Gå til innhold

Brukere vil ha berøringskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har det seg sånn at de fleste tekno-relaterte kommentar-felt er fylt opp av teknologer som er livanes redd for forandring?

 

Er ikke det et paradoks?

 

Fordi de teknologene som svarer som regel bruker utstyret til litt mer enn å sjekke facebook og twitter og har ett helt annet bruksmønster enn det som massene har (som jo er målgruppen for de fleste selskapene) og således har helt andre behov.

 

Causal bruk = touch er helt greit, Litt mer seriøst bruk = touch er mer eller mindre verdiløst. Greit å ha, men for gudsskyld ikke erstatt andre ting med det uten å gi muligheten for å bruke evt. mus+tastatur. At det fordyrer ting er en annen problemstilling. Spesiellt når man kanskje ikke ville ha det i utgangspunktet.

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 8 kommer til å bli en flopp. Vell, iallefall hos spillerene, og hjemme-pc brukerene. Jeg kommer ikke til å invistere til en 20"-ish skjerm for å få full utnyttelse av W8

 

Uten å ta alt for mye i så er jeg faktisk redd du har rett. For at W8 skal ha livets rett så må alle bytte ut eksisterende skjermer med touch og det kommer jo ikke til å skje med det første. Det er greit at de lager en versjon for touch men det er og blir et nisjeprodukt.

Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg sånn at de fleste tekno-relaterte kommentar-felt er fylt opp av teknologer som er livanes redd for forandring?

 

Er ikke det et paradoks?

 

Det kommer av at teknologer gjennomskuer at dette bare er keiserens nye klær som lanseres for at folk skal måtte bruke penger på noe de egentlig allerede har. Touch på en laptop eller desktop er uergonomisk og løser ingen problemer.

Lenke til kommentar

"På CES fikk vi også se Lenovo Yoga som kunne vris 360 grader"Vrir man 360 grader er man jo tilbake til utgangspunktet. Jeg regner med man mener 180 grader her.

 

Nei. Ved 180 grader ligger skjermens bakside på bordet. Man kan bøye skjermen videre bakover, slik at skjermens bakside ligger i kontakt med PC-ens underside. Da er skjermen rotert 360 grader fra lukket tilstand, og man får en slags tablet med (deaktivert) tastatur på undersiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde 22''-24'' widescreen var sånn ca vanlig nå for tida da, men ja. enig i at W8 ikke er noe å trakte etter.

 

Jeg tror Windows 7 og MX518 musen min kommer til å leve lenge.

 

Støtter den :) Kommer nok en 30" Dell-skjerm før Windows 8 på arbeidsstasjonen min; bytter nok ikke før jeg blir tvunget.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet en tablet pc som arbeidsmaskin i et par år nå, og har ingen planer om å gå tilbake til en laptop uten berøringsfølsom skjerm.

Nå sitter jeg vanligvis å gjør fingerturning på tastaturet, fordi jeg ikke gidder å benytte musen, men de gangene jeg trenger å klikke på noe er det som regel lettere å flytte fingeren opp på skjermen og klikke der jeg vil (går ut over presisjonen, men for knapper og linker går det)

 

Irritasjonene hver gang jeg må benytte en maskin som ikke har touch skjerm blir derfor ganske stor ettersom mitt arbeidsmønster er at det som ikke er tilgjengelig fra tastaturet pekes på med fingeren.

 

 

Ut fra mange av kommentarene her, så virker det som at folk er redde for at de skal måtte holde en hånd på skjermen hele dagen. Dersom dere er avhengige av å bruke musen hele tiden, så skjønner jeg at dere ikke har lyst til denne overgangen, men for oss som vanligvis har alt tilgjengelig fra tastaturet så er dette en måte å øke flyten i arbeidet. (Og en måte å irritere alle du låner maskiner av ettersom man av vane trykker på skjermen selv om den ikke er trykksensitiv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"På CES fikk vi også se Lenovo Yoga som kunne vris 360 grader" Vrir man 360 grader er man jo tilbake til utgangspunktet. Jeg regner med man mener 180 grader her.

Nei, 180 grader blir jo som å åpne og "brette ut" en bok. Her er det snakk om å bøye den ene halvdelen helt tilbake, slik at permene møtes (for å fortsette bokanalogien), altså 360 grader.

 

Så, istedenfor at skjermen dekker over tastaturet (i 0 graders vinkel), ender Yoga'en opp med skjermen synlig på den ene siden og tastaturet synlig på den andre (i 360 graders vinkel.).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble lurt av det same som A-Jay faktisk. Jeg assosierer ordet "vri" med å snurre sideveis, og tenkte skjermen åpnes halvveis, vris 180 grader og lukkes igjen. Da har man skjermen opp og undersiden av PCen ned (ikke tastaturet).

Ja, jeg tenkte det samme. Mener det har vært PCer tidligere med dette prinsippet. Men nå ser jeg at Lenovo Yoga "åpnes" hele veien rundt, og da blir 360 grader rett.

Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg sånn at de fleste tekno-relaterte kommentar-felt er fylt opp av teknologer som er livanes redd for forandring?

 

Er ikke det et paradoks?

 

Dessverre er dette sjeldenhetene, MANGE andre nyheter hvor det er mer "Endelig" "Velkommen etter"

Men berøringsskjerm for underholdning uten tastatur? "Get out of here" kort og greit, jeg vet ikke med de som har testet disse men mine fingre har ikke spisser som en kulepenn som trengs for presisjonen.

Dette er en av grunnene til at jeg irriterer meg grenseløst hver gang jeg skal bruke Androiden min til noe på weben for eksempel, heldigvis har ThinkGeek en løsning, en tynn spisset "penn" som faker varme og elektrisiteten som finnes i fingrene dine, slik at skjermen på en moderne mobiltelefon godtar verktøyet.

 

Sukk! Forumet spiser opp alt som heter avsnitt...

Endret av 007CD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp slike ting Windows 8 løser 007CD, et OS du sikkert allerede har uttalt deg negativt om.

 

Kommentaren lenger opp om at "teknologene som svarer som regel bruker utstyret til litt mer enn å sjekke facebook og twitter" er så latterlig at det bare bør stå ubesvart. Teknologer er vel som folk flest, de er redde for forandring og ønsker at ting ikke skal endre seg for mye. En del bruker jo fortsatt Windows XP...

Endret av karantene
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...