Gå til innhold

Brukere vil ha berøringskjerm


Anbefalte innlegg

Det er jo nettopp slike ting Windows 8 løser 007CD, et OS du sikkert allerede har uttalt deg negativt om.

 

Kommentaren lenger opp om at "teknologene som svarer som regel bruker utstyret til litt mer enn å sjekke facebook og twitter" er så latterlig at det bare bør stå ubesvart. Teknologer er vel som folk flest, de er redde for forandring og ønsker at ting ikke skal endre seg for mye. En del bruker jo fortsatt Windows XP...

 

Vell, jeg tror ikke ett OS kan løse det problemet ganske lett, når to knapper står tett ved hverandre og fingeren er ikke tynn nok så kan ikke OS om det er Mac, Unix, Linux, Windows eller Android vite hvor du vil klikke.

Da må OSet ha muligheten til å lese tankene dine, men hadde vi vært så langt så hvorfor ha touch?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sammenlignet fingrene mine med skriveredskap klarte jeg ikke finne noen likhetstegn med blyanter. Jeg vil derimot påstå jeg har relativt store fingre, i alle fall større enn flertallet av de nære vennene mine (andre venner sammenligner jeg sjelden fingerstørrelse med).

 

Jeg tror ditt problem kan være at du ikke har stor nok skjerm. Jeg opplever å bomme en del når jeg skriver på telefonen min, men på f.eks. iPad går det helt greit. Nå har jeg ikke prøvd touchskjerm større enn det i privatlivet, men kan godt se for meg at en 24" med Windows 8 blir enkel å bruke. Hvert ikon i Metrogrensesnittet er stort, og det er store felter for å aktivere de forskjellige menyene. Dermed trenger man ikke treffe spesielt presist for å få gjort det man ønsker.

 

 

 

 

 

 

Vell, jeg tror ikke ett OS kan løse det problemet ganske lett, når to knapper står tett ved hverandre og fingeren er ikke tynn nok så kan ikke OS om det er Mac, Unix, Linux, Windows eller Android vite hvor du vil klikke.

Da må OSet ha muligheten til å lese tankene dine, men hadde vi vært så langt så hvorfor ha touch?

Hva om OSet sørger for at to knapper aldri står tett ved hverandre?

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Så da er vel kanskje enige da om at dagens utstyr kanskje ikke er helt på høyden og kan være vanskelig for mange og bruke da. Smarttelefoner er for meg helt umulig å bruke så jeg har kastet den HTC'n jeg fikk på jobben og gått tilbake til en modell med knapper.

 

Nettbrett er noe enklere å håndtere men de er fremdeles alt for følsomme til at jeg klarer å navigere inn på det jeg vil bruke uten å havne innom en masse valg og menyer jeg ikke vil inn i.

Lenke til kommentar

Jeg synes touch er genialt, på mobiltelefonen. Jeg skriver mye fortere og det er veldig mye enklere å navigere i menyer og lignende. I tillegg til at det er mange morsomme spill som bruker touch. Men aldri i livet om jeg vill hatt det på laptop'en. Tror heller det ikke hadde hjulpet på tv'en...

Lenke til kommentar

Da kan ikke jeg kalle meg en av brukerne...

 

Helt enig med deg og flere her, berørings-skjermer er fy, uskarpe av fett og striper og full av kliss. Skal kanskje bærbare PCer kommer med visker og spyler også da ?

 

Gi meg heller en PC som jeg kan styre med tankene og kan fortelle telepatisk hva jeg vil den skal skrive. Høres kanskje vilt ut, men nyste forskning er faktisk mye nærmere enn hva folk tror.

Jeg venter gjerne :)

Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke skjermer fulle av fettete fingermerker er særlig attraktive og skarpe å se på, syntes der?
http://www.komplett....aspx?sku=311674

Sikkert greit det men da kan du jo ikke ta på skjermen igjen for da blir den jo møkkete. :nei2:

Alternativt begynne å vaske fingrene med såpe hver gang man går på do.

 

(og en lettfuktet såpeklut over tastatur og mus av og til)

 

Hvorfor har det seg sånn at de fleste tekno-relaterte kommentar-felt er fylt opp av teknologer som er livanes redd for forandring? Er ikke det et paradoks?

Er påstanden din riktig? Jeg ser stort sett bare kommentarer her om at berøringsfølsomt grensesnitt er et velkomment supplement. Og hvis påstanden din er feil så er det jo ikke noe paradoks heller. ;)

 

(Det er fjerning av teknologi som tastatur og mus folk er i mot. Men dette skjer neppe.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Vell, jeg tror ikke ett OS kan løse det problemet ganske lett, når to knapper står tett ved hverandre og fingeren er ikke tynn nok så kan ikke OS om det er Mac, Unix, Linux, Windows eller Android vite hvor du vil klikke.

Da må OSet ha muligheten til å lese tankene dine, men hadde vi vært så langt så hvorfor ha touch?

Hva om OSet sørger for at to knapper aldri står tett ved hverandre?

 

Funker fortsatt like dårlig på nettsider uten ett sinnsykt til plassforbruk, om du tenker på en webbutikk så vil det bli tungvindt å bla blant produkter, og dette endres ikke lett.

Eneste workarounden er å zoome på der du vil trykke før du trykker, noe som er tungvindt og favoriserer musen totalt.

Annet problem med touch er at du har en hånd som skygger for deler av skjermen og gjør spilling med touch svært vanskelig og visse oppgaver i OSet.

En penn løser litt med touch problemet, men langt ifra alle, fancy teknologi på papiret, men i bruk er den ikke fleksibel nok.

Lenke til kommentar
Da kan ikke jeg kalle meg en av brukerne...
Helt enig med deg og flere her, berørings-skjermer er fy, uskarpe av fett og striper og full av kliss.

Det sa man før iPad ble lansert også. (Men nå har vel kanskje alle som skal ha klisse-skjerm fått, så nå kan vi vende oppmerksomheten mot 'notebooks' igjen?)

Lenke til kommentar

Funker fortsatt like dårlig på nettsider uten ett sinnsykt til plassforbruk, om du tenker på en webbutikk så vil det bli tungvindt å bla blant produkter, og dette endres ikke lett.

Eneste workarounden er å zoome på der du vil trykke før du trykker, noe som er tungvindt og favoriserer musen totalt.

Annet problem med touch er at du har en hånd som skygger for deler av skjermen og gjør spilling med touch svært vanskelig og visse oppgaver i OSet.

En penn løser litt med touch problemet, men langt ifra alle, fancy teknologi på papiret, men i bruk er den ikke fleksibel nok.

Jeg er enig i at en del nettsider er vanskelige å bruke, men over tid tror jeg de fleste webdesignere vil sørge for at sidene er brukbare både med touch og med mus.

 

Når det gjelder webbutikker derimot vil jeg si meg uenig. En side som play.com bør det allerede nå gå veldig fint å bruke med touch, og med noen små justeringer tror jeg den vil være tilnærmet problemfri.

 

Når det gjelder spill derimot er jeg har du rett. Til de fleste spill vil det være en fordel å ha mus/tastatur og joypad koblet til PCen i tillegg til touchskjermen, og det positive med Win8 er at OSet er tilrettelagt både for touch og mus/tastatur.

Lenke til kommentar

"På CES fikk vi også se Lenovo Yoga som kunne vris 360 grader"Vrir man 360 grader er man jo tilbake til utgangspunktet. Jeg regner med man mener 180 grader her.

I lol'd :!:

 

Syntes det er fint at de får tuchskjerm, jeg. Så lenge mus og tastatur ikke går noe sted. til en god del ting er det mue letter å bruke tuchskjerm, men man bruker selvsag vanlig tastatatur når man skla skrive noe.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Alternativt begynne å vaske fingrene med såpe hver gang man går på do.

Det er da bare menneskelig med litt fettete fingre. personlig er jeg ikke på do hvert femte minutt. På huden lages et fettlag som beskytter hudens fuktighet ved å hindre fordampning. Dessuten beskytter det mot mange rare hudsykdommer. Å vaske grundig og ofte seg er ikke bare positivt selv om det selvfølgelig er viktig med personlig hygiene.

 

De største ankepunktene jeg har med berøringsskjermer er at hånden dekker til skjermen samt at på store skjermer blir det for mye beveging av hånden. Dessuten er det mye mer behagelig å bruke touchpad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...