forsøker å overbevise hverken meg selv eller andre om at iOS er perfekt, og at det ikke har forbedringsmuligheter, eller det finne aspekter ved det som IKKE er brukervennlig. Det hadde vært rimelig arrogant av meg å gjøre det i så fall.

 

Tillater Dolphin Browser at man kan kopiere slike adresser som Safari ikke kan for å gjøre prosessen enklere?

 

Har jeg noen steder gitt uttrykk for at jeg jobber med eller for, eller har inngående kjennskap til "Dolphin Browser"? Nei, jeg har faktisk aldri hørt om appen før du nevnte den i denne tråden.

1. Akkurat, så hva er problemet?

 

2. Nei du har aldri hatt behov for å bruke noe annet enn kun Safari, men du er fullt klar over at det finnes over 400 millioner iOS brukere som definitivt ikke alle synes Safari er den beste nettleseren.

 

Man VILL bli hardt straffet med å bruke Dolphin Browser f.eks med at man får ikke velge at den skal åpne etter å ha trykket på en link i en e-post. Derfor må man først kopiere linken i e-posten for å så fyre opp Dolphin Browser for så å paste linken og trykke OK / Go.

 

Og dette er ikke å straffe brukerne for å bruke noe annet enn kun Safari?

 

Hva kaller du dette for da?

 

Koselig?

 

3. Dolphin Browser og Opera Mini er noe MANGE har hørt om. Så er ingen unskyldning.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Da må dem ta til takke med en mye dårligere brukeropplevelse.

 

Igjen, dette er hva tråden handler om, nemlig brukeropplevelsen.

Hva bestemmer om brukeropplevelsen er god eller dårlig? Kan dette måles?

 

For å gå tilbake til eksempelet mitt med Per og Lars et lite øyeblikk. Mener du at det er FEIL at Lars oppfatter brukervennligheten som god?

Lenke til kommentar

Da må dem ta til takke med en mye dårligere brukeropplevelse.

 

Igjen, dette er hva tråden handler om, nemlig brukeropplevelsen.

Hva bestemmer om brukeropplevelsen er god eller dårlig? Kan dette måles?

 

For å gå tilbake til eksempelet mitt med Per og Lars et lite øyeblikk. Mener du at det er FEIL at Lars oppfatter brukervennligheten som god?

Ja, er noe mere vanskelig å gjøre hvor flere steg er nødvendig for å gjøre en ting man kan på en MYE lettere / raskere måte gjøre i Android, så er det helt klart at Android er mere brukervennlig på grunn av dette.

 

Dette med Per og Lars. Hva med dette med å kopiere en adresse i fra nettleseren for å bruke adressen i Google Maps i iOS da?

 

Her er jo fremgangsmåten elendig uten noen andre programmer enn kun stock programmer.

 

Ja jeg vet du kan gjøre det i android og. Derfor blir jo brukervenlighet like lett og ikke bedre på android. D velger jo bevist å ta tunge veier...

 

Les svaret mitt over på hvorfor jeg og han i filmen fortsatt har rett om en del ting i iOS.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

2. Nei du har aldri hatt behov for å bruke noe annet enn kun Safari, men du er fullt klar over at det finnes over 400 millioner iOS brukere som definitivt ikke alle synes Safari er den beste nettleseren.

 

Neimen, sa den videoen på youtube at det er over 400 millioner iOS brukere som ikke liker Safari? Hvis ikke, hvordan kan du si noe sånt. Hjelper ikke å ta det fra løse lufta. Igjen så repeterer du Dolphin, men du klarer ikke å se eller skjønne at mange andre faktisk klarer seg med Safari. Ikke kommer alle iOS brukere til å gjøre de samme oppgavene som du nevner og repeterer i hvert eneste innlegg du poster i dette emnet. Jeg har ikke bruk for å kopiere en adresse og lime det inn et sted. Men du mener kanskje at absolutt ALLE kommer til å havne i den situasjonen, men det er jo bare tragisk å måtte tro noe sånt.

Lenke til kommentar

2. Nei du har aldri hatt behov for å bruke noe annet enn kun Safari, men du er fullt klar over at det finnes over 400 millioner iOS brukere som definitivt ikke alle synes Safari er den beste nettleseren.

 

Neimen, sa den videoen på youtube at det er over 400 millioner iOS brukere som ikke liker Safari? Hvis ikke, hvordan kan du si noe sånt. Hjelper ikke å ta det fra løse lufta. Igjen så repeterer du Dolphin, men du klarer ikke å se eller skjønne at mange andre faktisk klarer seg med Safari. Ikke kommer alle iOS brukere til å gjøre de samme oppgavene som du nevner og repeterer i hvert eneste innlegg du poster i dette emnet. Jeg har ikke bruk for å kopiere en adresse og lime det inn et sted. Men du mener kanskje at absolutt ALLE kommer til å havne i den situasjonen, men det er jo bare tragisk å måtte tro noe sånt.

Når 21% av alle nettlesere som blir brukt er Opera Mini, så sier det meg helt klart at Safari ikke er brukt av alle.

 

Og bare fordi du ikke vil kopiere en adresse i fra en web side, så betyr det heller ikke at ingen andre vil gjøre det.

 

Igjen, iOS brukere surfer ENORMT mye i følge statistikker, og hvorfor skulle ingen da komme over noen adresser dem vil ha over til Google Maps eller et annet GPS program?

 

Flere unskyldninger for å gjøre damage control?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men det betyr heller ikke at Safari er ræva som du skal ha det til. Faren min f.eks har chrome, explorer, safari og firefox. Hvilken tror du han bruker? Han er forresten over 70år.

 

Damage control? Spar deg, da. Du har ikke bevist noenting. Du har funnet en video og du tror du har funnet lykken.

Endret av Eulogy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det betyr heller ikke at Safari er ræva som du skal ha det til. Faren min f.eks har chrome, explorer, safari og firefox. Hvilken tror du han bruker? Han er forresten over 70år.

 

(null)

Chrome?

 

Jo, for dem som vil kunne gjøre enkle ting som ALLE andre nettlesere kan gjøre, så er desverre Safari på grensen til elendig.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

1. Akkurat, så hva er problemet?

Problemet er at du ikke ser ut til å forstå at det ikke alltid finnes en fasit på brukervennlighet.

 

men du er fullt klar over at det finnes over 400 millioner iOS brukere som definitivt ikke alle synes Safari er den beste nettleseren.

Link?

 

Man VILL bli hardt straffet med å bruke Dolphin Browser f.eks med at man får ikke velge at den skal åpne etter å ha trykket på en link i en e-post. Derfor må man først kopiere linken i e-posten for å så fyre opp Dolphin Browser for så å paste linken og trykke OK / Go.

Igjen, dette er din MENING. Det er ikke en fasit. JEG synes Safari er mer enn bra nok, og vil ikke bli "straffer hardt". En person som VIL bruke Dolphin Browser kan synes at det ikke er brukervennlig slik det fungerer, men det er ikke dermed sagt at h*n vil føle seg "hardt straffet". Dette er, som sagt, din MENING, men det er heldigvis ikke slik at alle mennesker i verden deler din MENING.

 

Og dette er ikke å straffe brukerne for å bruke noe annet enn kun Safari?

Det at du ser på noe som "straff" betyr ikke at resten av verden deler din oppfatning.

 

3. Dolphin Browser og Opera Mini er noe MANGE har hørt om. Så er ingen unskyldning.

Så at jeg ikke har hørt om nettleseren er ikke en unnskyldning for at jeg ikke kan svare på spørsmålet ditt? Hva burde jeg gjort da, gjette meg frem til svaret? Mener du at det er svakt av meg å ikke besitte kunnskap om apper som "MANGE" mennesker har hørt om?

Jeg har for øvrig aldri uttalt at jeg ikke har hørt om Opera Mini. Du nevnte Dolphin Browser, og ikke Opera Mini.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Akkurat, så hva er problemet?

Problemet er at du ikke ser ut til å forstå at det ikke alltid finnes en fasit på brukervennlighet.

 

men du er fullt klar over at det finnes over 400 millioner iOS brukere som definitivt ikke alle synes Safari er den beste nettleseren.

Link?

 

Man VILL bli hardt straffet med å bruke Dolphin Browser f.eks med at man får ikke velge at den skal åpne etter å ha trykket på en link i en e-post. Derfor må man først kopiere linken i e-posten for å så fyre opp Dolphin Browser for så å paste linken og trykke OK / Go.

Igjen, dette er din MENING. Det er ikke en fasit. JEG synes Safari er mer enn bra nok, og vil ikke bli "straffer hardt". En person som VIL bruke Dolphin Browser kan synes at det ikke er brukervennlig slik det fungerer, men det er ikke dermed sagt at h*n vil føle seg "hardt straffet". Dette er, som sagt, din MENING, men det er heldigvis ikke slik at alle mennesker i verden deler din MENING.

 

Og dette er ikke å straffe brukerne for å bruke noe annet enn kun Safari?

Det at du ser på noe som "straff" betyr ikke at resten av verden deler din oppfatning.

 

3. Dolphin Browser og Opera Mini er noe MANGE har hørt om. Så er ingen unskyldning.

Så at jeg ikke har hørt om nettleseren er ikke en unnskyldning for at jeg ikke kan svare på spørsmålet ditt? Hva burde jeg gjort da, gjette meg frem til svaret? Mener du at det er svakt av meg å ikke besitte kunnskap om apper som "MANGE" mennesker har hørt om?

Jeg har for øvrig aldri uttalt at jeg ikke har hørt om Opera Mini. Du nevnte Dolphin Browser, og ikke Opera Mini.

1. Finnes det da noen fasit på at folk er mest fornøyd med iPhones da?

 

Nope, enten så finnes det fasit på hva folk er mest fornøyd med og samtidig finnes en fasit på hva som er mest brukervennlig. Eller så finnes det ingen svar / fasit på at det er rett at folk liker iPhone mest om det ikke finnes noen svar på at Android er mere brukervennlig enn iOS.

 

Så enkelt er det bare.

 

2. Forandrer fortsatt ikke på at 21% som bruker Opera Mini er MYE.

 

3. Det er ingen mening, det er fakta. Har du i det hele tatt prøvd Dolphin Browser selv og sett at det fungerer på AKKURAT samme måte for å kunne bruke Dolphin Browser som han i videoen viser?

 

Samme med dette med e-post greia?

 

Har dere noen andre måter å bruke dette på enn det som blir vist i filmen med at Dolphin Browser er brukt?

 

Nei, det finnes ingen andre måter for å gjøre disse fremgangsmåtene på. Dette MÅ dere få inn i huet.

 

4. Ja hva kaller du det for da når man må gå mange andre veier for å få til ting med andre programmet enn stock programmer?

 

Er det å bli belønnet med noe?

 

5. Mange har hørt om både Opera Mini og Dolphin Browser. og med at hele 21% av dem som bruker mobile nettlesere bruker Opera Mini, så er det ikke akkurat få som bruker alternative nettlesere.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men det betyr heller ikke at Safari er ræva som du skal ha det til. Faren min f.eks har chrome, explorer, safari og firefox. Hvilken tror du han bruker? Han er forresten over 70år.

 

(null)

Chrome?

 

Jo, for dem som vil kunne gjøre enkle ting som ALLE andre nettlesere kan gjøre, så er desverre Safari på grensen til elendig.

 

Chrome nei. Der tok du grundig feil. Han bruker Safari han. Det går på personlige preferanser, noe du helt tydelig ikke klarer å godta. Det eneste som mangler nå er at du sier at du har laget videoen, for du snakker som om du var med på å lage den slik du har snakket i denne tråden.

Gud bedre, det er lenge siden jeg har sett en besserwisser som deg. Android og iOS har sine punkter der de er bedre enn den andre, men du vil av en eller annen grunn ikke godta det. Android skal være best uansett hva det måtte være bare pga den ene lille tingen du fant på internett.

Lag en poll, og se hva folk stemmer på når det gjelder nettlesere og brukervennlighet istedenfor å leke verdensmester i android.

Lenke til kommentar

Er umilig å diskutere med trådstarter. Han er så tett i øtta at han ikke skjønner at folk bruker telefonene forskjellig og derfor ikke vil egge merke til de problemstillingene trådstarter kommer fram med.

 

Er umuilig å diskutere med meg?

 

Og når du i tillegg må starte å kalle meg for ting her så viser det bare at jeg har mye rett i det jeg sier her.

 

Og dere snakker. Dere får klare beviser på at ting fungerer som det gjør og fortsatt må dere ty til unskyldningeretter unskyldninger og samtidig ikke har klart å komme med en ENESTE videobevis eller annet bevis på at ting er slik dere skal ha det til å være.

 

Fakta er at dere kan gi opp så lenge dere ikke har noe å backe opp deres påstander med.

 

Jeg sa tydelig i min første post at jeg vil ha bevis og faktaer på det dere sier.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...