Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste rykte er at en kan forvente å få kjøpt et D 800 rundt 20-25 August om en ikke er NPS-medlem

D800 har ikke NPS-prioritering på salg faktisk (i det minste ikke i Norge etter hva jeg har hørt) :)

 

Edit:

Også viktig å få med seg at en del side-om-side sammenligninger mellom D800 og D800E på nett er fake (differansen er mye mye mindre i virkeligheten). Selv Nikon har klart å rote til forskjellen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Dobbeltmoral å donere penger til UNICEF..? Snevert syn, men ikke overraskende

 

Om du hadde satt feks en D700 istedenfor en D800 ville du sett at det ikke ble bydd i det hele tatt fordi at en da kunne få det billigere uten å donere noe til UNICEF, så spar meg for den .

Hvem som har et snevert syn kan vi saktens diskutere, men jeg er overrasket , nei forresten ikke overrsaket men bekymret når personer som overhode ikke kjenner andre alikevel klarer å skrive " Snevert syn, men ikke overraskende"

 

Ser på foto.no at gleden er stor i canonleiren da flere har motatt sine 5D lll

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Siste rykte er at en kan forvente å få kjøpt et D 800 rundt 20-25 August om en ikke er NPS-medlem

D800 har ikke NPS-prioritering på salg faktisk (i det minste ikke i Norge etter hva jeg har hørt) :)

 

Edit:

Også viktig å få med seg at en del side-om-side sammenligninger mellom D800 og D800E på nett er fake (differansen er mye mye mindre i virkeligheten). Selv Nikon har klart å rote til forskjellen.

 

http://nikonrumors.com/2012/03/21/nikon-d800-shipping-to-nps-members-in-the-us.aspx/ Skulle bare mangle syns jeg...

 

Siste rykte er at en kan forvente å få kjøpt et D 800 rundt 20-25 August om en ikke er NPS-medlem

 

I was told that if you haven't ordered a D800 by now, you will have to wait until August for delivery.

Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.c.../#ixzz1q2WAS9Wb

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Det er dog bare rykter ,men skulle ikke forundre meg om det stemmer .

Og om dette er riktig burde Nikon helt klart ha gjordt dette kjent før lanseringsdato og ikke kommet med at de ikke så noen forsinkelser i leveransene to dager tidligere .....

Nei Nikon det blir for dårlig ....

 

De fleste nettbutikkene kjører jo nu med ubekreftet forventet om 30 dager ...

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Etterspørselen er nok langt større enn de så for seg; kanskje D800 rett og slett er priset for lavt; hadde den ligget nærmere 30.000 ville nok et betydelig antall av dem som nå har forhåndsbestilt trukket seg.

 

Jeg tror at D800-køen vil løse seg opp en god del hvis/når de kommer med info om en eventuell etterfølger til den nå 4 år gamle D300 - folk går for D800 rett og slett fordi 'D400' ikke er tilgjengelig. Jeg er en av dem som garantert kommer til å gå for en D800 hvis det ikke kommer noe fornuftig info om en 'D400' i løpet av april.

Lenke til kommentar

Etterspørselen er nok langt større enn de så for seg; kanskje D800 rett og slett er priset for lavt; hadde den ligget nærmere 30.000 ville nok et betydelig antall av dem som nå har forhåndsbestilt trukket seg.

 

Jeg tror at D800-køen vil løse seg opp en god del hvis/når de kommer med info om en eventuell etterfølger til den nå 4 år gamle D300 - folk går for D800 rett og slett fordi 'D400' ikke er tilgjengelig. Jeg er en av dem som garantert kommer til å gå for en D800 hvis det ikke kommer noe fornuftig info om en 'D400' i løpet av april.

Det ryktes at Nikon kommer med 2 DX kameraer i løpet av året. Blir forbauset hvis ikke D400 er en av dem..
Lenke til kommentar

Etterspørselen er nok langt større enn de så for seg; kanskje D800 rett og slett er priset for lavt; hadde den ligget nærmere 30.000 ville nok et betydelig antall av dem som nå har forhåndsbestilt trukket seg.

 

Jeg tror at D800-køen vil løse seg opp en god del hvis/når de kommer med info om en eventuell etterfølger til den nå 4 år gamle D300 - folk går for D800 rett og slett fordi 'D400' ikke er tilgjengelig. Jeg er en av dem som garantert kommer til å gå for en D800 hvis det ikke kommer noe fornuftig info om en 'D400' i løpet av april.

Det ryktes at Nikon kommer med 2 DX kameraer i løpet av året. Blir forbauset hvis ikke D400 er en av dem..

 

Ja vil bli svært overrasket hvis ikke D400 kommer i løpet av høsten , Canon kommer sikkert til å komme med en ny 7D ll og da tviler jeg for at Nikon ikke har noe å svare med , det er vel i cropmarkede at volum/penger ligger etter hva jeg forstår .

 

Etterspørselen er nok langt større enn de så for seg; kanskje D800 rett og slett er priset for lavt; hadde den ligget nærmere 30.000 ville nok et betydelig antall av dem som nå har forhåndsbestilt trukket seg.

 

Jeg tror at D800-køen vil løse seg opp en god del hvis/når de kommer med info om en eventuell etterfølger til den nå 4 år gamle D300 - folk går for D800 rett og slett fordi 'D400' ikke er tilgjengelig. Jeg er en av dem som garantert kommer til å gå for en D800 hvis det ikke kommer noe fornuftig info om en 'D400' i løpet av april.

 

Det er greit,men at Nikon konsekvent ikke vil gi sikkelig info om hvordan ståe er , ja sogar lyve om at de ikke ser noen forsinkelser, ja det er meget dårlig kundebehandling ...

Lenke til kommentar

Hmm - mer 'uærlighet' fra Nikon på gang? De innser nok at de har priset kameraet altfor lavt med tanke på prisen på Canon sitt nye.

 

Ser på dpreview sitt forum nå at engelske kamerakjøpere er lynforbanna fordi Nikon visstnok har økt prisen på D800 med drøyt 200 pund til forhandler over natten, noe som også rammer alle forhåndsbestillingene.

 

Jeg håper i det lengste at dette er en misforståelse, men det skulle ikke forundre meg om D800 havner på feil side av 25.000 i løpet av året her hjemme.

Lenke til kommentar

Hmm - mer 'uærlighet' fra Nikon på gang? De innser nok at de har priset kameraet altfor lavt med tanke på prisen på Canon sitt nye.

 

Ser på dpreview sitt forum nå at engelske kamerakjøpere er lynforbanna fordi Nikon visstnok har økt prisen på D800 med drøyt 200 pund til forhandler over natten, noe som også rammer alle forhåndsbestillingene.

 

Jeg håper i det lengste at dette er en misforståelse, men det skulle ikke forundre meg om D800 havner på feil side av 25.000 i løpet av året her hjemme.

 

Har reg det samme og det ser ut som om D800 stiger i pris og da gjør den nok det her også, dette samtidig som Canon 5D lll som normalt synker i pris så ser det ut som de muligens møtes rundt 25 000 . Når det gjelder pris her på berget vil jeg tro at de som har bestilt får det for den bestilte prisen :hmm:

uansett er dette svært uheldig "markedsføring" fra Nikon .

Lenke til kommentar

Det må da være helt legitimt å øke prisen når etterspørselen er så pass mye større enn produksjonskapasiteten?

 

Nei synest faktisk ikke det, Nikon har satt en pris og har i denne prisen bakt inn en fortjeneste de mener de må ha , og da begynne å sko seg på sine kunder fordi etterspørselen er stor, ser jeg faktisk på som direkte umoralsk og ikke særlig god reklame for et firma .

Å prøve å rettferdigjøre slike krumspring , blir bare tøv selv om man selv eier merket eller ei .

Jeg hadde blitt like irritert om Canon eller andre hadde gjordt dette .

Lenke til kommentar

Det må da være helt legitimt å øke prisen når etterspørselen er så pass mye større enn produksjonskapasiteten?

At man endrer pris over tid er i og for seg greit, men å lansere et kamera med sensasjonelt god pris (jeg var sikker på at D800 glatt skulle koste nærmere 30.000 eller mer med tanke på hva en D3x kostet) og så skru opp prisen når man innser at det er 'altfor billig' før det knapt nok er tilgjengelig er rimelig ufint.

 

Spesielt overfor dem som står i bestillingskø og kanskje allerede har solgt det gamle kamerahuset sitt; Nikon har vel i utgangspunktet kalkulert inn en fornuftig fortjeneste, så å melke markedet fra dag 1 blir nok oppfattet som ganske negativt av mange.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Det må da være helt legitimt å øke prisen når etterspørselen er så pass mye større enn produksjonskapasiteten?

At man endrer pris over tid er i og for seg greit, men å lansere et kamera med sensasjonelt god pris (jeg var sikker på at D800 glatt skulle koste nærmere 30.000 eller mer med tanke på hva en D3x kostet) og så skru opp prisen når man innser at det er 'altfor billig' før det knapt nok er tilgjengelig er rimelig ufint.

 

Spesielt overfor dem som står i bestillingskø og kanskje allerede har solgt det gamle kamerahuset sitt; Nikon har vel i utgangspunktet kalkulert inn en fornuftig fortjeneste, så å melke markedet fra dag 1 blir nok oppfattet som ganske negativt av mange.

 

Nettop , og til de som forsvarer dette har jeg bare ett ord "pisspreik"

Hadde prisen kommet pga økte kostnader over tid, så greit .

Men her øker de prisen pga stor etterspørsel , for oss som står på terskelen til å bli "nikonister" gir dette et rart signal .

men enda rarere er signalet til alle de kundene som har vært trofaste mot Nikon for det de egentlig sier til dem er " Takk for din lojalitet og for å vise hvor stor pris vi setter på den har vi nå besluttet å lage et sugerør som rekker enda lengre ned i din pengepung " :wallbash:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg tror Nikon har økt prisen for å dempe etterspørselen. Slikt har hendt før ...

 

Blir ikke mindre feil av den grunn , hadde vel vært mye mere redelig å gått ut og sagt at pga enorm etterspørsel vil ventetiden på dette kamera bli en god del lengre enn forventet.

Men istedenfor velger de å gi null info og bare klappe på prisene :thumbdown:

Lenke til kommentar
Men her øker de prisen pga stor etterspørsel , for oss som står på terskelen til å bli "nikonister" gir dette et rart signal .

men enda rarere er signalet til alle de kundene som har vært trofaste mot Nikon for det de egentlig sier til dem er " Takk for din lojalitet og for å vise hvor stor pris vi setter på den har vi nå besluttet å lage et sugerør som rekker enda lengre ned i din pengepung " :wallbash:

Det er helt normalt å øke prisen hvis etterspørselen er vesentlig større enn produksjonskapasiteten.

Jeg er mest interesert i å vite hva de gjør med prisen til de som allerede står i bestillingskøen.

Endret av hertugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...