Gå til innhold

Førsteinntrykk: Canon 5D Mark III


Anbefalte innlegg

. Leste nettopp en test i siste Digital Foto der de skriver og viser et eksempel der ISO 3200 på MkIII er like støyfri som ISO 400 på MkII , man kan se det tydelig i blideeksemplene av et fargekart. Samme gjelder ISO 6400 vs ISO 800. Dette er jo ganske imponerende med tanke på at 5D MkII ikke var dårlig med tanke på støy. Det artige i denne testen er at man faktisk tydelig ser oppløsningsforskjell på klokkebildet selv om det bare er 1.1 mp. forskjell.

Leste også denne testen, men tar den med noen klyper salt.. Det kan virke som det var Jpeg bilder de sammenliknet. Da er jo den innebygde støyfjerningen med i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

. Leste nettopp en test i siste Digital Foto der de skriver og viser et eksempel der ISO 3200 på MkIII er like støyfri som ISO 400 på MkII , man kan se det tydelig i blideeksemplene av et fargekart. Samme gjelder ISO 6400 vs ISO 800. Dette er jo ganske imponerende med tanke på at 5D MkII ikke var dårlig med tanke på støy. Det artige i denne testen er at man faktisk tydelig ser oppløsningsforskjell på klokkebildet selv om det bare er 1.1 mp. forskjell.

Leste også denne testen, men tar den med noen klyper salt.. Det kan virke som det var Jpeg bilder de sammenliknet. Da er jo den innebygde støyfjerningen med i spill.

 

Det kan jo være , men jeg regner med at støyfjerningen var på i begge kameraene i så fall. Uansett imponerende for de sportsfotografene som ofte skyter i jpg ?

Lenke til kommentar

Tar selv den testen med noen lastebillass salt - tror i utgangspunktet det ikke er noen særlig forbedring i ISO-støy. Skyter selv kun i Raw, og er interessert i evt forbedringer med samme Raw-konverter. Tre stopp mindre støy? Tror rett og slett ikke på. Så er det i så fall med det ene kameraet med støyreduksjon skrudd ganske så høyt opp - som går kraftig utover detaljnivået.

Lenke til kommentar

Det er vel ofte sånn at man tar Digital foto testene med noen ton salt. Er liksom et blad for folk i gata og ikke for oss ;-) Man får vel bare vente på de mer "respektable" testene tenker jeg. Uansett for min del skal jeg ikke ha FF kamera så for min del er der bare artig å lese at teknologien går fremover for disse kameraene.

Lenke til kommentar

Det er vel ofte sånn at man tar Digital foto testene med noen ton salt.

Det er jo ikke noe galt i å sammenligne JPG-output rett fra kameraet bare det er klart hva som sammenlignes. JPG er relevant for fryktelig mange som foretrekker JPG eller bruker RAW+JPG og vil bruke JPG-versjonen så lenge den er bra nok. Det har skjedd mye på støybehandlingsfronten siden Mk II ble lansert så noe annet enn en vesentlig forbedring på JPG ville være overraskende.

Lenke til kommentar

Jeg har skaffa meg mkiii. Vil ikke si noe om det ennå, har lite sammenlignibgs grunnlag selv.

Dette er mitt første fullframe.

 

En ting Får ikke til denne touch funksjonen på hjulet. Nå er heller ikke dette no super must, men jeg vil jo vite at alt fungerer. Noen andre med mkiii som har dette problemet? Skal i flg manualen være kun i video og i silent mode. Hmm vel det er mye å sette seg inn i, og jeg har lite tid nå om dagene pga av mye jobb. Uansett, så er grepet og feelingen av kameraet fantastisk synes jeg. Har knipset noen bilder, men har ikke fått annledning til å studere dem skikkelig på dataen ennå.

Lenke til kommentar

Har hatt MKIII en stund nå, og side om side med MKII så foretrekker jeg glatt MKIII når jeg jobber. Den føles adskillig mer solid og adskillig raskere. MKII er nå degradert til å være backup :).

 

Kontroll panelene er lett, enkelt å skifte instillinger uten å måtte ta vekk blikket fra søkeren. Savner at jeg kan bare bruke joystikken for å flytte fokus, men ikke noe problem som det er lagt opp no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Savner at jeg kan bare bruke joystikken for å flytte fokus, men ikke noe problem som det er lagt opp no.

Dette kan du sette opp på MKIII, gå inn i meyen hvor du assigner knapper til funksjoner, velg multikontroller og legg inn valg a fokus. Da styrer du fokus punkt eller område direkte med joystick

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Savner at jeg kan bare bruke joystikken for å flytte fokus, men ikke noe problem som det er lagt opp no.

Dette kan du sette opp på MKIII, gå inn i meyen hvor du assigner knapper til funksjoner, velg multikontroller og legg inn valg a fokus. Da styrer du fokus punkt eller område direkte med joystick

Ja ,vil tro det er samme system som på 7D :hmm:

Lenke til kommentar

Savner at jeg kan bare bruke joystikken for å flytte fokus, men ikke noe problem som det er lagt opp no.

Dette kan du sette opp på MKIII, gå inn i meyen hvor du assigner knapper til funksjoner, velg multikontroller og legg inn valg a fokus. Da styrer du fokus punkt eller område direkte med joystick

Ja ,vil tro det er samme system som på 7D :hmm:

Høres ut som samme system som på 7D. Og så også sånn ut på eksemplaret jeg har testet.

Kunne iallefall velge med joiystick akkurat som jeg gjør på 7D.

Lenke til kommentar

Lys lekkasjen bekreftes på mitt kamera. Gjorde samme test, som på linken. Samme resultat :(

Forsøkte å gjøre samme test, der jeg bruker lcd i stedet for søker, og da var det ingen endring i lukkertid.

 

Kanskje jeg må bruke skjerm i stedet for søker dersom det er svært lyst.

Er nysgjerrig på hva canon har å si til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...